open wond naast de oksel

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Eveliene
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 jul 2007 18:45

open wond naast de oksel

Bericht door Eveliene »

Hallo Allemaal,
Sinds een jaar woon ik in een fijn huisje met extreem grote achtertuin hihi. Heerlijk voor de katten. Het tegendeel is waar. Er woont hier een terorkat. Iedere keer hebben mijn katten plekken abcessen door de plekken enz.
Nu was felix aan de beurt. Een flinke open wond die overigens niet bloed naast de oksel.
ik zag het gisteravond al. Maar ik werk in de zorg. Ik had laat vroeg en kon dus niet zomaar thuis blijven.
Vanmiddag direct de dierenarts gebeld. Ik moest komen. Hij heeft de huid kaal geschoren het gat schoongemaakt en 4 krammen erin gedaan. Ook heeft hij een antibiotica gehad.
Nu de vraag. Die wond...De andere kat heeft het ook is gehad. Komt dat doorvechten of eerder door ergens aan blijven hangen?
groetjes..
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: open wond naast de oksel

Bericht door castratenkoor »

Helaas heeft geen van de forumleden een glazen bol. Dat blijft altijd gissen waar die wonden door komen. Persoonlijk zou ik na zulke ervaringen mijn katten niet meer loslaten. Kun je (een deel van) de tuin misschien afzetten en catproof maken? Of een kattenren bouwen.

Je katten lopen nu grote risico' s. Ze kunnen door vechten en gewond raken ook dodelijke ziektes als Fiv of Felv oplopen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Eveliene
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 jul 2007 18:45

Re: open wond naast de oksel

Bericht door Eveliene »

Nee helaas onmogelijk. Ik heb nu het Kattenluik ook afgeplakt. En zal het stuk deur weer terug gaan zetten.
ik ontdek net ook een wond tussen de plasser en de poepert. Waar de balletjes vroeger zaten zeg maar. Het moet dus wel van een gevecht komen.
Heb al besloten dat ze een mooie nieuwe grote Kattenpaal krijgen en dat ik nog een extra kattenbak ga kopen.
Hopelijk slaat de ab aan en helpt het ook die andere wond. Bij de krammen kan hij niet...maar op zijn poepert natuurlijk wel.
Het is dat ik hier nog maar een jaar woon. Anders overwoog ik zelfs verhuizen
Gebruikersavatar
stadsboerin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 jun 2016 13:16
Locatie: Tilburg

Re: open wond naast de oksel

Bericht door stadsboerin »

Helaas heb ik in mijn vorige woning met dat bijltje gehakt. Een buurtkat met een territorium waar mijn tuin duidelijk bij hoorde(en een buurvrouw die bang was van katten). Om gevechten te voorkomen en mijn buren te vriend te houden heb ik toen schrikdraad gespannen. Het hield indringers buiten en mijn katten binnen en na een paar weken kon de stroom er weer vanaf omdat ze wisten dat ze er niet voorbij konden. Die kastjes + draad kan je voor niet al te veel geld kopen.

Ben maar voorzichtig met je poezels tot je een oplossing hebt, kattenbeten zijn erg vies en kunnen voor veel problemen zorgen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: open wond naast de oksel

Bericht door castratenkoor »

Eveliene schrikdraad zou ik afraden. Dat kan helemaal verkeerd aflopen. Door de schok kunnen je katten in plaats van de tuin in, de tuin uitvliegen. En dan door het trauma nooit meer terugkomen. Ik ken echt zulke ervaringen bij kennissen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
stadsboerin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 jun 2016 13:16
Locatie: Tilburg

Re: open wond naast de oksel

Bericht door stadsboerin »

Met dat trauma viel het hier gelukkig mee, het was dan ook geen 220.. Ze hadden meer een wtf momentje omdat ze de tuin niet meer uit konden maar ook dat wende snel.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: open wond naast de oksel

Bericht door castratenkoor »

Er kleven gewoon hele grote risico's aan en persoonlijk zou ik die niet willen nemen.
Omdat het bij jou - stadsboerin - nou toevallig wel goed ging, neemt niet weg dat die risico's er gewoon aantoonbaar zijn.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Eveliene
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 jul 2007 18:45

Re: open wond naast de oksel

Bericht door Eveliene »

Schrikdraad zelf ben ik ook niet zo voor. Sommige plekken kan ik gewoon echt niet dicht maken. Denk aan de onderkant van de poort. Door hoogte verschil zou de poort dan niet eens meer open kunnen.
Tot nu toe doen ze het eigenlijk best goed binnen. Ze zijn rustig...
Plaats reactie