poes van de trap gevallen:(

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Mademoiselle_Chanel
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2014 16:10

poes van de trap gevallen:(

Bericht door Mademoiselle_Chanel »

Ik maak me superveel zorgen over Chanel.
vanmorgen was ze, zoals zo vaak na het ontbijt, naar boven gestormd om op de zolder te gaan spelen.
Op één of andere manier had ze een zak met kerstdecoratie te pakken gekregen waarin een plastic zakje zat met lintjes voor cadeautjes in te pakken.
Tijdens het spelen is ze erin verstrikt geraakt en ik hoorde haar in paniek miaowen dus ben ik snel naar boven gegaan om haar te gaan helpen.
Net toen ik binnenkwam stormde ze weer naar buiten maar haar lijfje zat helemaal verstrikt in een rolletje lint en de plastic zak.
ze is van de trap naar beneden gerold en heeft een flinke smak gemaakt. Ik heb toen ff een flinke gil geslaagd omdat ik zo schrok hoe ze neer kwam. Daarop sprong ze terug recht, en rende richting trap naar de gelijksvloers en viel daar nog eens helemaal naar beneden, daar staan wat dozen en ik denk dat ze daar ook nog eens terecht op gekomen is.
ze heeft zich dan wel kunnen bevrijden, maar ze ging heel beteuterd onder de tafel zitten. Ze liet niet toe dat ik in haar buurt kwam en is dan achter de zetel gaan zitten waar ik niet aan haar kan. Na een tijdje kwam ze terug tevoorschijn maar ze laat zich niet pakken en loopt heel de tijd weg van mij. Als ik een kamer inkom wilt ze dadelijk weg, al lijkt ze behoorlijk verzwakt te zijn. Telkens als ze wilt gaan zitten, tilde ze haar achterste toch weer op. Haar staart heeft een flinke knik.
Ze raakt haar eten niet aan en ik heb haar ook nog niet op haar bakje zien gaan.
Ik heb haar wat nieuwe speeltjes gehaald om haar af te leiden zodat ik haar toch naar de dierenarts kan nemen. Ze ging er naar toe en wou er mee spelen, maar na 1 tik met haar pootje gaf ze het al op, alsof het teveel moeite kost.
Ze is even naar boven gegaan en bij het naar beneden gaan liep ze heel moeizaam en haar staart nog steeds naar beneden tussen haar pootjes.
Nu ligt ze toch even neer op de zetel te slapen (maar niet haar gebruikelijke plekje). Over een uurtje heeft de dierenarts terug spreekuur en ga ik nog eens proberen haar te pakken te nemen.
Maak me megazorgen, ik denk dat haar staartje gebroken is? en wie weet wat nog allemaal?
ik hoop echt dat alles in orde komt en vind het zo zielig om te zien hoe ze zeer heeft. Ik heb haar nog als kitten met de fles grootgebracht en woon al 10 jaar alleen met haar, dus ze is een beetje men enige familie:(
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: poes van de trap gevallen:(

Bericht door Brittenbolletje »

Toen ze op de zetel lag, had je haar ook snel kunnen pakken en in het transport bakje kunnen doen? Ik zou het nog eens proberen want deze poes moet echt naar de dierenarts. Ik hoop dat het mee valt en wens je wel succes.
Mademoiselle_Chanel
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2014 16:10

Re: poes van de trap gevallen:(

Bericht door Mademoiselle_Chanel »

