mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gebruikersavatar
lisaasil12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:10

Re: mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Bericht door lisaasil12 »

Rust is voor jou en je kat op dit moment het beste, hoe gaat het nu met haar? Loopt ze alweer goed? Veel sterkte
14 jarige trainster en verzorgster van onze 5 katjes :)
Jippy (2005), Snoety (2005), Koefke (2010), Mickey (23-7-2012) en Tijger (23-7-2012)
nicodenhaag
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 jun 2013 16:20

Re: mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Bericht door nicodenhaag »

Ze loopt nog steeds niet , eten doet ze wel en drinken ook ik geef haar Laxulon nu voor haar ontlasting dat werkt en plassen doet ze ,ze heeft nu een kraagje en ze eet daarmee/drinkt als ik het kraagje afzet dan likt ze haar onderpootjes kapot en de wond open op haar buikje dus tja die laat ik nu zitten zet dat kraagje alleen af als ik met haar na buiten ga ,ik zat gistere in het parkje met haar daar knapte ze zienderogen vanop,het is nu al bijna 2 weken gelede sinds het ongeluk en tja geduld is een schone zaak hoorde zoiets van 8 weken of langer dat het gevoel weer kan terugkeren in haar pootjes,ik hoop dat de pootjes snel genezen er wat beweging in gaat komen .
nicodenhaag
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 jun 2013 16:20

Re: mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Bericht door nicodenhaag »

Nou weer een ander probleem haar huid tussen haar poten waar ik de Hydrocortiderm moest smeren van de DA het lijkt wel of er geen huid meer zit tis gvd elke keer weer wat klote DA ... het gaat net weer zo goed ze eet en drinkt en ze is nu wat levendiger ,het ging meer om de wond zelf op haar buik die ziet er stukkke beter uit maar de binnenkant van haar dijen de huid ziet er niet uit ,ik stop met dat hydrocortiderm dat weet ik wel .DE DA heeft zinkspray meegegeven deze week , dat durf ik ook niet meer erop te smeren geen vertrouwen meer in deze DA
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Bericht door castratenkoor »

De dierenarts kan het niet helpen dat je kat een ongeluk heeft gehad met verstrekkende gevolgen. Ik vind het onterecht dat je de dierenarts verwijten maakt.
Herstel met zulke zware verwondingen heeft heel veel tijd nodig.

Sterkte en beterschap met de poes.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
nicodenhaag
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 jun 2013 16:20

Re: mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Bericht door nicodenhaag »

Ik laat de wond nu drogen want het is niet meer diep en wil er wat ontsmettings spul opsmeren heeft iemand ervaring met betadine?
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Bericht door mittenslief »

nee dat mag je niet gebruiken hoor bij katten schijnt giftig te zijn.....zilverzalf helpt goed
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Bericht door Anne87 »

Ons werd wel betadine aangeraden door de dierenarts, toen Noodle door onze rat in zijn neus gebeten was. Gewoon van het kruidvat.
nicodenhaag
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 jun 2013 16:20

Re: mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Bericht door nicodenhaag »

Haar ene pootje is helemaal rood nu van het bijten en likken moet er morgen weer mee naar de DA,
ze knapt verder snel op ze eet en drinkt goed zelfs beetje spele ,haar behoeftes doet ze ook goed .
alleen nu weer die poot voor de helft rood en voelt hard aan pffff en ze gaat ineens hard vooruit .
Hoop niet dat haar pootje zwaar ontstoke is of iets anders ,kan ook door de zalf komen .
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Bericht door Dinky »

Begrijp dat ze haar achterpootjes nu dus ook weer gebruikt? Dan heeft ze veel geluk gehad dat het toch is bijgetrokken.

Vind wel dat je de DA wat al te snel niet meer vertrouwd omdat het om een complex geval gaat.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
nicodenhaag
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 jun 2013 16:20

Re: mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Bericht door nicodenhaag »

Geen goed nieuws ben net naar de DA geweest en hij heeft me geadviseerd om Twinkey in te laten slapen omdat haar ene pootje dood aan het gaan is de andere poot is wel nog gezond maar daar zit nog geen beweging in ik heb gevraagd voor een amputatie van het dooie pootje en te wachten op dat haar andere achterpoot geneest maar daar wil hij niet aan ,ik heb morgen een afspraak om haar in te laten slapen
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Bericht door Dinky »

Je zou altijd voor een second opinion naar een andere DA kunnen gaan om te horen wat die zegt wanneer je echt voor Twinkey wilt gaan (en alle mogelijke kosten).
Wens je veel sterkte toe in elk geval
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Bericht door Adriana »

ach, wat afschuwelijk voor haar en voor jou..
heb je zo lang gevochten en dan lukt het niet uiteindelijk...
van uit jouw standpunt is het heel erg verdrietig dat je haar gaat kwijtraken..

vanuit haar standpunt ligt de situatie behoorlijk anders.. zij heeft weinig tot geen kwaliteit van leven en ook eigenlijk geen vooruitzichten..
genezen na amputatie kost heel erg veel energie (we hebben op het forum een paar amputaties..) en ik ben bang dat Twinkey's conditie dat niet aankan..
soms is de waarheid hard en akelig, ik denk dat je dierenarts een goed advies heeft gegeven in het belang van Twinkey.. probeer vandaag te knuffelen en nog wat van haar te genieten...
en ik weet dat dit heel erg moeilijk voor je zal zijn maar echte dierenliefde betekent ook in het belang van het dier kiezen.. wens je heel veel sterkte in deze verdrietige tijd..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
nicodenhaag
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 jun 2013 16:20

Re: mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Bericht door nicodenhaag »

Ben vandaag naar het Het Universitair Medisch Centrum utrecht geweest, op aanrade na een second opinion ,de arts daar vertelde dat er een bloedprop in haar ader zit daarom zijn haar pootjes verlamd nou dit was het dan ,het rare is dat ze geen blijk van pijn geeft en ze eet en drinkt goed ,dus ik heb haar nog niet laten inslapen ze ligt hier op het bed zodra ik merk dat ze pijn heeft laat ik haar inslapen
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Bericht door eveline1982 »

Agossie wat sneu. Ik wil je wel aanraden niet te lang te wachten. Katten zijn groepsdieren en erg hard voor zich eigen, als ik pijn laat zien en de groep (jij) ziet het dan laten ze me in de steek! Dat is de insteek, het stukje natuurlijk gedrag van een kat. Als de kat pijn gaat tonen, dan is de kans erg groot dat hij al langere tijd heeft geleden. Je weet dat de tijd er aan komt, en dat er geen andere opties zijn. Neem uitgebreid afscheid van haar en knuffel/verwen haar nog even extra veel. En laat haar dan zachtjes inslapen, uitrekken heeft geen zin en je doet (naast haar) ook jezelf er erg veel pijn en verdriet mee. Heel veel sterkte gewenst.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: mijn kat is gevallen van een hoge krabpaal

Bericht door Dinky »

Wat Eveline ook al zegt zou ik niet te lang wachten.
Het lijkt mij namelijk uiterst onplezierig voor de kat om met twee verlamde achterpootjes te hebben waardoor die zich vrijwel niet normaal kan verplaatsen. Het in leven houden zal nu dus vooral voor jezelf zijn en niet (meer) in het belang van de kat, hoe moeilijk dat ook is :(
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie