HELLUP !

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Lachsmurf
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2017 15:36

HELLUP !

Bericht door Lachsmurf »

Dag allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik hier een bericht plaats, ik hoop van harte dat jullie me misschien kunnen helpen!

Afgelopen donderdag trof ik mijn kat bij ons vakantiehuisje aan met een open buikwond van zo'n 10 cm lang. Volgens de buurvrouw hadden onze katten met elkaar gevochten.
Haar binnenste hing eruit dus met spoed naar de dierenarts, een een uur later is ze geopereerd.
Het was een flinke wond, vrij diep en volgens de assistent niet veroorzaakt door een andere kat. Wat er dan wel gebeurd is, daar zal ik helaas nooit achter komen.

Na een -volgens de dierenarts verschrikkelijke- nacht in het dierenziekenhuis dacht ik heel naïef dat het ergste achter de rug was. Ze had haar 'lampenkap' afgedaan en de vrouwen daar waren niet in staat geweest om deze weer op te krijgen. Dat heb ik dus tot 6x toe in m'n eentje gedaan. Wat een d r a m a.
Kokhalzen, rennen, botsen, vallen, krijsen, stoten ofwel NIET te doen. Ik raakte zelf volledig in paniek.
De laatste keer toch aardig strak omgedaan, toen ik thuis kwam en in een heel vreemde positie op de bank lag en niet meer reageerde heb ik meteen die kap met een schaar losgeknipt. Ben me wederom dood geschrokken.

De dierenarts heeft ons toch echt op het hart gedrukt iets om te doen, anders moet ze weer opnieuw onder het mes dus hadden we een pet suit gekocht. Wederom een enorm gevecht. Telkens die stress, echt heel naar.
Tot twee keer toe is het haar gelukt 'm uit te krijgen. De derde keer durfde ze niet meer te bewegen en heeft daarom de hele nacht niet van haar plekje gegaan, wat betekent niks gegeten, gedronken en niet plassen of poepen.
Nu heb ik gisteren zelf een soort van sleeve met klittenband voor om haar buik gedaan, maar ook hier kan ze zich uit los wurmen.
Eindstand: de afgelopen 3 dagen dag en nacht over haar gewaakt. Sinds vanmiddag probeert ze echt de hechtingen los te krijgen dus er MOET NU IETS GEBEUREN.
Ik heb bijna geen oog dichtgedaan de afgelopen dagen en ik ben de wanhoop nabij...

HELP

HELP

HELP !
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: HELLUP !

Bericht door Dinky »

Is het rompertje dat je hebt wel de juiste maat?
Hier bleek hij te groot waardoor ze er uit kwam namelijk.
In dat geval zou ik kiezen voor romper aan waarbij ze stil ligt want met de hechtingen er uit ben je verder van huis....
En dan af en toe onder toezicht uit zodat ze dan kan eten en drinken of met een spuitje voeren.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: HELLUP !

Bericht door Rik »

Rompertje lijkt mij ook het beste (maar dan wel de goede maat). Zo'n "medical shirt" zou ze niet uit mogen krijgen.

Dat ze niet beweegt in het begin is redelijk normaal. Hier liet Yuna zich ook gelijk op haar zij vallen. Daarna kroop ze in een hoekje weg. Ze hebben echt tijd nodig om daaraan te wennen. En zelfs dan lopen ze nog stijf "op hoge poten". Het is zo zielig maar noodzakelijk. Onder toezicht uit kan wel maar dan moet je het ding wel weer aan kunnen krijgen. Als dat veel stress geeft zou ik eerst even spuitjesvoeren totdat ze toch een beetje aan dat rompertje gewend is en zelf wat stapjes zet. Eén nachtje is dan nog niet echt representatief.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: HELLUP !

Bericht door Anne »

Probeer dat rompertje en als dat niet lukt vraag de da haar op te nemen, alle stress hierdoor is echt niet goed voor het herstel en jouw rust
Sterkte met alles
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: HELLUP !

Bericht door ErikPhilippus »

Ik zou ook het rompertje proberen, ondanks dat er in het begin een hoop stress en protest zal zijn. Maar dat moet dan maar, want ze mag onder geen beding aan die hechtingen komen! En anders direct naar de DA.

Sterkte met de situatie!
Erik
Lachsmurf
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2017 15:36

Re: HELLUP !

Bericht door Lachsmurf »

Dankjewel voor de reacties!
Lief dat jullie daar de tijd voor nemen.
Het gaat een stuk beter met haar.
Ze speelt weer, eet en drinkt goed, ontlasting is zoals normaal en komt veel bij me liggen (ondanks alle stress die ook ik haar gegeven heb)
Ik heb sinds gisteren een stuk panty/maillot om gehad.
Dit om dat ze echt uitzonderlijk agressief kan zijn, dus zo'n pakje aandoen heeft geresulteerd in meerdere krab en bijtwonden in mn armen.
Vandaag ligt ze al de HELE dag te slapen.
Kan dit door de medicatie (antibioticatie en pijnstilling) komen?
Of narcose/
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: HELLUP !

Bericht door Anne »

Geen flauw idee, misschien is ze uitgeput na alle stress. Als je het niet vertrouwt zou ik met de da overleggen. Beterschap met je wonden, slim idee die panty, die ga ik onthouden voor het geval Polleke hier wat krijgt ;-) die krijgt ook moordneigingen als je haar een pil wil geven, laat staan een romper of kapje
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: HELLUP !

Bericht door Anne »

Hoe is het nu dan?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Lachsmurf
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2017 15:36

Re: HELLUP !

Bericht door Lachsmurf »

Het gaat een stuk beter met Billy.
Ze eet en drinkt goed en ook haar ontlasting is normaal.
De wond geneest goed.
Gisteren heb ik -omdat ik zelf echt op m'n tandvlees loop en echt even een nachtje slaap nodig had- toch weer een poging gedaan om het rompertje aan te doen.
Dit gaf weer een hoop stress en ellende.
Ze raakt zo intens in paniek dat het echt ver-schrik-ke-lijk is.
Maar ik wilde voet bij stuk houden, dus toch aangedaan.
Jullie hadden gelijk, het rompertje is iets te groot aan de achterkant. Daardoor stapt ze er expres in met haar achterpoten en trapt 'm dan uit.
Omdat de bovenkant zo strak is zat ze he-le-maal vast in dat rompertje en krijste het uit.
Toen open moeten knippen.
Einde romper verhaal, haahaha.
Ik heb oppas geregeld voor de momenten dat ik aan het werk ben en doe de maillot af en toe aan.
Wat een g e d o e.
Ik hoop dat het goedkomt !
Bedankt voor de interesse en tips!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: HELLUP !

Bericht door Anne »

Sterkte ermee
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie