Kitten van 15 weken bewusteloos na vastpakken nekvel?!!!!

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
angel1984
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jan 2014 20:11
Locatie: veenendaal

Kitten van 15 weken bewusteloos na vastpakken nekvel?!!!!

Bericht door angel1984 »

Goedenavond,

onze kitten Rocky was afgelopen week een keer ondeugend, dus pakte ik hem (zachtjes) bij zijn nekvel en zei foei dat mag niet pas op hoor!
Ik zette Rocky op de grond en hij viel plotsklaps op zijn zij, ogen wijd open (starend) en deed NIETS meer :cry: :-( , ik heb hem snel opgepakt en zijn rugje gewreven. Toen kwam hij weer bij.
Hoe kan dit? :???: :???: :???:
Ik heb dit nog nooit meegemaakt, en heb hier 4 poezebeesten in huis, 3 volwassen en 1 kitten, bij de 3 volwassen katten ook weleens bij hun nekvel gepakt als ze iets deden dat niet mocht, maar dit is me nog nooit overkomen?!!
Ik ben dan ook heel erg geschrokken en durf ze nu geen van vieren meer bij hun nekvel te pakken.

Weet iemand hoe dit kan?
Graag hoor ik dit dan!!
Alvast bedankt!!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten van 15 weken bewusteloos na vastpakken nekvel?!!!

Bericht door Adriana »

welkom op het forum
op afstand is moeilijk te zeggen wat die bewusteloosheid heeft veroorzaakt.. stress? hardhandig?

de vermelding dat je hem op de grond hebt gezet geeft aan dat je hem dus aan zijn nekvel van de grond hebt getild!! dat mag je nooooit meer doen, het is geen konijn en dat geldt voor alle vier....

en voor alle duidelijkheid:
kittens zijn niet op te voeden alleen maar doodsbang te maken en ik ben bang dat dit aardig gelukt is..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Kitten van 15 weken bewusteloos na vastpakken nekvel?!!!

Bericht door Katelijne »

Sorry, hoor, maar ik las net je reactie in het topic i.v.m. nalatigheid en vind het dan toch wat kras dat je zo op een ander reageert, terwijl wat jij hebt gedaan ook niet echt verstandig te noemen is.

Je neemt een kitten toch niet aan het nekvel? Ik weet dat veel mensen denken dat dit best wel eens mag, omdat ze het de mamapoes zien doen, maar als je een katje gaat houden, lees je je toch eerst even in over wat mag/moet/niet mag?

Ik geloof er trouwens ook niet in dat je een kat iets kan afleren; achter je rug doen ze het toch weer, zelfs al hebben ze schrik gekregen door je reacties.

Wat had Rocky trouwens gedaan dat hij een vermaning moest?
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Kitten van 15 weken bewusteloos na vastpakken nekvel?!!!

Bericht door Catfish »

Ik heb weinig aan Adriana's bericht toe te voegen........

Dat je kitten bewusteloos is geraakt geeft wel aan hoe ongelofelijk slecht dit is!!!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten van 15 weken bewusteloos na vastpakken nekvel?!!!

Bericht door Chiquita98 »

Nooit meer doen dus!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kitten van 15 weken bewusteloos na vastpakken nekvel?!!!

Bericht door mittenslief »

zo´n oude kitten bij de nekvel pakken..dan onderbreek je de zuurstof en de doorbloeding....vanaf 6 weken pakt mama ze al niet meer in de nek hoor dan lokt ze ze met kreetjes....
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
angel1984
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jan 2014 20:11
Locatie: veenendaal

Re: Kitten van 15 weken bewusteloos na vastpakken nekvel?!!!

Bericht door angel1984 »

Rocky hing bovenin mijn gordijnen, van daaruit heb ik hem aan zijn nekvel weg gepakt, dit duurde echt niet langer dan 2 a 3 seconden dat ik hem aan zijn nekvel vasthad en had mijn hand onder zijn bips.
Rocky is er echt niet bang van geworden, dat niet.
Mamapoes pakt hem nog steeds bij zijn nekvel als ze vindt dat hij moet slapen en neemt hem dan ook in zijn nekvel mee de mand in. Ik laat het in ieder geval nu wel uit mijn hoofd!! Weer iets geleerd! Maar blijf het vreemd vinden omdat mama poes hem ook nog steeds bij zijn nekvel meeneemt?!

Over het topic nalatigheid:
Dit vind ik iets heel anders als wat ik hier boven beschreven heb, ik vind dat ECHT nalatigheid! Een dier mag je niet eens zo vervoeren in de auto, maar heb geen zin in eindeloze discussies, tis al vervelend genoeg ook voor die mensen die het is overkomen!

