slappe staart

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gebruikersavatar
mrijkj
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 aug 2013 19:02
Locatie: Krimpen aan de Lek

slappe staart

Bericht door mrijkj »

Ik kwam net terug van vakantie en zag dat het staartje van mijn kitten (4 mnd) niet meer beweegt. Als ze haar staart omhoog wil doen die alleen het eerste stukje mee en de rest hangt naar beneden. Ongeveer twee centimeter vanaf het begin van d'r staart zit ook een bultje. Verder lijkt het niet of ze pijn heeft, ook als ik eraan zit geeft ze geen kik. Morgen heb ik een afspraak voor de dierenarts maar kan iemand mij een beetje voorbereiden op dat wat de da morgen gaat zeggen?
Kopjes van Pippi en Bibi
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: slappe staart

Bericht door Dinky »

Wil je vast metacam (of andere cam) meegeven dus typ dat eens in bij de zoekfunctie ;-)

Verder is het vooral geduld hebben waarschijnlijk en wachten tot hij weer gaat bewegen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
mrijkj
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 aug 2013 19:02
Locatie: Krimpen aan de Lek

Re: slappe staart

Bericht door mrijkj »

En die zijn niet goed merk ik op uit andere berichten hier. Is er een ander middel wat ook volstaat maar minder slecht is? Waar ik in dat geval om kan vragen?

Ben blij dat je niet zegt dat de staart eraf moet. Vind een operatie zo sneu voor zo'n klein beestje en het lijkt zo kansloos omdat ze er geen last van heeft..
Kopjes van Pippi en Bibi
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: slappe staart

Bericht door mittenslief »

als hij geen pijn aangeeft zal ik niet eens pijnstilling geven...allemaal rommel
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
mrijkj
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 aug 2013 19:02
Locatie: Krimpen aan de Lek

Re: slappe staart

Bericht door mrijkj »

Dat is natuurlijk ook een vermoeden van mij.. Ik merk wel dat ze meer ligt dan dat ze normaal doet. Ook lijkt ze anders te zitten dan normaal. Ben echt bang voor morgen..
Kopjes van Pippi en Bibi
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: slappe staart

Bericht door Adriana »

je weet denk ik niet vanaf wanneer die staart slap is gaan hangen en ik ben bang dat die staart echt gebroken is als er na een paar dagen geen beweging meer in komt. er zit ook geen gevoel meer in blijkbaar.. als dat deel aan het afsterven is zal het eraf moeten. geen leuk verhaal en sorry..

heb hier ervaring met Bolle die tot twee keer toe op zijn staart terecht is gekomen en een paar dagen met een slappe staart heeft gelopen. na 2/3 dagen kwam er weer beweging in en na een maand kon ie hem weer optillen.
bij een latere echo konden we een verdikking in de staartwervels zien waar het is vergroeid.
Bolle had wel pijn en er zat dus ook nog wel gevoel in. het enige dat hij eraan over heeft gehouden is dat hij geen dikke staart meer kan maken, alleen het bovenste topje wordt nog dik..
hoop natuurlijk heel erg dat het meevalt en we zullen voor je duimen... en welkom op het forum!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
mrijkj
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 aug 2013 19:02
Locatie: Krimpen aan de Lek

Re: slappe staart

Bericht door mrijkj »

Dankjewel.. Ik had je verhaal over Bolle gelezen maar ik heb echt niet het idee dat Bibi pijn heeft. Ze heeft wel een duidelijke verdikking aan de boven, onder en zijkanten van d'r staart en daaronder een knikje. Helaas weet ik niet hoelang dit al speelt, vanmiddag heb ik het nagevraagd bij de oppassers maar het was hun helemaal niet opgevallen dat haar staart niet goed meer werkte.

Ik ben bang voor morgen..
Kopjes van Pippi en Bibi
thian

Re: slappe staart

Bericht door thian »

wat een nare thuiskomst
heel veel sterkte voor jou en bibi morgen bij de dierenarts
Gebruikersavatar
mrijkj
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 aug 2013 19:02
Locatie: Krimpen aan de Lek

Re: slappe staart

Bericht door mrijkj »

We zijn bij de dierenarts geweest. Zij had het idee dat Bibi toch wel gevoel in haar staart had. Het is waarschijnlijk wel gebroken maar omdat ze er geen pijn aan heeft zijn we zonder iets weer naar huis gegaan. Ze mag nu niet naar buiten totdat het genezen is en dat is een hele klus.. De dierenarts zegt dat ze over drie tot zes weken weer haar staart kan bewegen. Goed in de gaten houden en teruggaan als de staart dood gaat of gaat ontsteken.
Kopjes van Pippi en Bibi
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: slappe staart

Bericht door Dinky »

Kan me voorstellen dat binnenhouden een hele klus wordt maar wel in het belang van Bibi ;) Wel fijn dat er nog gevoel lijkt te zijn in de staart! Hoop voor je dat de staart niet dood zal gaan maar "gewoon" geneest!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
mrijkj
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 aug 2013 19:02
Locatie: Krimpen aan de Lek

Re: slappe staart

Bericht door mrijkj »

Dat hoop ik inderdaad ook.. Pippi blijft voorlopig ook maar binnen, maar die bangerik vind het allemaal wel prima..
Kopjes van Pippi en Bibi
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: slappe staart

Bericht door Adriana »

dat zal een hele opluchting zijn maar je bent er natuurlijk nog niet.....

heeft je dierenarts ook gezegd hoe je kunt zien/weten of de staart dood gaat/is en/of is ontstoken?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: slappe staart

Bericht door catsini »

een van onze katers is jaren geleden thuis gekomen, staart gebroken, en kneuzing onder in de rug, bij zijn staart.
hij was in een konijnenklem? komen vast te zitten, en heeft zich op de een of andere manier losgetrokken.
in zijn staart had hij geen kracht meer, zijn plas kon hij niet meer ophouden
en langzaam, is hij weer helemaal hersteld, zijn staart weer fier omhoog, op het laatste stuk, daar zat een knik, plassen kon hij weer gewoon op de kattenbak.
ik denk dat je veel geduld moet hebben, katten zijn taai, die komen er toch nog bovenop.
Niet opgeven, zeker als hij zijn blaas weer onder controle heeft.
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Gebruikersavatar
mrijkj
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 aug 2013 19:02
Locatie: Krimpen aan de Lek

Re: slappe staart

Bericht door mrijkj »

Ze heeft gelukkig altijd gewoon kunnen plassen en poepen. Als z'n staart dood gaat dan wordt hij stijf en dun dus een kwestie van voelen. Ontstekingen zijn juist dik. Dus de staart nalopen en blijven bewegen dan blijft het bloed ook goed stromen.
Kopjes van Pippi en Bibi
thian

Re: slappe staart

Bericht door thian »

ach wat zielig voor bibi
ik hoop dat ze snel opknapt
en dat het in orde komt met haar start

heel veel sterkte
thian
Plaats reactie