Kat heeft rare bult

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Abie
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mar 2014 16:12

Kat heeft rare bult

Bericht door Abie »

Hoi allemaal,
Ik ben hier nieuw en heb me aangemeld in de hoop dat iemand me verder kan helpen.
Mijn poes (5 maanden oud) heeft sinds vandaag een rare verdikking op haar kin. Het is niet hard en je voelt het ook niet echt zitten. Volgens mij heeft ze er ook geen pijn aan als ik er aan zit. Als niemand hier iets weet dan bel ik uiteraard de DA maar liever niet want dan kan ik me weer een paar honderd euro besparen. Ze schijnt er ook niet echt last van te hebben of iets dergelijks. Ze eet en drinkt en slaapt gewoon. Als t erger wordt moet ik toch maar de dierenarts bellen maar ik dacht ik probeer het eerst maar even hier.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat heeft rare bult

Bericht door Dinky »

Het zou een abces kunnen zijn?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kat heeft rare bult

Bericht door ayla »

Heeft het een kleur?
Hier regelmatig talg overschot en dat knalt er vanzelf uit en soms met wat hulp.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Abie
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mar 2014 16:12

Re: Kat heeft rare bult

Bericht door Abie »

Nee het is zacht, het voelt een beetje als een zakje met pap of zo. Ik kan ook geen speciale kleur zien.
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Kat heeft rare bult

Bericht door Nikki2309 »

Mijn tip is om toch even naar de dierenarts te gaan. Je poes is nog jong en dan weet je tenminste of het iets ergs is.

Mijn kater heeft een bult onder de tong. Mee naar de dierenarts geweest en bleek een flinke ontsteking te zijn en hij krijgt nu antibiotica. Hij moest helaas geopereerd worden omdat er een vermoeden was dat het iets anders was, maar een goede dierenarts zal niet zomaar opereren zonder reden. Hij kan vaak al zien of het iets is om je zorgen om te maken of niet.

Dus laat het echt even nakijken en wacht het advies van de dierenarts af. Een consult is niet zo duur.
Using Tapatalk
Abie
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mar 2014 16:12

Re: Kat heeft rare bult

Bericht door Abie »

Hoi Nikki,
Bedankt voor je reactie, ik wacht het nog een paar dagen af, aangezien het al minder geworden lijkt te zijn. Als het er overmorgen nog zit, of morgen erger wordt zal ik naar de da gaan.
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Kat heeft rare bult

Bericht door Nikki2309 »

Misschien even een foto plaatsen, nu is het voor andere heel moeilijk om te kijken of het bekend voor komt.

In ieder geval beterschap voor je poes. Hoop dat het snel weg gaat en hou het inderdaad goed in de gaten.
Using Tapatalk
Abie
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mar 2014 16:12

Re: Kat heeft rare bult

Bericht door Abie »

Ja ik had geprobeerd een foto te plaatsen, maar ik wist niet hoe dat moet. Ik ben een beeje overbezorgd geweest want het is alweer helemaal weg. Excuses voor het onnodig lastig vallen..
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Kat heeft rare bult

Bericht door Nikki2309 »

Nee joh is toch niet onnodig lastig vallen. Een forum is er voor om advies te vragen aan elkaar en ik denk dat de meeste hier wel overbezorgd is.

Wel fijn dat het helemaal weg is. Hou wel in de gaten of de bult niet terug komt.
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat heeft rare bult

Bericht door Dinky »

Zie het niet als lastig vallen ;-)
Vind het fijn te lezen dat de bult weer weg is :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie