Kat bijna doodgebeten

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gebruikersavatar
simone1
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2011 12:09

Kat bijna doodgebeten

Bericht door simone1 »

afgelopen zaterdag heb ik mn kat moeten laten inslapen hij was gegrepen door een stafford terrier en er zo erg aan toe dat er niks maar aan gedaan kon worden, mn kat was doof en een liever beest kun jeje niet voorstellen, lag in de voortuin te zonnen, heeft uit schrikreactie een keer gekrabd, heeft die hond zn aggresie op hm uitgeleefd, heb proberen aangifte te doen en geeisd dat die hond een muilkorf moet dragen voor er meer slachtoffers vallen, maar dieren hebben hier in dit land geen rechten zoals in amerika, :twisted: dus ging niet, mn kat krijg ik er helaas niet mee terug, maar kan toch niet zo. wie weet wat!!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat bijna dood gebeten

Bericht door pearlsofpassion »

Je kat lag in je eigen tuin?
Dan moet je daar inderdaad schadevergoeding kunnen vragen! Dat lijkt me nogal logisch. De baas is toch verantwoordelijk voor schade die zijn hond veroorzaakt als hij los loopt. Een hond mag niet zonder toezicht loslopen (of de baas is verantwoordelijk) en al zeker niet als hij bijt!
Je moet wel weten dat een dier als een bezit wordt gezien, dus als een voorwerp niet als een individu, maar dan nog heb je recht op schadevergoeding en zou de hond inderdaad een muilband moeten dragen.
Dat lijkt me logisch.
Als hij een kat doodbijt, kan men toch niet garanderen dat hij dat bij een kind ook niet zal doen? Ok, een hond maakt onderscheid tussen een dier en een mens, maar dan nog is er toch geen garantie als een hond aggressief is?

Ik weet echter echt niet waar je daarmee terechtkan, maar ik zou niet te snel opgeven. Dit kan inderdaad niet, en als er nu nog geen ondersteunde wetgeving is, wordt het hoog tijd dat die er komt!


Veel sterkte met het verlies van je kat. Dit is echt vreselijk! :-(
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
simone1
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2011 12:09

Re: Kat bijna dood gebeten

Bericht door simone1 »

thanks voor je reactie,weet niet of mn kat in de tuin lag toen de hond hm aanviel was er niet bij toen het is gebeurd, de eigenaar beweert dat zn hond aan de riem zat
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat bijna dood gebeten

Bericht door Anne »

Als dat klopt wat jij zegt dan stond de baas dus gewoon gezellig toe te kijken :-|
Hoe kun je dan niet ingrijpen????
Heel veel sterkte met deze vreselijke ongeval...
Heb je aangifte gedaan bij de politie?
Ik kan me niet voorstellen dat ze er niks mee doen.
Voor hetzelfde geld was het inderdaad een kind geweest
Gecondoleerd :-(
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Kat bijna dood gebeten

Bericht door patiani-guusje »

Wat een verdietig verhaal zeg! Niet te geloven dat een honden eigenaar zo onoplettend kan zijn!! Als de hond aan de riem zat hoe kan het dan zover komen? Kan daar echt heel boos om worden... Heb zelf ook 2 honden en weet dat er genoeg honden eigenaren zijn die hun hond helaas niet goed onder controle hebben :-( Dit had nooit mogen gebeuren! Wens jou heel erg veel sterkte!!!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kat bijna dood gebeten

Bericht door ayla »

ow wat naar!
kan je alleen maar heel veel sterkte wensen de komende tijd!!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
simone1
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2011 12:09

Re: Kat bijna dood gebeten

Bericht door simone1 »

zullen de hond niet onder controle hebben, een stafford terrier zijn toch vechthonden, en zijn heel sterk zo 1 moet een muilkorf om, maar hij vind zn hond geweldig
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Kat bijna dood gebeten

Bericht door Lovecat »

zullen de hond niet onder controle hebben, een stafford terrier zijn toch vechthonden, en zijn heel sterk zo 1 moet een muilkorf om, maar hij vind zn hond geweldig
Staffrods zijn inderdaad ooit ingezet als vechthonden, maar dat zegt niks over hun karakter. Ze zijn namelijk hartstikke lief tegenover kinderen en andere dieren (met een andere Stafford samen is vaak niet zo'n goede match). Het zijn honden die een strenge hand nodig hebben, en daar bedoel ik mee; duidelijkheid, veel aandacht en veel liefde. Het probleem is dat deze hond nu erg populair is onder de mannelijke jeugd (want stoere rapper X. heeft er ook 1) en deze hond zien als een verlengstuk van hun eigen 'stoerheid', maar het diertje totaal geen leiding geven (en vooral niet kunnen, want ze hebben hem aangeschaft als accessoire en hebben zich totaal niet ingelezen).