dat was de bedoeling ook, dat ze eerst ff rustig ligt en dan bakje in en naar de dierenarts. is gelukkig ook vlot gelukt.
Haar kopje is ok en haar reactie snelheid ook, ze heeft wel wat scheurtjes in enkele nagels en een flinke schrik te pakken gekregen.
1 achterpootje heeft een schaafwonde en met dit pootje staat ze ook wat wijder. Dierenarts heeft alles onderzocht en er lijken toch nergens breuken of luxaties te zitten.
haar staart is wellicht wat verrekt en mss is er ook een zenuw beschadigd.
ik moet haar de komende 24 uur in het oog houden om te zien of ze eet/drinkt/plast. Maandag moet ik teruggaan als ik iets opgemerkt heb of er veranderingen zijn. Als ze nog steeds vreemd stapt, zal hij dan een foto maken, maar hij denkt dat het vooral van het schrikken is en van de schaafwonde. Kan ze maandag haar staart nog niet bewegen dan moet deze geamputeerd worden:(
deze lijkt haar nl momenteel te hinderen en sleept over de grond omdat haar pootjes kort zijn in vergelijking met haar staart. dat zou anders lelijke wonden veroorzaken. Momenteel lijkt ze geen gevoel in haar staart te hebben maar ze beweegt wel af en toe het puntje.
Ze heeft een prikje gekregen tegen de pijn. Hopelijk is alles maandag dus beter:(
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: poes van de trap gevallen:(

Bericht door Brittenbolletje »

Beterschap met haar. Zo het lijkt, lijkt het redelijk mee te vallen. Hoop dat het de komende 24 uur toch verbeterd. Als het dat niet doet zou ik niet wachten tot maandag hoor maar morgen lekker terug naar de dierenarts gaan. Anders heb je straks weekend en vaak is het dan ook veel duurder. Kan je niet anders dan moet je wel natuurlijk.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: poes van de trap gevallen:(

Bericht door Adriana »

Mademoiselle_Chanel schreef: haar staart is wellicht wat verrekt en mss is er ook een zenuw beschadigd.

Kan ze maandag haar staart nog niet bewegen dan moet deze geamputeerd worden:(
deze lijkt haar nl momenteel te hinderen en sleept over de grond omdat haar pootjes kort zijn in vergelijking met haar staart. dat zou anders lelijke wonden veroorzaken.

Momenteel lijkt ze geen gevoel in haar staart te hebben maar ze beweegt wel af en toe het puntje.
gelukkig beweegt het puntje van de staart!!

hij zal zwaar gekneusd zijn of missch zit er ook wel een breukje in en dat heelt vanzelf!
zal weken duren maar gaandeweg komt de spierkracht terug.
zal missch een knikje in de staart blijven zitten.

dus geef niet te snel toestemming tot amputeren en ik neem aan dat je dierenarts daar heel heel erg goed naar kijkt voordat....
anders om second opinion bij andere dierenarts vragen!

welkom op het forum met poes Chanel.
rechtsboven zit een zoekfunctie en missch wil je even op 'gebroken staart' zoeken, daar staat veel meer informatie en berichten van baasjes met soortgelijk probleem..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Mademoiselle_Chanel
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2014 16:10

Re: poes van de trap gevallen:(

Bericht door Mademoiselle_Chanel »

bedankt voor de reacties allemaal.

Ik heb niet zo goed geslapen afgelopen nacht, heel de tijd wakker om te zien hoe het ermee was.
Normaal komt ze snachts bij mij slapen, dat heeft ze nu niet gedaan, ze is het grootste deel van de nacht beneden op de mat gebleven.
Ze houdt zich rustig, alleen af en toe als ze een interessante schaduw ziet, moet ze er toch even achter vangen of als ze een speeltje ziet op haar pad, krijgt dat ook ff de aandacht. kan het alleen maar toejuichen.

vanmorgen bij het opstaan zat ze dan toch in de badkamer en kwam ze kopjes geven terwijl ik op het toilet zit (doet ze altijd). terwijl ik haar aaide zag ik dat ze haar staartje heel eventjes een paar centimeter hoger tilde. super!!! als ze rondloopt blijft die staart wel in zen rare knik hangen, maar als ze ergens langs schuurt tilt ze hem een heel klein beetje op. als ze een speeltje aanvalt zwaait ze met het onderste gedeelte van de staart. dat lijkt mij dus wel goed te komen.

