Abces staart

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Knerpje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 dec 2011 15:35

Abces staart

Bericht door Knerpje »

Hallo allemaal,

1,5 week geleden heeft Knerpje koorts gehad, suffig en kon haar staart niet dragen. We waren een weekend weg en vonden haar zo bij thuiskomst. Ze kon naar buiten overdag tijdens onze afwezigheid.
Meteen naar de DA gegaan, pijnstiller gekregen waarna ze goed opknapte en ook haar staart weer normaal gebruikte.

Nu is ze vanmorgen thuis gekomen, ik aai haar en voel een bobbel halverwege haar staart. Waarschijnlijk doordat ik er met mijn hand langs ging, knapte er iets want het begon behoorlijk te bloeden, er lagen zeker 50 druppen bloed in de keuken, waarna het stopte.
Ik denk een abces wat is ontstaan tijdens het weekend dat we weg waren?

Ze draagt nu de staart maar hij hangt in een boogje naar beneden vanaf het punt waar het bloedde.
Het is pijnlijk als ik eraan zit. Wel wast ze de staart zelf, dus ze kan er wel aankomen.

Morgen komt de DA bij ons op stal en kijkt haar dan meteen na. Hopelijk is ze dan al opgeknapt en draagt ze haar staart beter.
Roest
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 aug 2013 19:21

Re: Abces staart

Bericht door Roest »

Heb je in die bult geknepen of iets dergelijks?
Een abces kan best maar het is meestal geen helder bloed wat er eerst uitkomt. Of pus of waterig bloed of wondvocht.
Als het direct en alleen bloed is lijkt het meer een interne bloeding. Bijvoorbeeld als de staart tussen een deur ofzo heeft gezeten.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Abces staart

Bericht door Kattebeest »

Met @Roest eens.
Een open gesprongen abces gaat niet bloeden, er komt pus met wat bloed uit en/of wondvocht en zal ook niet zo snel gaan druppelen. Vijftig druppels zou een mega-abces betekenen en dat hadden jij en de da ook meteen gezien.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Plaats reactie