gebroken bekken

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gesloten
Gast

gebroken bekken

Bericht door Gast »

Hallo allemaal,
ben sinds vandaag nieuw hier. We hebben sinds julie een poes, Casey, een half jaar oud nu, en wat we het meeste vreesden is nu gebeurd. Ze is aangereden door een auto en heeft haar bekken gebroken. ze is nu nog in de dierenkliniek maar mag morgen naar huis. gelukkig doen alle vitale functies het nog, maar ze kan dus niet op de bak, maar dat opruimen maakt me niet zo veel uit. we hebben inmiddels al een bench omdat ze met rust moet genezen. wie heeft hier ervaring mee en kan me iets meer over het verloop van de genezing vertellen?
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Hoi Patricia, welkom op het forum!
Wat een schrik is dat zeg, ik snap dat je pas wat rustiger wordt als je haar weer veilig bij je hebt :wink:
Ik heb er geen ervaring mee maar heb hier al wel eerder gelezen over katten die rust moesten houden omdat ze een poot gebroken hadden. Gewoon veel in de bench laten om te rusten en vaak houden katten er ook wel goed rekening mee. Succes!
groetjes Sharon
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hoi Patricia, welkom en wat een schrik.
Volgens mij weten zowel Annemieke (webbie) van de kat van een vriendin als Franka uit eigen ervaring hoe om te gaan met een kat met een gebroken bekken. Rust in een bench is geloof ik het toverwoord.
Veel succes en sterkte voor je kat!
bagera

Bericht door bagera »

Hey,ik wil je langs hier even veel succes met je poes toewensen en in ene weg je ook nog welkom heten.
Spijtig genoeg heb ik geen tips voor jou maar nu dat ze bij de da is is ze wel in goede handen.
Gast

Bericht door Gast »

Hallo allemaal,

badankt voor jullie lieve reacties. ben inmiddels weer helemaal blij, want ik heb Casey vanmorgen weer opgehaald!!, en ligt nu lekker in de bench in de kamer te bedelen om aandacht. Nog geen 5 minuten in de bench kon ik al merken dat ze op de bak moest, wat nu dus niet kan. en ze deed het niet op de matjes die ik er in had gelegd. heb nu de deksel van een schoenendoos gehaald, plactic zak er strak omheen geplakt, krant erin,korrels, en wat bij de da, zo moeizaam ging gaat thuis weer van een leien dakje, ze ging gelijk in"de bak".
kortom,ik ben helemaal opgelucht en zie alles niet meer zo somber. Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen!
Groetjes, Patricia en Casey.
bagera

Bericht door bagera »

Wat een goed nieuws en vanaf nu zal het wel altijd beteren denk ik. :razz:
Chanou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jul 2003 18:45
Locatie: zuidholland

Bericht door Chanou »

Goed nieuws zeg, hoop dat het helemaal goed komt!
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Hoi Patricia,

Welkom op het forum en ik wens je beterschap met je kat. Wat rot. Maar het begin is er, de weg gaat weer omhoog. Weg uit dat diepe dal. Het komt allemaal weer goed.
Groetjes Gerda
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ten eerste welkom op het forum en ik hoop dat Casey snel weer de oude is. Het begin is al gemaakt las ik! Geef ze maar een dikke knuffel.
Gast

Bericht door Gast »

Hallo,

Wel ,we zijn een week verder en casey begint alweer aardig de oude te worden. Eet en drinkt prima, gaat net jes op de bak en ze krijgt haar speelsigheid alweer terug. Ze staat al een beetje en doet een paar voorzichtige stapjes, maar merkt zelf wel dat dit niet zo lekker gaat, en legt zich dan gauw weer neer. Ze heeft wel een soort bult onder op haar buik(niet hard). Hier heeft de da. het niet over gehad, maar het zit ter hoogte van haar bekken, dus ik denk dat het een soort bloeduitstorting is. maar daar bel ik hem nog wel over. ik heb alle knuffels overgebracht, en ze lijkt dik tevreden!

groetjes Patricia en Casey
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Oh, wat mooi dat het beter gaat met Casey, goed nieuws!!! Welkom op het forum trouwens en heel veel verslavend plezier hier toegewenst!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Arjan

Bericht door Arjan »

Hebben wij ook meegemaakt met onze vorige poes Kitty.
Het komt door rust allemaal weer goed,daarom zit ze ook in een bench.
Even een vraagje:is je poes ook gesteriliseerd?
Als dat niet zo is dan moet je de da er even naar vragen want je poes
krijgt problemen met het baren van jonge kittens.
Gast

gebroken bekken

Bericht door Gast »

Hoi Patricia,

Ik heb een kater gehad die jaren geleden zijn bekken gebroken had.
Ik heb hem ongeveer 4 weken in de bench gehad en hij is toen weer helemaal opgeknapt. Het is wel sneu als je je kat zo moet opsluiten, maar dat is nou eenmaal beter voor de kat. En mijn kater is aangereden toen hij een jaar of twee was, en is 17 jaar oud geworden. Verwen je kat maar lekker veel.

Sterkte

Wendela
Gast

Bericht door Gast »

Hallo allemaal,

bedankt voor alle tips en reacties. sinds een week zit Casey niet meer in de bench. overdag hadden we haar er al wel uit, maar 's nachts er nog in, maar, waarschijnlijk uit protest, maakte ze een gigantische puinzooi in dat ding. Ze ligt, als vanouds, 's nachts nu lekker in haar reismandje te slapen, die normaal altijd boven staat. Springen kan ze nog niet, dat weet ze en doet ze dan ook echt niet, maar haar speelsigheid en ondeugendheid is weer helemaal terug, dus nog even, en ze is weer helemaal de oude!

Groetjes, patricia en casey
Gast

Bericht door Gast »

Gelukkig; goede berichten. Hoop dat de genezing de goede kant op blijft gaan (helaas heb ikzelf ervaring met m'n eigen bekken dat gebroken is dus ik leef mee met je katje......)
Gesloten