Aangevallen door hond

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Nyncke »

.... :shock:
Daar leg ik er iedere week minimaal 10 van in bedden ....
Eens vragen of ik er 1 mag overnemen.

Oh en Adriana, hij eet erg goed, net zoveel als de andere katten en hij is eerder aan de magere kant !
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Poezebal »

Ik zou het eerst even een week of anderhalf geven.

Over het wel of niet nemen van foto's, ik ben van mening dat het misschien beter wel gedaan had kunnen worden. Ook al is het niet gebroken, meestal zie je daarop toch wel wat er wel is.

Een van de hondjes van mn schoonouders is laatst op haar rug gevallen, en ze dachten ook gebroken.
Ze kon niet meer lopen, ze bewoog zelfs niet, maar er is wel een foto gemaakt, en daarop bleek niets gebroken, maar waarschijnlijk het e.o.a. in de knel waardoor ze dus verlamd was geraakt.
na 2 dagen had ze weer iets beweging in haar pootje, maar lopen kon ze pas na anderhalve week weer en nu een week of wat later, loopt ze weer als een kievit.

Rust, en bij haar een prednisonprik en nog iets om zwelling te doen afzakken evenals ontstekingen? en daarmee meosten we het doen.
Zou ze na die anderhalve week nog neits terughebben dan was het een verloren zaak.

Heel veel sterkte in ieder geval, wat zul je geschrokken zijn :(
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Peet »

Ik zat ook te denken aan die inco matjes. Als je er een paar hebt kun je constant gebruiken. Wel handiger en neemt meer op dan een handdoek. Plus de onderkant blijft droog.

Eeeh, neem aan dat het op je werk is waar ze die gebruiken? Algemeen gebruik? Gewoon even 'lenen'. Je geeft ze toch weer gewassen en schoon terug. (Of ben ik nu zo slecht :eangel: )
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Nyncke »

Niet slecht hoor, deed ik op mijn vaste werk ook.
Maar nu is: op werk maar ik werk als invaller op plm 10 verschillende huizen, "lenen" is dan wat minder aan de orde.
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Peet »

Oké, nee, dat is anders. Dan zou ik het ook niet zo snel doen.
Op vast werk heb ik er geen moeite mee, slecht of niet, haha. Maar zijn ze niet bij de apotheek te koop?
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Nyncke »

Ali heeft gisteravond heerlijk bij me op de bank gelegen, en hij heeft me een vertoning gegeven hoe je poept :-|

Je draait je een beetje op je rug, vervolgens gaan de achterpootjes stijf langs het lichaam en dan de lucht in, je pompt ze heen en weer en hopla daar komen 3 drolletjes uit ... gelukkig geen plas ....

:nothanx:
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Aangevallen door hond

Bericht door MarjanR »

Och arm beestje, die zal zich ook zeer ongelukkig voelen omdat hij het op deze manier "moet" doen.

Maar ja, om dat dan ook bij jou op de bank te doen :lol:
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Aangevallen door hond

Bericht door tacuma »

Vermoedelijk zal je er heimelijk toch wel een beetje blij mee geweest zijn -ik zou dat in
jouw geval zeker zijn. De aandrang is er, het lukt Ali ook, dus die zenuwen zijn niet
beschadigd door de beet. Dat geeft de burger moed, lijkt me! Hopelijk vallen er regelmatig
van die kwaliteitsmomenten in te lassen, al dan niet met drolletjes... Misschien ook een
incontinentiematje op de bank leggen, voor de zekerheid. Je weet maar nooit of er ook
nog een plasdemonstratie op het programma staat... ;-)

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Nyncke »

Nou, ik ben zeker blij! :lol:
Dit is een verbetering met hoe het in het begin was, toen trappelde/masserde hij met zijn pootjes op zijn buikje.
Nu kan hij door met zijn achterlijfje kracht te zetten, het in beweging zetten.

Nu afwachten of het omgekeerd ook gaat lukken, daar draai ik mijn duim blauw voor!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Anne »

Ik duim voor jullie. Fijn dat hij in ieder geval op die manier zijn ontlasting kwijt kan, al zal het voor hemzelf toch wel een vervelende situatie zijn. Maar ja, het is niet anders.
Heel veel beterschap en sterkte
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Peet »

Wat kun je dan intens blij zijn met een paar drolletjes hé! :lol:
Ik duim gewoon verder mee!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Rocis »

Ik vind het heel goed nieuws om te horen. Blij met een poepske op eigen kracht. Hij komt er wel denk ik. Hij klinkt als een sterk katje.

Grtz
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Kattenbella »

Super dat hij heeft gepoept en zijn achterpootjes ook kon bewegen :grin: Misschien twe handdoeken met een dweil ertussen en anders vragen naar een kraampakket, dat zit ook van alles in wat absorbeert ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Nyncke »

Ik had vanmorgen lichte spullen liggen ... maar hij heeft gepoept en geplast ... aan de kringen te zien best al lang geleden ... hij is niet opgestaan om een stukje verder te liggen.
Dit was volgens de da een veeg teken .... :cry:
Ik ga straks even bellen.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Aangevallen door hond

Bericht door Nyncke »

En net heeft hij een tijd regen me aangelegen, ik heb er geen goed gevoel bij ( zeg maar verscheurd, verdrietig omdat ik denk dat het niet meer goed komt )

Moet nu werken, bel de dierenarts voor een afspraak vandaag....

Denk aan me en aan Ali...
Plaats reactie