Blaasproblemen na aanrijding en verlamde staart

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Blaasproblemen na aanrijding en verlamde staart

Bericht door Mirjam86 »

Helaas heb ik geen antwoord op je vragen, maar als je in de zoekfunctie (rechtsboven) incontinentie intypt, kom je onder andere dit topic tegen: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... ontinentie
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
luna123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 aug 2012 22:37
Contacteer:

Re: Blaasproblemen na aanrijding en verlamde staart

Bericht door luna123 »

hei

mijn poes heet nu ook een verlamde staart en blaas.. en ook wil (kan) ze niet poepen.
en ook het zelfde had ze ook geen breuken..
alleen wij weten niet wat er nou precies is gebeurd!!
mijn kat wil wel proberen te lopen maar het lukt haar niet met haar linker achter poot lukt het wel alleen haar rechter achterpoot gaat niet mee!
ik wil mijn ook niet een spuitje geven want ze is nog maar 1jr.! en heeft een heel leven voor zich!!
en zelf denk ik dat ik meer onderzocht wil hebben mischien iets met spieren..
ze heeft namelijk (dacht ik) een bobbeltje bij haar wervel, ??
katskyn
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2017 14:19

Re: Blaasproblemen na aanrijding en verlamde staart

Bericht door katskyn »

Hoi...wat een vreselijke verhalen maar ik ben blij dat ik ze lees. Eindelijk heb ik terug wat hoop. Onze kater is drie en een halve week geleden verdwenen, vier dagen geleden hebben we hem dankzij de hulp van vele mensen terug gevonden. We waren zo blij dat we hem terug thuis hadden maar hij was zo mager, zijn staart hong er maar bij. Onmiddelijk naar de DA gegaan, hij is wss aangereden, heeft een hernia net op het begin van zijn staart en aanhechting bekken. Hij kan lopen, springt voorzichtig op de zetel, ronkt en probeert te miauwen...maar hij voelt zijn plas niet meer komen, stoelgang voelt hij een beetje want dan gaat hij richting kattenbak ,maar verliest onderweg wel wat. De DA zegt dat hij wss binnenin verlamd is en geen controle meer heeft over zijn ontlasting. Nu staan wij ook voor een verschrikkelijke keuze...nu ik jullie verhalen gelezen heb, heb ik toch weer wat hoop. Kan er mij iemand mss uitleggen hoe je de blaas helpt leegmaken? Ik hoop zo dat het helpt..
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Blaasproblemen na aanrijding en verlamde staart

Bericht door castratenkoor »

Zoals ik bij het andere topic schreef:

De blaas leeg maken kun je beter een keer met de dierenarts samen doen. Dat is echt een handigheidje en beter door expert voor laten doen.

Sterkte met de aangereden kater, ik hoop dat hij er weer bovenop komt.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Woodstock030
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2021 13:20

Re: Blaasproblemen na aanrijding en verlamde staart

Bericht door Woodstock030 »

Lieve allemaal.

Het doet mij goed te lezen dat er zoveel kattenliefhebbers zijn die alles overhebben voor hun kat. Ook ik zit nu in dezelfde situatie die beschreven wordt. Mijn kat is nu zo'n 5 weken geleden (waarschijnlijk) aangereden. Haar staart is volledig geamputeerd en dat herstel gaat goed. Verder herstelt ze ook goed van haar heupbreuk. Helaas kan ze niet zelfstandig (gecontroleerd) plassen en ontlasten. Ze krijgt momenteel voor de 4e keer een katheter. De laatste keer heeft ze hem eruit gekregen met de kap om haar hoofd. Het is echt een super vrolijk katje, eet en drinkt goed, speelt weer een beetje en spint keihard. Ik maak me alleen zorgen over dat poepen en plassen. Voor het poepen krijgt ze laxeermiddel, om in ieder geval de darmen op gang te houden. Ik heb een paar keer geprobeerd over te slaan om te kijken of ze al zonder de laxeermiddelen kan, maar dan zie ik geen poepje liggen. Omdat ze eerder al ontzettend verstopt zat met keiharde ontlasting, durf ik niet goed nog langer te wachten. Ze heeft daar al een klysma voor gekregen.
Verder lees ik veel over het uitknijpen van de blaas. Ik heb dat ook geprobeerd, maar bij mij schoot de blaas elke keer weg, en lukte het wel dan kreeg ik er een paar druppeltjes uit. Mijn kat vond het ook echt niet leuk en schreeuwde het uit. Voor mij was het geen optie om dat 2x per dag te moeten doen. Maar nou las ik hier dat iemand dit al 3 jaar doet (hoewel dat al wel heel wat jaar geleden is). RESPECT!!! De dierenarts hoopt nog steeds dat het goed kan komen omdat de blaas zich nog wel samenknijpt, maar ze lijkt het gewoon niet meer te voelen als het eruit moet (of het doet nog pijn). Als ze nu door het huis loopt verliest ze zachte poep. Het is voor mij niet te doen om elke dag alles te wassen waarop ze heeft gelegen (meestal het bed en kleding).
Ik hoop dat jullie nog tips en tricks voor mij hebben, want ze is pas 3 jaar en veel te vrolijk nog om haar nu al te laten gaan.
Plaats reactie