Kat schuimbekt

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
slien
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mei 2013 15:29

Kat schuimbekt

Bericht door slien »

Ik was net even beneden de was doen (woon in een appartementencomplex met gezamenlijke wasmachines) en toen ik terug boven kwam was mijn kat aan het schuimbekken. Liggen overal druppels helder spuug (soort van speeksel?) op de grond en ook een sliert 'spuug' op de bank en op zijn hoofd. Vond op de vloer zo'n neon armband. Het is zo'n armband die je moet breken en die dan licht gaat geven. Mijn vriend heeft die gisteravond op de eettafel gelegd, dus de kat moet het net gepakt hebben om er mee te spelen. Het armbandje is kapot. Er is niet veel van dat lichtgevende spul uitgegaan maar het lekt dus wel. Ik denk dat het schuimbekken een reactie is op het spul?

Ben me rot geschrokken en nu bang dat dat wat in die armbandjes zit schadelijk voor 'm is? Of zou het spul dat hij mogelijk heeft binnengekregen eruit zijn door het schuimbekken? :(

Hij loopt nu wel weer normaal rond en zit terwijl ik dit typ alweer te eten, alsof er niks gebeurd is...
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kat schuimbekt

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Zowiezo komt t daarvan
Mijn kat heeft dit ook x gehad
Ik zou gewoon f een da bellen en die kan je zeggen of t oke is of niet
Ook Hen ik m toen spuitjes water gegeven
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kat schuimbekt

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Een kat kwijlt en schuimbekt ook als t heeeeeeeeeel erg vies is
Mja ook bij gif dus zou f bellen
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Kat schuimbekt

Bericht door G+S »

Ik denk dat het braaksel is. Het lichaam zal inderdaad gereageerd hebben op het giftige spul. Wanneer katten gal spugen ziet dit eruit als schuim.


Wel even goed in de gaten houden of het niet erger word. Stuiptrekkingen, rillen of suf worden bijvoorbeeld. Wanneer er ook maar iets is waarvan je denkt dit is anders dan anders zou ik toch even het spoed nummer van de dierenarts bellen.

Je zou zowiezo even kunnen bellen om te overleggen of het niet nodig is iets te geven aan de kat
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kat schuimbekt

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

inderdaad daarom belde ik als panisch persoon heb ook gelijk gebeld t was weekend maar ze stelde me enorm gerust en als slechter ging en andere symptomen erbij kwamen moest ik gelijk komen
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Plaats reactie