Mittenslief bedankt voor je reactie daar kan ik iets mee!!
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Kitten van 15 weken bewusteloos na vastpakken nekvel?!!!

Bericht door Anne87 »

Ahhh toe, mag ik mag ik??? Ja? Thanks! Komt ie:
angel1984 schreef:sorry hoor, maar IDIOTEN!!! Als je zo'n klein beestje hebt weet je dat je overal voor moet uitkijken voordat je iets doet!! Sorry, tranen staan me in de ogen maar vind dat jullie helemaal geen huisdier meer moeten nemen! Sowieso in zijn nekvel pakken? Zulke kennis over dieren bezit je toch VOORDAT je een klein kittentje aanschaft??!! En GOED dat jullie je schuldig voelen!! Had Rocky op een normale manier opgepakt of had jij eerst je huis catproof gemaakt, was Rocky niet buiten bewustzijn geraakt!
angel1984
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jan 2014 20:11
Locatie: veenendaal

Re: Kitten van 15 weken bewusteloos na vastpakken nekvel?!!!

Bericht door angel1984 »

????? zet je het andere bericht wat ik in dat topic eronder geplaatst heb er ook even op?
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Kitten van 15 weken bewusteloos na vastpakken nekvel?!!!

Bericht door Anne87 »

Neuh, niet zo'n zin in. Daarin suggereer je door je woordkeus dat de ts daar zijn kat willens en weten tussen de autodeur en het portier heeft gelegd en met de deur op de kat in is gaan slaan. Lijkt me dus niet nodig dat te kopieren en aan te passen hier, tenzij je graag wil dat ik suggereer dat je je kat expres buiten westen knijpt?
angel1984
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jan 2014 20:11
Locatie: veenendaal

Re: Kitten van 15 weken bewusteloos na vastpakken nekvel?!!!

Bericht door angel1984 »

???? dat is helemaal niet wat ik daar zeg!!! jeetje, wat een ***forum zeg!! gaat dat hier altijd zo?!!!
Cerna

Re: Kitten van 15 weken bewusteloos na vastpakken nekvel?!!!

Bericht door Cerna »

Nee, meestal niet, maar soms komt er zo'n topic voorbij.............. :-(
angel1984
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jan 2014 20:11
Locatie: veenendaal

Re: Kitten van 15 weken bewusteloos na vastpakken nekvel?!!!

Bericht door angel1984 »

Ik zal me er maar niks van aantrekken, heb netjes mijn welgemeende excuses aangeboden bij het vorige topic, zoals ik daar ook al zei was het een eerste reactie van mij toen ik het verhaal las. Snap ook niet dat iemand eerst zo'n afschuwelijk verhaal neertypt met daaronder meteen de vraag wel of niet meteen een andere kitten te nemen?!!! maar goed dit terzijde, ik heb mn excuus gemaakt.

En heb de vijandenlijst ook gevonden! daar staat nu dus ook 1 persoon tussen meteen.
Bedankt voor je antwoord Cerna.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten van 15 weken bewusteloos na vastpakken nekvel?!!!

Bericht door Adriana »

angel1984 schreef:???? dat is helemaal niet wat ik daar zeg!!! jeetje, wat een ***forum zeg!! gaat dat hier altijd zo?!!!
:smile: wees even eerlijk en kijk naar je eerste of tweede eigen bericht..
daarin veroordeel je zelf op nogal krasse toon nalatig gedrag van anderen.
tegelijkertijd post je zelf over een heel akelige situatie die je zelf hebt veroorzaakt.
en dan kun je vervolgens niet omgaan met onze bezorgde en afkeurende reacties...

stel je eerst eens voor: 4 katzels waaronder moederpoes en kitten..
lees je uitgebreid in bij andere topics.. rechtsboven zit een reuzehandige zoekfunctie waarmee je alle berichten over dat onderwerp krijgt..

en nee, dit is geen ***forum, alllesbehalve en als je zelf rustig en prettig reageert dan krijg je ook geen reacties zoals in beide topics, toch? :smile:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Kitten van 15 weken bewusteloos na vastpakken nekvel?!!!

Bericht door Anne87 »

Je leest dit niet omdat ik op je vijandenlijst sta (vraag me af of nog meer mensen mij daar hebben staan hahaha), maar wil nog wel even zeggen dat als je het hier zo snel voor elkaar krijgt 'vijanden' te maken, het niet aan mij ligt.
Daahaag!
Gesloten