Boes aangereden, staart en mogelijk achterpoten verlamd

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Boes aangereden, staart en mogelijk achterpoten verlamd

Bericht door Adriana »

gaat steeds minder slecht en ik bedoel natuurlijk steeds een beetje beter met Boes!
darmen zijn nu gelukkig leeg en ze heeft peristaltiek, dus komt als het goed is de ontlasting op een natuurlijke manier naar buiten. blijkbaar heeft ze ook aandrang als ze haar bak opzoekt en probeert te persen.
dus achterlijf is er beter aan toe dan werd vermoed.. hoe is het met haar staar?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Boes aangereden, staart en mogelijk achterpoten verlamd

Bericht door jennli »

Jemig, dat plastic! Wat zul je geschrokken zijn!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Boes aangereden, staart en mogelijk achterpoten verlamd

Bericht door Jantina »

Hoop dat het goed gaat komen.
Ik zou zeker vol blijven houden zolang Boes geen pijn heeft.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
wiesje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jul 2014 02:37

Re: Boes aangereden, staart en mogelijk achterpoten verlamd

Bericht door wiesje »

Nou we hebben weer wat meegemaakt hoor...gisteren toch besloten dat we dus het weekend zouden aankijken. Had hij koorts door een mogelijke infectie in z'n staart, of blaas. Thermometer gekocht. En toch maar weer aan de novacam gegaan op aanraden van de da. Was nelijk een koortsremmer. Toen was het rond 8 uur savonds. Onze dierenarts niet meer open. En ons allemaal op voorbereid dat we hem gingen laten inslapen die avond laat/nacht. Toen weer gemeten. Temperatuur verlaagd van 39,8 naar 39,3. Toch maar de nacht aangekeken. Vanochtend gekeken; was hij weer aan het eten drinken! Weer gemeten 38,7. Dus nu toch maar weer het weekend overtillen en maandag om 9 uur naar de dierenarts. Hij blijft maar naar de kattenbak lopen en heel langzaam hebben we het idee dat z'n ontlasting steeds iets (heel miniem wel) beter wordt. Hij is nu weer de boes zoals we hem kennen. Brutaal en vooral heel zielig kijken in de hoop dat z'n kap af mag. Maar we blijven sterk ;).

Als jullie willen, houden we jullie graag op de hoogte. Erg fijn als je denkt dat het allemaal ellende is en het klaar is, dat je op dit forum verhalen leest waarbij simpelweg door het diertje wat tijd te geven, er een goeie afloop kan zijn. Geeft ons hoop en de kracht om door te gaan. Dank ;)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Boes aangereden, staart en mogelijk achterpoten verlamd

Bericht door Adriana »

tuurlijk willen we weten hoe het verder gaat met Boes. en het is misschien voor jou, levend tussen hoop en vrees, ook wel prettig om het af en toe van je af te schrijven en missch wat tips of ander meedenkwerk te lezen..

houd zijn staart in de gaten want als het daar niet goed gaat en ik bedoel afsterven, moet snel worden geamputeerd!!
heb al vaker gevraagd hoe het met zijn staart is.. wat zegt je dierenarts daarover?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
wiesje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jul 2014 02:37

Re: Boes aangereden, staart en mogelijk achterpoten verlamd

Bericht door wiesje »

Ja van je afschrijven is soms fijn en daarmee krijg je het op een rijtje.
Goed nieuws; hij heeft gepoept! Zelf vandaag op de kattenbak! Daarmee wel een bij effect dat hij nu door dat laxeermiddel een waterval aan poep heeft. (Sorry weer vies...)
Dus het is constant schoonmaken... Hij heeft door die ellendige katheter wel urinebrand gekregen. We hebben echt hem vier/vijf keer per dag gespoeld en gewassen. Maar ja die katheter lekt constant urine en het precies onder z'n buik bij die vouw tussen z'n benen. Ik spoel dat nu op aanraden van de da elk half uur/uur met koud water. Om de irritatie wat te verlichten en het zo wat fijner te maken. Hij lijkt er niet heel veel last van te hebben en het is al wat minder 'rodig'.

Daarbij nu met die poep moet hij echt in de bench vannacht. Ik vraag me nu alleen af, aangezien hij dat ver-schrik-ke-lijk vindt, of er tips zijn om hem daar te houden. Juist weglopen en hem alleen laten? Want hij probeert te ontsnappen en volgens de da mag hij niet teveel bewegen nog. Heeft iemand daar tips voor?

Zijn staart, sorry dat ik daar niet eerder op gereageerd heb, is moeilijk te zeggen. We houden die ook schoon maar die kan hij nog echt niet gebruiken. Nog echt helemaal verlamd. Wij zijn er wel zeker van dat die eraf moet. Wat opzich niet heel erg zou zijn, vergeleken met wat hij heeft doorstaan al, maar het is inderdaad de vraag of dat als het ware al morgen moet. Want die staart is beurs en blauw. Die zwelling lijkt te zakken naar z'n staart ook. En dat was volgens de da ook niet ideaal. Maar als de infectie daarvandaan komt en voor de koorts zorgt. Dan moet die naar mijn mening zo snel mogelijk eraf. We hebben hem net weer z'n novacam gegeven. Want z'n temperatuur was weer wat verhoogd.

Dus als iemand tips heeft over de bench, de urinebrand of de staart schoonhouden. (We doen het nu met een beetje soda.) dan zijn ze van harte welkom!

Dankjewel!
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Boes aangereden, staart en mogelijk achterpoten verlamd

Bericht door Kattebeest »

Geen tips maar wil even meejuichen over de poep :edance: .

Hoe meer, hoe beter en hoe het er verder uitziet doet er nu niet zoveel toe. We juichen hier op het forum trouwens regelmatig over poep (kleur, vorm, hoeveelheid, etc.) dus niet vies ;-) .
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Boes aangereden, staart en mogelijk achterpoten verlamd

Bericht door Rik »

Ik weet niet of het al gesuggereerd is (in dit topic) maar je zou de bench (gedeeltelijk) af kunnen dekken. Ik heb (gelukkig) zelf geen ervaring met een bench maar als deze afgedekt is schijnen ze er wel rustiger door te zijn.

(Hier ook altijd blij met elke drol :D)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Boes aangereden, staart en mogelijk achterpoten verlamd

Bericht door ayla »

Bench afdekken met deken creëer rust zoals Rik ook al zegt. Felix vond de bench afgrijselijk in begin ( gebroken poot en mocht niet bewegen, hij was 6 maanden). Sekten overheen gaf echt rust al heeft het paar dagen geduurd voor hij gewend was. Nu is de bench de veilige heerlijke slaapplek van het huis. Katten zijn nu 5.


En joepie de poepie een drol! Wat kun je daar blij mee zijn! Ik zie jet toch echt positief in voor Boes hoor!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Boes aangereden, staart en mogelijk achterpoten verlamd

Bericht door Cari »

Joepiedepoepie, ontlasting :edance: ! Laxeermiddel voorzichtig wat minderen en straks mooie drolletjes :-).
En de staart.... ik kan alleen maar zeggen dat het moeten missen ervan geen enkel probleem is. Ik heb ook een staartloze die vrij lang met zijn slappe staart heeft doorgelopen en dolgelukkig was toen hij 'm eindelijk kwijt was.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Boes aangereden, staart en mogelijk achterpoten verlamd

Bericht door Nikki2309 »

Hoe is het nu met boes?
Using Tapatalk
Plaats reactie