ze stapt wel nog wat vreemd met haar achterste pootjes en als ik eraan kom trekt ze weg, idem voor haar staart.
ze klimt ook nog nergens op maar haar bakje heeft ze flink leeggegeten.

de dierenarts had nog wat medicijnen gegeven. hij zei zelf er niet teveel van te geven en enkel de eerste paar dagen als het nodig zou zijn.

vervelende is dat ik vandaag, morgen en zondag niet veel thuis zal zijn want ik moet nog enkele andere dingen doen. (werk, moeder die ook ziek is,...) en haar de stress geven om haar overal mee te nemen doe ik haar ook niet aan.

maar ik ben toch blij dat ik al wat voorruitgang zie!
vrienden lachen er wel mee. enkele jaren geleden ben ik zelf gevallen en sinds toen staat men arm helemaal krom, dus lachen ze dat chanel en ik nu echt goed samen passen, baasje met kromme arm en katje met kromme staart.
Mademoiselle_Chanel
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2014 16:10

Re: poes van de trap gevallen:(

Bericht door Mademoiselle_Chanel »

bedankt voor de reacties allemaal.

Ik heb niet zo goed geslapen afgelopen nacht, heel de tijd wakker om te zien hoe het ermee was.
Normaal komt ze snachts bij mij slapen, dat heeft ze nu niet gedaan, ze is het grootste deel van de nacht beneden op de mat gebleven.
Ze houdt zich rustig, alleen af en toe als ze een interessante schaduw ziet, moet ze er toch even achter vangen of als ze een speeltje ziet op haar pad, krijgt dat ook ff de aandacht. kan het alleen maar toejuichen.

vanmorgen bij het opstaan zat ze dan toch in de badkamer en kwam ze kopjes geven terwijl ik op het toilet zit (doet ze altijd). terwijl ik haar aaide zag ik dat ze haar staartje heel eventjes een paar centimeter hoger tilde. super!!! als ze rondloopt blijft die staart wel in zen rare knik hangen, maar als ze ergens langs schuurt tilt ze hem een heel klein beetje op. als ze een speeltje aanvalt zwaait ze met het onderste gedeelte van de staart. dat lijkt mij dus wel goed te komen.

ze stapt wel nog wat vreemd met haar achterste pootjes en als ik eraan kom trekt ze weg, idem voor haar staart.
ze klimt ook nog nergens op maar haar bakje heeft ze flink leeggegeten.

de dierenarts had nog wat medicijnen gegeven. hij zei zelf er niet teveel van te geven en enkel de eerste paar dagen als het nodig zou zijn.

vervelende is dat ik vandaag, morgen en zondag niet veel thuis zal zijn want ik moet nog enkele andere dingen doen. (werk, moeder die ook ziek is,...) en haar de stress geven om haar overal mee te nemen doe ik haar ook niet aan.

maar ik ben toch blij dat ik al wat voorruitgang zie!
vrienden lachen er wel mee. enkele jaren geleden ben ik zelf gevallen en sinds toen staat men arm helemaal krom, dus lachen ze dat chanel en ik nu echt goed samen passen, baasje met kromme arm en katje met kromme staart.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: poes van de trap gevallen:(

Bericht door Cari »

Dat was schrikken met Chanel! Met die staart komt het ook wel weer goed, al blijft er misschien een knik in zitten. Ik vind wel dat je da erg snel is met amputatie. Er kan echt wel wat meer tijd overheen gaan, voordat het staartje weer in de lucht steekt.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: poes van de trap gevallen:(

Bericht door Ikey »

Wat zul je geschrokken zijn! Chanel zal wel veel pijn hebben. Kneuzingen en schaafwonden kun je ook behoorlijk voelen. Het is een goed teken dat ze haar staart al af en toe beweegt. Hopelijk bekomt ze snel van de schrik en komt ze weer bij je liggen 's nachts :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: poes van de trap gevallen:(

