Gebroken?

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Puck en Daisy
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2013 09:44

Gebroken?

Bericht door Puck en Daisy »

Hoi mijn kat is laatst twee dagen weg geweest. Dat is normaal voor een kat. Maar toen ze binnen kwam had ze haar staart naar beneden. Later in de ochtend. Kwam ze bij mij naast het bed miauwen, ik zat maar te roepen : "Kom dan " maar ze bleef miauwen dus ik tilde haar op bed. Nou zij tevreden. Maar ik vroeg me af waarom ze haar staart naar beneden had dus ik tilde die staart omhoog en ze begon te grommen/miauwen. Verder als ik aan het einde voelde gromde ze ook. Heeft ze misschien een gebroken staart?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Gebroken?

Bericht door eveline1982 »

Die kans is erg aanwezig. Ik raad je aan om naar de dierenarts te gaan zodat ze pijnstilling en ontstekingremmer kan krijgen. Ook is het miss nodig dat de staart gezet word of juist eraf gehaald moet worden!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Babbeltje93
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 aug 2013 20:36

Re: Gebroken?

Bericht door Babbeltje93 »

Lijkt mij inderdaad een gebroken staart. Naar de DA gaan lijkt me geen overbodige luxe ;)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Gebroken?

Bericht door Dinky »

Zou in elk geval contact opnemen met de dierenarts ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
mrijkj
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 aug 2013 19:02
Locatie: Krimpen aan de Lek

Re: Gebroken?

Bericht door mrijkj »

Als ze geen last heeft met naar de kattenbak gaan is waarschijnlijk haar staart gebroken. Mijn Bibi had dat pas ook. De dokter geeft je pijn en ontstekingsremmer en dan moet je een paar weken wachten en je kat binnen houden. Grote kans dat het goed komt! Zeker omdat ze pijn heeft betekent dat de zenuwen niet helemaal dood zijn!
Kopjes van Pippi en Bibi
Plaats reactie