Herstel van kat na operatie gebroken bekken

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Fera
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 feb 2011 23:29

Herstel van kat na operatie gebroken bekken

Bericht door Fera »

Hallo allemaal, het is alweer een tijdje geleden.

zie (http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 55&t=22854

ik wilde even zeggen dat Poes het goed maakt ondanks alles wat gebeurt is in de afgelopen tijd.
na de operatie was de huid op ze buik heel erg gaan irriteren en dat was gelukkig vanzelf helemaal goed gekomen, buikje heeft weer de normale kleur en de tepeltjes zien er ook weer normaal uit.

Toch moet ze nog zeker minimaal 4 weken bench rust.

Ik zit toch met een vraag, poes mocht absoluut niet springen, maar dit is helaas in een onbewaakt moment toch gebeurt... ze lag heerlijk te slapen op een dik dekbed wat ik buiten ze kleine bench had gelegt. want ik mocht ze van de DA er af en toe uit halen omdat de ruimte gewoon te klein was en ook voor sociaal gebeuren. ik wilde even iets in de keuken weg zetten en opruimen, nog geen minuut dat het duurde. en toen ik terug kwam zat ze op de bank! nu was dit geval net een week na de dag van de operatie gebeurt. ik schrok me een hoedje natuurlijk en snelde er opaf om ze weer terug op het dekbed te zetten, maar dat voorzag ze.. en ze sprong er zelf af...

Dit alles heeft me heel veel zorgen gegeven, want ze mocht niet springen.
We moesten op controle 4 dagen later dus ik heb het aan gekeken, gelijk bij de DA gemeld en deze heeft ze grondig geinspecteerd (geen nieuwe foto's gemaakt) maar wel overal gevoelt, hij zei dat er niks uit de kom was en hij heeft even gekeken hoe ze liep voor zover ze deed. want ze heeft op de heup waar de hechting zit een soort van verdikking, nu weet ik niet of het een zwelling is van de operatie of het bot zelf. maar de DA zei er verder niet veel over en ikzelf heb het toen niet goed gezien want ze lag meestal. de enige keren dat ze stond was om om te draaien of om op de bak te gaan of om te eten.

Nu we al weer aantal dagen verder zijn gaat het heel goed met em, eet en drinkt als voor heen en op de bak gaat ook goed, wast zich dagelijk uitbundig ook ze kontje, en de achterpootjes gaan goed de lucht in, hij graaft alles door de bench heen, en kruipt zelfs onder de dekens die in de bench liggen, al met al is hij actief, lief en is zelfs in voor wat spelen! met me hand onder de dekends en ze voorpootjes hengelen naar de kleinste bewegingen.

toch blijft die bult, om het dan maar zo te noemen me veel zorgen geven, ookal lijkt hij er niet of geen last van te hebben.
wel valt me op dat de kussentjes die roze zijn op de pootjes aan de voorpootjes rozer zijn dan op de achter pootjes, nu zal dat wel normaal zijn, want ik kan me niet meer herinneren of dat voor het ongeval ook zo was. of is het iets anders? haal ik me nu allemaal rare dingen in me hoofd?

ondertussen is de kleine bench is vervangen voor een mooie grote (rotweiler bench) die ik mocht lenen van kennis, dus ze komt voorlopig ook even niet meer uit de bench.

Maar ik blijf me zorgen maken. Binnekort nog eens een afspraak maken bij de DA om gewoon meer zekerheid te hebben dat hij goed hersteld.

Hebben andere van jullie hier ervaring mee? met een bekken breuk en hoe dat het proces na de operatie verliep?
Plaats reactie