Bericht door Adriana »

ze zal veel rust nodig hebben en veel slapen. en ze is ongetwijfeld erg bang van die trap.. kan ze daar nog steeds afvallen of heb je er iets voor gezet?

verstandig is om voorzichtig te zijn met pijnstillers en als het metacam is dan niet geven, kan grote nierschade veroorzaken.
onsior, tolfedine zijn goede alternatieven en als ze pijn heeft dan zal ze heel voorzichtig lopen dus een beetje pijn is missch nog niet zo slecht en houdt haar heel voorzichtig met staart en achterpootje..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Mademoiselle_Chanel
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2014 16:10

Re: poes van de trap gevallen:(

Bericht door Mademoiselle_Chanel »

gisterenavond toen ik laat thuis kwam van vergadering, kwam Chanel mij al begroeten en terwijl ik haar te eten gaf, liep ze met haar staartje naar boven! wel maar heel even, ze liet hem dadelijk zakken, maar yes komt dus zeker wel weer goed.

ze is ook al op haar bakje geweest voor een nr2 maar of ze geplast heeft, kan ik niet zien.
dus dat toch nog zeker int oog houden.

afgelopen nacht is ze ook terug in bed komen slapen. ik had het bed speciaal opgemaakt en mezelf op het randje gelegd zodat ze plaats had.
ze heeft heel de nacht rustig geslapen en vanmorgen toen ik wakker werd, werd ik gelijk op een kopjes geven en likjes aanval getrakteerd.
ze loopt nu al iets meer terug de trappen op en af. haar staart hangt wel weer terug naar beneden. enkel bij het aaien en eten gaat die af en toe een stukje omhoog.

het zal wellicht pijn doen en vermoeiend zijn, dus zolang ik af en toe wat beweging erin zie ben ik tevreden.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: poes van de trap gevallen:(

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat het er goed uit ziet.

Ik zou je wel adviseren om plastic zakken en linten en zo voortaan achter slot en grendel op te bergen om herhaling te voorkomen. Plastic tasjes zijn wat dat betreft berucht. Ze hebben grote aantrekkingskracht voor katten, ze steken hun kop door het hengsel en raken in paniek als ze er niet meer vanaf kunnen. gaan dan ronrennen in paniek met de zak om zich heen.
Geldt ook voor plakband en elastiekjes e.d.. Kunnen grote problemen in de darmen veroorzaken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Mademoiselle_Chanel
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2014 16:10

Re: poes van de trap gevallen:(

Bericht door Mademoiselle_Chanel »

update: ondertussen is mademoiselle chanel weer helemaal de oude.
het heeft even geduurd maar beetje bij beetje begon ze haar staart terug te bewegen en af en toe ging die (na ongeveer 2 weken) heel kort terug de hoogte in. ondertussen loopt ze terug rond met haar staartje fier omhoog. er zit wel een bobbel waar hij voorheen naar beneden geknapt hing. als ik eraan komt heeft ze er geen last van, af en toe komt ze eens aan men hand ruiken waarom ik toch zo aan haar staart zit ipv haar kopje te aaien.
daarnet is ze ff mee de tuin in gegaan en op het muurtje gaan zitten, dus klimmen kan ze ook nog.
ik heb haar wat extra speelgoed gekocht zodat ze zich niet zou vervelen en op zoek gaan naar lintjes. maar die vind ze (op een plastic muis na) allemaal niet leuk. laatst liep ze ineens rond met een bolletje wol in haar mond, kwist niet eens dat ik dat in huis had....dus waar heeft ze dat weer uit gehaald? (ze krijgt met gemak kasten en deuren open).
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: poes van de trap gevallen:(

Bericht door nellebel »

gelukkig is ze weer helemaal oke. wat een schrik ook voor jou geweest. fijn dat je even terug laat weten hoe het met haar gata, is altijd prettig om iets terug te horen. aaitje voor chanel
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: poes van de trap gevallen:(

Bericht door Dinky »

Wat enorm fijn dat Chanel weer de oude is geworden :D
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie