mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Bericht door Adriana »

je kunt alle borstels hiervoor gebruiken en ik kom regelmatig goeie bij de kringloop tegen!

het heet lactulose en geen lactose maar je dierenarts zal begrijpen wat je bedoelt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
nicodenhaag
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 jun 2013 16:20

Re: mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Bericht door nicodenhaag »

Ben vandaag naar de DA geweest en hij vond dat ze vooruit gaat meer beweging in het bovenbenen en ik zie ook verbetering alleen haar ondervoetjes doen nog niets die masseer ik om het uur,en verder is het afwachte maar ze ging uit haar zelf ook weer drinken ik denk dat de antibiotica (Amoxoral )de oorzaak van het slechte eten is maar dat hoeft ze nog maar 2 daagies.
nicodenhaag
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 jun 2013 16:20

Re: mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Bericht door nicodenhaag »

Effe updatje Ben gistere naar de DA geweest haar zooltjes onder haar achterpootjes waren verkleurd en droog ze had ook bobbels tussen haar dijbenen ,daarop heeft ze antibiotica gehad 2 spuiten in haar dijbeen .Die zijn nu weg inmiddels ,ook heeft ze een clisma gehad en daarna poepte ze flink wat .
Verder gaat ze iets vooruit wat betreft het lopen en ze drinkt goed maar eet weinig .
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Bericht door Adriana »

fijn dat je langs je da bent geweest en dat ze veel ontlasting kwijt is.
van die verkleurde voetzooltjes, heeft je da daar nog iets over gezegd?
gelukkig drinkt ze goed en ze ligt denk ik het grootste deel van de tijd,
dus zal ze ook niet zo veel verbranden en weinig trek hebben..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
nicodenhaag
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 jun 2013 16:20

Re: mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Bericht door nicodenhaag »

Ja oke maar ze woord wel mager door dat leggen en niets doen ,dus ik heb haar net dwangvoeding gegeven 1/4 potje wat een strijd is dat zeg pfff. maar ok ja die zooltjes en bobbels komen door opgezette lymfklieren vandaar de biotica bobbetjes zijn al weg de rest moet weer bijtrekken .Spoedig hoop ik ,de antibiotica heeft ze tijd ook nodig .
nicodenhaag
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 jun 2013 16:20

Re: mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Bericht door nicodenhaag »

Ik heb Laxulon gehad voor het niet poepen en een paar uur daarna heeft ze haar vuil gedaan gelukkig
dus het doet ze werk , maar nu heeft ze weer een ander probleem op haar buik zat een blauwe plek die heeft ze open gelikt en de wond is een beetje open daarvoor heb ik Hydrocortiderm gehad van de DA maar ze blijft likken op de wond en heeft er blijkbaar veel pijn van met optillen enz pfff en haar achterpoot zooltjes gaan uitdrogen verder eet ze goed en drinkt plast enz
iemand wat tips ?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Bericht door eveline1982 »

Je zou op haar zooltjes wat sudocreme kunnen smeren, dun laagje maar. Gebruik dat hier ook, voor de kittens die schrale kontjes hebben en werkt goed. Is de wond op haar buik, geen doorligplek? Ze ligt veel en dan moet ze vaak omgedraait worden, om doorligplekken te voorkomen, de wond goed schoonhouden en insmeren met de zalf die je hebt gekregen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
nicodenhaag
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 jun 2013 16:20

Re: mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Bericht door nicodenhaag »

Hoi ik heb vasaline gehaald zuurvrij voor de zooltjes en het is geen doorlegplek het is een bloeduitstorting ,gekomen na de val die ze heeft opengelikt heb haar inmiddels een kraagje omgedaan en de wond goed ingesmeerd
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5448
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Bericht door nellebel »

als ze het kraagje vervelend vind kun je ook altijd een babyrompertje gebruiken. tussen de benen maar 1 drukekrtje dichterdoen en dan kan ze ook gewoon poepen en plssen zonder het rompertje te bevuilen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
nicodenhaag
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 jun 2013 16:20

Re: mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Bericht door nicodenhaag »

kraagje werkt perfect alleen ze heeft nu veel pijn aan haar pootjes de wond is bijna genezen alleen is ze nu weer aan het protesteren met drinken en eten komt door de pijn denk ik ,iemand een tip tegen de pijn ? geen chemische die zooi heeft ze nu wel genoeg gehad
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Bericht door eveline1982 »

Katten houden niet zo van kraagjes. Heb hier een poes die volledig stil valt als ze een kraag om moet. Eten en drinken stopt ze dan ook mee. Dus het zou ook kunnen dat ze niet lekker in haar vel zit, door de kraag. Een romper, zoals Mirjam zei, kan goed werken. Pijn stillen zonder pijnstiller, is naar mijn weten geen optie.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Bericht door Adriana »

kijk even naar analgos bij huisdierendokter,
dat is geen chemische troep en onlangs hebben twee katzels daar op het forum baat bij gehad (Cochi bij annet/cerna en Kimba met kaakontsteking)
en laat je geen metacam/meloxicam/novacam aanpraten pse!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
nicodenhaag
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 jun 2013 16:20

Re: mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Bericht door nicodenhaag »

Ze heeft Moderin dat is voor de zwelling van haar rug ,en ik heb de DA gebeld die zegt ze mag geen pijn stiller erbij hebben naast die moderin ook geen Homeopatische,(deze DA werkt zowie zo niet met homeopatische medicijnen) ze drinkt weinig nu en eet mondjesmaat,
eergisteren at en dronk ze volop .
Het is elke dag weer anders Nu merk ik dat ze minder pijn heeft kan haar weer optillen en verplaatsen naar haar lievelingsplekje.Wat ze nu doet is haar onderpootjes kapot likken de plek onder haar buik waar ik eerder die Hydrocortiderm voor heb gehad ziet er nu een stuk beter uit daar likt ze niet meer .
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Bericht door Kattebeest »

Baat het niet dan schaadt het ook niet. Dat is in het kort de werking van homeopathische middelen. Maar er zijn mensen op dit forum die hier veel meer van af weten dan ik.

Dus waarom geen homeopathische pijnstiller proberen? Je kat vervalt van de ene klacht in de andere klacht. Niet fijn voor jou, niet fijn voor je kat. Op een of andere (katvriendelijke) manier zou je meer rust in de situatie moeten krijgen.
Goed voor jullie allebei ;-) .
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Bericht door kansarmedieren »

Homeopathie werkt niet als er Moderin / prednison gegeven is. Als ze nog erge pijn heeft dan kan je ook tramadol geven dat kan bij Moderin. het is wel een heftig middel maar om kort te geven voor de ergste pijn, pijn houd herstel tegen vraag het eens aan je dierenarts.
Plaats reactie