Bescherming voor stompje na amputatie achterpoot

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
sandrahonwil
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2017 10:33

Bescherming voor stompje na amputatie achterpoot

Bericht door sandrahonwil »

Goeiedag allemaal,

Ik zit aan het eind van mijn latijn!!
Bij onze kat (bijna 17) is in juli zijn achterpoot geamputeerd, na een derde graad brandwond.
Daar is hij heel goed van hersteld gelukkig. Nu is het zo dat hij ongeveer een maand geleden een herseninfarct heeft gehad of dat hij een hersentumor heeft.
Daar krijgt hij nu medicijnen voor en is daar best goed van boven op gekomen.
Het enig probleem is, dat hij een hersenbeschadiging hieraan over heeft gehouden of dat de tumor vervelend doet. Hierdoor loopt hij niet altijd even goed. De ene keer loopt ie in 1 streep daar waar die naar toe wil en de andere keer denkt ie dat ie het kan maar valt ie meteen om.
Als ie valt, dan valt ie op het stompje en dat heeft nu een wond veroorzaakt.
We zijn dus nu al bijna een half jaar heel intensief met hem bezig en nu weet ik het even niet meer.
Al meerder keren bij de dierenarts gezeten met de gedachten dat het de laatste keer zou zijn.
Hij is een taaie, is nog heel erg aanwezig en heeft nog helemaal geen zin om ons te verlaten.
Door de prednison zal deze wond langzaam genezen en zorgen we ervoor dat ie overal zacht ligt en hebben we nu zo'n bak die je onder de wasmachine doet als kattenbak in gebruik. (laag en groot dus, want hij doet liggend zijn behoefte) We doen er dus alles aan om hem zo'n comfortabel mogelijk leven te kunnen geven nog. Als deze wond niet geneest en ik niks verzin om dit daarna te voorkomen dan houdt het echt op.
Alle tips zijn welkom!
Ik heb al een operatie pakje met ingenaaid kussentje geprobeerd maar deze plast hij onder.
Het is ook de bedoeling dat hij dit voor overdag aan kan. 's nachts heeft hij een kamertje met alleen maar dekens op de grond zodat hij vrij kan bewegen.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
Groet Sandra en Dwarrel
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Bescherming voor stompje na amputatie achterpoot

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Het is een beetje moeilijk een voorstelling van te maken. Misschien kan je ideeën opdoen bij stg. Villa Vacht. Die helpen verlamde katten en moeten hierbij de pootjes beschermen tegen het slepen over de grond.

Als het echt niet anders is zou je er ook voor kunnen kiezen om hem eerst te laten herstellen van de wond d.m.v. opsluiting in een bench. Hem er op gezette tijden eruit te halen voor eten, op de bak te plaatsen en op schoot te nemen ' for some tlc' (tender loving care).

Sterkte!
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
sandrahonwil
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2017 10:33

Re: Bescherming voor stompje na amputatie achterpoot

Bericht door sandrahonwil »

Hoi Mariska
Dank je voor je bericht.
Hij zit inderdaad in de bench als ik even de hond uit moet laten of zo. Kort in ieder geval en voor de nacht in een kamertje waar alles zacht is. 2x per dag schoonmaken en dermiel erop. Alleen door de prednison is het herstel veel langzamer.
Maar ik ga zeker even achter villa vacht aan.
Nogmaals dank voor het meedenken.
Groet
Sandra
Plaats reactie