Nogmaals; geen 1 hond is vals; de mens maakt hem/haar vals! Nu staat de Stafford bekend als kwaadaardig en dat komt door dit soort lui, die geen overwicht hebben over hun hond hebben. Het dier hoort sowieso aan de lijn en als dat diertje aan de lijn was en hij had nog de kans een kat dood te bijten; dat ligt toch zeer zeker aan het baasje!!
Heel erg triest voor jou en ik leef mee met het verlies van je dierbare kat...

Dit is 1 van de redenen dat ik mijn katten niet buiten laat; hier lopen ontzettend veel 'petjesjongeren' (sorry voor het generaliseren, maar het is hier echt zo) rond met dit soort honden en ik zie gewoon dat de honden hun 'baasje' uitlaten, ze hebben geen enkele controle...

Het baasje hoort hier aangepakt te worden, niet de hond, die kan er niks aan doen dat zijn 'baas' hem niet in de hand kan houden. Ik zou inderdaad aangifte doen. Ken je het baasje vanuit de buurt? Misschien kun je buurtbewoners inlichten goed op te letten op dit duo; een gewaarschuwd mens, telt voor twee.

Veel sterkte met je verlies, dit is afschuwelijk..
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat bijna dood gebeten

Bericht door pearlsofpassion »

Ik ben het er helemaal mee eens dat een hond die gevaarlijk is, altijd aan de baas ligt en aan zijn opvoeding. Maar dat wil niet zeggen dat een muilkorf geen uitweg kan bieden. Anders moet de baas zijn hond plots wel onder controle krijgen (of zich iets van katten gaan aantrekken) en dat zie ik zo direct niet gebeuren.
De baas moet er natuurlijk op aangesproken worden, en verantwoordelijk gesteld worden voor de daden van zijn hond. Simpel. Dit kan zomaar niet.
Maar ondertussen kan een muilkorf toch erger vermijden? De hond is gevaarlijk, wie zijn schuld dat ook is, en dat los je spijtig genoeg niet zomaar op...

Ik hoop tenminste dat er iemand naar je verhaal wil luisteren en er iets aan veranderen, want ik vind ook niet dat die baas gewoon vrijuit mag gaan!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Kat bijna dood gebeten

Bericht door Lovecat »

Valerie; ik weet niet of je op mijn verhaal reageert, maar ik zeg nergens dat de hond niet gemuilkorfd dient te worden.
Maar dat wil niet zeggen dat een muilkorf geen uitweg kan bieden. Anders moet de baas zijn hond plots wel onder controle krijgen (of zich iets van katten gaan aantrekken) en dat zie ik zo direct niet gebeuren.
Een muilkorf kan een uitweg bieden ja, maar beter dat het baasje de hond wegdoet naar iemand die wel van honden houdt en er mee wil werken, maar ik weet dat dit een te romantische gedachte is..
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat bijna dood gebeten

Bericht door pearlsofpassion »

:-) Ik vrees het.
Spijtig genoeg...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Kat bijna dood gebeten

Bericht door Peet »

Wat ontzettend triest... sterkte ermee.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
simone1
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2011 12:09

Re: Kat bijna dood gebeten

Bericht door simone1 »

thanks voor jullie lieve reactie en medeleven, heb het er nog best moeilijk mee hoor
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kat bijna dood gebeten

Bericht door Kattenbella »

Simone, heel veel sterkte!

Misschien is het een idee je buren in te lichten en samen met hen iets te ondernemen. Ik weet niet in wat voor een buurt je woont en of jullie met elkaar omgaan. het is natuurlijk idioot dat dit kan.
Verder ben ik ook een voorstander van "veilig buiten" , maar dat hebben jouw kat en jij helaas niets meer aan :-(
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat bijna dood gebeten

Bericht door nellebel »

ik zou anders ook eens informeren bij rechtsbijstand of de gerechtswinkel. Daar kun je vaa kgratis advies krijgen. En als je rechtsbijstand hebt krijg je het sowieso graits. dit mag toch niet kunnen dat die baas hiermee wegkomt. schandalig. En dan hebben we het nog niet over jouw grote verdriet en de pijn die je schatje gehad heeft. heel veel sterkte.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie