Luna

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
luna123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 aug 2012 22:37
Contacteer:

Luna

Bericht door luna123 »

hallo.

vandaag heeft mijn kat luna een ongeluk gehad, ze is namelijk 1 jaartje oud en we hebben haar vrij lang aan een lang touw gehad, zodat ze niet zomaar weg loop.
maar sinds een maand hebben we haar los gelaten, wij hebben namelijk een schutting om ons achtertuin en daar klimt ze dan op om vervolgens er af te springen :)
maar vandaag ging het mis, wat er precies is gebeurd weten we niet, maar zelf denken we dat ze verkeerd geland is en iets heeft opgelopen.
maar toen ik thuis kwam lag luna voor het hek en miauwde en stond niet op.
toen we bij de dierarts kwamen en een rontgen hebben gedaan bleek dat er niks te zien was, ook niet heup of bekken gebroken of been, wat ik wel wat raar vond want: ze had wel alle symptomen van e.v.t heupfractuur.
want ook bij het onderzoek bleek dat ze veel pijn had bij het gedeelte van de bekken en niet heupen!
de dierenarts zei dat bij het ergste dat als de blaas ongevoeling is .
ik heb ook geen idee wat er dan is!. ?
PLEASE geef me advies of iemand met dezelfde probleem gehad of tipp !!??
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Luna

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
wat verdrietig dat een kitten van net een jaar zo slecht terechtkomt..
fijn dat je haar onmiddellijk bij de dierenarts hebt laten onderzoeken en blijkbaar is op de rontgenfoto's geen breuk te zien. dan zal ze zware kneuzingen hebben.
wij zijn geen dierenarts, zien het dier niet en kunnen op afstand ook niks zeggen, maar dat begrijp je wel.
goed binnen houden en goed in de gaten houden en hopen dat het kneuzingen zijn en goed afloopt.
de inwendige organen (bv nieren) kunnen een grote klap krijgen van zo'n val en houd in de gaten of ze goed plast, daar geen bloed in zit en of ze verder 'normaal' op de bak gaat.
en je dierenarts zal je ook advies gegeven hebben neem ik aan..

meld je ons vandaag even terug hoe het gaat?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Luna

Bericht door pearlsofpassion »

Als ze de controle over haar blaas verliest, is er zenuwschade. Dan kan ze dus gedeeltelijk verlammen. Maar het kan ook terug genezen.
Meer kan ik er spijtig genoeg ook niet over zeggen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
luna123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 aug 2012 22:37
Contacteer:

Re: Luna

Bericht door luna123 »

alvast, bedankt voor goeie raad!
ik hou jullie op de hoogte.
luna123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 aug 2012 22:37
Contacteer:

Re: Luna

Bericht door luna123 »

(huil)
slecht nieuws.
blaas verlamd.
luna123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 aug 2012 22:37
Contacteer:

luna (huil)

Bericht door luna123 »

hoi allemaal.

net bij de dierenarts geweest met luna en het ergste wat ik niet hoopte te horen is gebeurd
haar blaas is ongevoelig teminste ze voelt wel dat ze moet plassen maar ze heeft daar geen kracht meer in. :cry: :cry: :cry:
luna was altijd de boef van ons huis en dat was natuurlijk niet altijd leuk maar op zo,n dag merk je dat je het heel erg mist het ondeugend zijn van luna.
ze wil namelijk wel lopen en rennen maar het lukt gewoon niet.
Gebruikersavatar
Solis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jul 2012 15:16
Locatie: Liemers, Gelderland

Re: Luna

Bericht door Solis »

Getsie zeg.. ik kan je alleen maar sterkte wensen volgens mij. Heb je niet veel aan natuurlijk. Wat is het vooruitzicht?
madita27
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 aug 2012 14:29
Locatie: Veenendaal

Re: Luna

Bericht door madita27 »

oooei heel veel beterschap met der
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: Luna

Bericht door Femmel »

Is de blaas blijvend verlamd? Het zou het kunnen zijn dat er een zwelling (kneuzing) in het ruggemerg zit waardoor de blaas tijdelijk verlamd is. Zenuwen kunnen zich herstellen maar dat duurt vaak wel erg lang.

Wat gaan jullie nu doen?

Veel beterschap voor haar!
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
luna123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 aug 2012 22:37
Contacteer:

Re: Luna

Bericht door luna123 »

alvast allemaal bedankt voor e.v.t tips en ondersteuning, want voor mij betekend dit heel veel.

we weten niet of het blijvend is maar wat wel is dat luna heeft niks gebroken en dat bleek ook aan de rontgen.
maar haar staart is gevoelloos, ze poept en plast niet zelf.
alleen haar poten geven wel reflecten wat ik wel een beetje raar vond, want je zo denken als zoiets gebeurd dat het incl de poten verlamd zijn....?
en ook als ik haar optil mauwt ze wel omdat het pijn doet, maar ze wil wel lopen maar het doet pijn.
op heb zelf ook gevoelt bij de ruggen merg en ik voelde(dacht ik ) een bobbeltje zo,n 7 a 10 cm bij de staart vandaan...
ik wil graag liever niet dat ze al een spruitje krijgt!! ze is namelijk naar maar 1 jaar en heel een leven voor haar.!!
en ik heb raar gevoel dat er iets niet klopt, en als dan ze het spuitje krijgt dat ik er spijt van krijg!
WIE SNAPT ME!!

een meisje van 16 jr.
luna123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 aug 2012 22:37
Contacteer:

blaas van een kat legenen. (hoe....

Bericht door luna123 »

hoe legen je de blaas van de kat.??
Gebruikersavatar
Rianne_Boris
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 aug 2012 17:24
Locatie: Helmond

Re: Luna

Bericht door Rianne_Boris »

Heeft ze geen hernia? Komt niet zoveel voor bij katten maar je weet nooit als ze verkeerd terecht komen.
Ik zou haar nu voor de zekerheid niet laten springen. Maar omdat ze nog zo jong is, is er wel een grote(re) kans op goed herstel.

Succes en hopelijk in Luna snel weer de oude!
Liefs Rianne & een kopje van Boris

Love is like the wind, You can't see it, But you can always feel it...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Luna

Bericht door Adriana »

ik heb begrepen dat je vandaag terug moest komen bij de dierenarts, wat heeft die gezegd?
en de komende dagen zijn spannend en je kunt alleen maar heel hard hopen dat er iets gaat herstellen, alhoewel het er niet goed uit ziet..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: luna (huil)

Bericht door Peet »

Dat is wel heel triest...
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Luna

Bericht door Chiquita98 »

He bah wat naar voor je zeg. Ik hoop ook echt dat het tijdelijk is. Wat voor advies geeft de dierenarts verder dan? Als ze pijn heeft met optillen zou ik dat voorlopig niet meer doen. En ze kan niet zelf plassen en poepen maar hoe raakt ze dat kwijt dan?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie