Kitten is gevallen

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Kitten is gevallen

Bericht door Wendy »

Hoi allemaal,

Het poesje (kitten van 8/9 weken) van mijn broer logeert hier een weekje, en gister is ze waarschijnlijk uit de klimpaal gevallen :???:. Ik moest even weg, en toen zat ze twee uurtjes alleen op de kattenkamer, waarschijnlijk heeft ze toen geprobeerd om in de klimpaal te klimmen en is ze gevallen.
Gister leek het mee te vallen, toen hinkte ze alleen, maar ze kon vanochtend niet meer op haar pootjes staan. Ik ga straks met haar naar de dierenarts (kon pas om half vijf :???:).

Ik vroeg me af of iemand die (helaas) ook heeft meegemaakt, en of het toen goed is afgelopen. Joepie eet wel (natvoer), maar drinken gaat niet, want dan moet ze op haar pijnlijke pootje staan, en dat gaat dus niet..

Ik zal straks laten weten hoe het afgelopen is!

Groetjes,
Wendy
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Ach gossie wat een pech.
Ben benieuwd.

Een paar weken geleden had ik zoiets met Ziggy.
Hij kreeg toen een houten plaat op zich (die ervoor moest zorgen dat hij niet door de open treden van de trap af zou vallen).
Hij was een beetje suffies ben ook naar de da gegaan maar hij had gelukkig niets. Alleen waarschijnlijk wat hoofdpijn en blauwe plekken.
Hier kreeg hij een prikje voor.
Ik denk dat mijn schuldgevoel groter was dan zijn pijn.

Succes
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Hey Lianne,

Nou, Joepie is ziek, ze heeft 40.7 koorts. Ze heeft antibiotica gehad, ik heb speciaal voer mee, een ab kuur en een thermometer. Als ze vanavond nog koorts heeft moet ik naar de spoed. Ze is ook gevallen, maar gelukkig heeft ze niets gebroken, maar ze kan dus juist gevallen zijn omdat ze ziek is..

Nu moet ze veel vocht krijgen en goed eten, hopelijk knapt ze op die manier snel op..

Groetjes,
Wendy
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Hé bah, wat een narigheid nu opeens. Ik duim voor je dat alles weer snel in orde is met klein Joepie!

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Ja, ik hoop het ook! Ze is ook zo klein nog, en ik vind het ook erg vervelend voor mijn broer die nu op vakantie is.. Ik heb hem ook gebeld en hij komt nu misschien eerder thuis voor Joepie.
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Veel sterkte Wendy! Zowel voor jou als voor Joepie.

Ik duim ook heel hard dat de antibiotica snel aan slaat en dat ze dan ook weer flink opknapt.
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Jeetje Wendy! Veel beterschap voor Joepie! Ik hoop dat ze snel een beetje opknapt en je broer nog lekker van zn vakantie kan genieten.

Sterkte meid! Het valt niet mee als zoiets gebeurt met je oppaskatje...
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Beterschap voor Joepie en sterkte voor jou Wendy!
Wel vervelend dat het dan net gebeurt als je broer niet thuis is. Lijkt me inderdaad logischer dat hij juist is gevallen doordat hij ziek is.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Bedankt allemaal ;-)!

Het ging gisteravond opeens al een stuk beter met Joepie, ze ging zelfs weer spelen. Ze heeft net haar AB en pijnstillers gehad, en ze heeft goed gegeten (nog niet gedronken, maar ik geef haar straks wel water). Hopelijk gaat het zo echt de goede kant op!

Haar temperatuur was gisteravond gelukkig ook gezakt, zelfs naar 37.1. Ik heb toen maar een dekentje om haar heen gedaan. Straks nog even temperaturen, want ze moet ook niet onderkoeld raken natuurlijk!

Groetjes,
Wendy
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Nu maar hopen dat het zo blijft.
Ik duim voor jou en Joepie. (Leuke naam trouwens)
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Ja, Joepie is in een bos gevonden bij Vught in de buurt. Daar worden jaarlijks nesten kittens gedumpt :???:. Toen mijn broer haar zag dacht hij 'Joepie' :grin:.

Haar temperatuur was nu 37,8 :-P. Verder gaat ze alweer wat spelen, dus het gaat de goede kant op!
fvddungen
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jul 2007 21:40
Locatie: Hilversum

Bericht door fvddungen »

En omdat het nu weer beter gaat met de kleine kan je broer weer Joepie roepen.
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Gelukkig dat het nu weer wat beter gaat. Wat kan je je dan zorgen maken, zeker omdat het het poesje van je broer is :???: . Sterkte en beterschap!
Gebruikersavatar
janneman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 jul 2007 09:26
Locatie: tilburg

Bericht door janneman »

zo te lezen gaat het met je kitten de betere kant op gelukkig.
Vooral vervelend als je er ook nog op mag passen en het gaat niet goed.
Hoop dat bij jullie ook alles goed komt
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Het gaat sinds vanochtend pas echt heel goed! Eergisteravond had Joepie weer koorts, maar daarna gelukkig niet meer. Ze eet nu ook weer haar eigen brokjes, ik heb haar alleen nog niet zien drinken, dus straks geef ik haar maar weer wat.
Gesloten