Abces open gegaan?

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Jeaninuh
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2016 11:14

Abces open gegaan?

Bericht door Jeaninuh »

Hoi allemaal,

Mijn kat had gisteren ineens een wondje en bult in zijn nek. Hij had hier verder geen last van, at goed, ik mocht er ook aankomen en was eigenlijk niet anders dan anders,
Vanochtend kwam hij binnen en was (ik denk, ook na veel lezen ) t abces was open gegaan. Ook nu mag ik het gewoon verzorgen/schoonmaken. Hij heeft geen pijn, eet goed en is gewoon zichzelf.
Is t verstandig om wel naar de dierenarts te gaan, of is goed schoonhouden en in de gaten houden eerst voldoende? Kan ik hem beter even binnen houden? Het is trouwens wel een kat dat als hij t niet leuk vind het ook echt wel aangeeft.

Alvast bedankt voor t meedenken,

Jeanine
Gebruikersavatar
Rvdv_91
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 feb 2016 12:08
Locatie: Een, Drenthe

Re: Abces open gegaan?

Bericht door Rvdv_91 »

Ik denk dat het sowieso verstandig is dat je je kat even binnen houd.
De kans dat het gaat ontsteken en de kat daardoor wel ziek word, is niet geheel uit te sluiten.
Wanneer je de kat binnen houd heb je er iets meer controle op.

Je hebt een goede start gemaakt door de wond regelmatig schoon te houden.

Ik zou wel even naar je dierenarts bellen. Telefonisch advies kost ten slotte niets en dan heb je wel een professioneel iemand achter de hand.
Liefs, Renate.
Woef van onze pup Skye (0)

Voor altijd in ons hart: ons allerliefste Snickers & Bounty en ieniemienie Twix.
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Abces open gegaan?

Bericht door Ennakee »

Waarmee maak je het abces schoon? Met een fysiologische zoutoplossing?
Jeaninuh
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2016 11:14

Re: Abces open gegaan?

Bericht door Jeaninuh »

Op dit moment met gekookt water, hij is nog wel open (echt een gaatjes, niet bij de wond), komt soms nog een beetje vocht uit. Heeft nog steeds geen pijn en eet goed. Morgenochtend bel ik meteen de dierenarts.
Plaats reactie