dag om zeep.

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
wim
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2013 10:03

dag om zeep.

Bericht door wim »

Een uurtje geleden kwam ik met de wagen de hoofdbaan opgereden en zie in de verte iets liggen op de baan. Ik kom dichter en zie het en dacht:"... oh neen een klein poesje.. ocharme... " ik zie dat de voorpoot afgerukt is maar ineens steekt het zen kopje de lucht in. Ik heb onmiddelijk geremd en stond dwars op de baan met de 4 richtingaanwijzers op.
Ik loop naar het poesje en zie dat de wond erg is, maar het leefde en had zo te zien niet echt pijn, waarschijnlijk door de shock?
Nu, ik loop naar de auto die niet door kon omwille van mijn auto en vraag of ze geen doos of dergelijke bij hebben... neen dus. Zegt die bijzitter: "... voor wat, voor die kat? Gooi ze opzij hé... "
Ik zweer jullie... ik was razend op dat moment.
Ik heb het katje opgenomen en in mijn wagen gelegd en onmiddelijk naar men huis een 100 meter verder en snel men echtgenote geroepen en al even snel terug vertrokken naar onze dierenarts, maar men echtgenote wist te zeggen dat hij in verlof was en we dus naar de aanpalende gemeente moesten.
Daar massa's mensen aangesproken met de vraag waar een dierenarts is om uiteindelijk bij een dierenarts te belanden. bellen, bellen en nog eens bellen... uiteindelijk doet een jonge dame de deur open en we zeggen dat we een noodgeval bij hebben, maar we kregen als antwoord... als bitsig antwoord: "... de dr is er niet!!!... " en de deur werd dicht gesmeten.
Onmiddelijk de auto in en verder om uiteindelijk bij een andere arts te belanden die het katje heeft opgevangen maar na de wond bekeken te hebben... tja??
Wij mochten vertrekken en hadden onze plicht gedaan en het poesje zal nu al ingeslapen zijn.
:-( Zo zielig, zo triest. Moesten we zelf geen poes hebben, ik had het... enz... maar wat nut heeft het om te zeggen: als dit of als dat... het poesje is ocharme weg.
Ik ben er niet goed van, hoewel ik 50 ben, ben ik er helemaal van aangedaan.
Ik ben geen schrijver en ken niks van internet... maar nu MOEST ik het van me afschrijven, dus bij deze.
Hoe onverschillig de mensen zijn, geen gevoel voor een dier hebben, dan die eerste dierenarts... ik garandeer jullie... je zou beginnen brullen van ellende en onmacht hoor.
Feit is.... tja het poesje heeft amper geleefd, ik schat dat het tussen de 6 a 8 weken was. Een mooi zwart met wit.
Ik hoop dat deze dag snel voorbij zal zijn, maar het poesje zal ik nooit vergeten.
paasnini

Re: dag om zeep.

Bericht door paasnini »

Och het arme ding en toch nog liefde gehad al was het (te) laat. Vind het toch fijn dat je het nog geprobeerd hebt. Sterkte.
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: dag om zeep.

Bericht door BloemTetsu »

Arme schat. Gelukkig zijn er nog mensen die hun aller best doen voor zo'n beestje.
Sterkte.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6818
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: dag om zeep.

Bericht door Dinky »

Kan me goed voorstellen dat je ontdaan bent wanneer mensen zo reageren Wim!
Zeker die jonge dame bij de dierenarts praktijk had wel anders mogen reageren. Ze had jullie op zijn minst naar een andere door kunnen verwijzen in mijn ogen.

Gelukkig is het poesje vredig heengegaan en niet vaker overreden door jou ingrijpen. Dat is dan nog een kleine troost.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: dag om zeep.

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Wat naar zeg
maar wat dapper van u om t kitten te helpen!
Sterkte!
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: dag om zeep.

Bericht door Kattebeest »

Hartverscheurend.
Wat goed dat je zo gehandeld hebt. Je hebt gedaan wat je in je vermogen lag.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: dag om zeep.

Bericht door Ikey »

Wat erg zeg! Ik kan me goed voorstellen hoe van slag je daar door raakt.. Je hebt in ieder geval goed gehandeld :) wellicht kun je voor je eigen gemoedsrust de dierenarts nog bellen om te vragen hoe het is afgelopen met het poesje.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: dag om zeep.

Bericht door mittenslief »

dat is zeker een akelig begin van de dag en de week....maar je hebt je uiterste best gedaan, kan me voorstellen dat je dit nog lang voor je ziet....sterkte
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: dag om zeep.

Bericht door eveline1982 »

Och het arme dingie! Wat een mensen heb je ook rondlopen BAH!!! Gelukkig hoefde ze niet verder te lijden door de goede zorgen van een lief mens!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: dag om zeep.

Bericht door castratenkoor »

Wat fijn dat je haar hebt meegenomen zodat verder lijden haar bespaard is gebleven. Ik moet er niet aan denken dat het arme beest nog uren in de berm had liggen sterven.....

Dikke pluim voor jou Wim!!!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: dag om zeep.

Bericht door Anne87 »

Wim, ik snap dat je hier enorm door van streek bent, iedereen met een hart zou dat zijn. Maar je hebt het heel goed gedaan! Zonder jouw ingrijpen had dat diertje een enorm ellendige lijdensweg gehad tot ze uiteindelijk overleden was. En je hebt je uiterste best gedaan voor haar, en dat is echt super! Heel erg goed gedaan en heel erg dat het helaas te laat was.
Gebruikersavatar
rymcke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:19
Locatie: Steijl
Contacteer:

Re: dag om zeep.

Bericht door rymcke »

Wat een vreselijke DA daar zeg.
Ik denk dat ik de kitten mee had genomen, misschien provisorisch een verbandje erom heen en dan maar terug naar mijn eigen DA was gegaan.
Die was tenminste dan geduldig geweest en misschien had hij het poesje kunnen redden.
Waren daar niet echt aardig zeg.
Maar jij hebt echt er alles voor en aan gedaan.
Top dat er nog zulke mensen zijn.
Een kopje van Sophie, Fleur, Kika, Lasse, Giz & Noa
En een stevige poot van Mars maakt mijn hele dag goed
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: dag om zeep.

Bericht door Catfish »

Wat een dag Wim...... Maar ontzettend goed dat jij en je vrouw jullie zo over het kleintje hebben ontfermd. Super! En die man die zei 'gooi maar in de berm'? Daar zijn er helaas te veel van, maar van jouw soort nooit genoeg!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: dag om zeep.

Bericht door Ms Maaike »

Puik werk Wim! Het is treurig dat het zo moest eindigen, maar je hebt gedaan wat je kon. Ik zou er ook kapot van zijn. 'Gooi maar in de berm.' Dat soort mensen...
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: dag om zeep.

Bericht door nellebel »

die ... die dat zei mogen ze wat mij betreft ook een poot eraf rukken en in de berm gooien. mensen genoeg hem missen ze vast niet.
gelukkig heb jij het katje verder lijden bespaart. wie laat in godsnaam ook zo'n klein frutje alleen buiten lopen. ook zeker zo'n persoon die denkt...kittens genoeg. grrrrrrrr
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie