Kat terug van weggeweest, maar met een raar uitziend oog??

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gesloten
Daniellee
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2006 13:29

Kat terug van weggeweest, maar met een raar uitziend oog??

Bericht door Daniellee »

Hallo allemaal,
Mijn kat, een oude dame van 11, was vorige week vrijdag weg. Ook zaterdagochtend was ze er niet, maar zaterdagmiddag heeft m'n moeder haar zien zitten in een hoekje met een bult op haar kop, schrammen en een gezwollen dichtgeknepen oog. Ze heeft toen een schaaltje eten en een bakje water neergezet, maar ze moest weg en ze heeft dan liever niet dat er een kat binnen is. Ze heeft haar dus maar buiten laten zitten en tegen de tijd dat ze thuis kwam, was Mini weer weg. Ze is toen de rest van de zaterdag, zondag en maandag niet thuis geweest.

Gister tegen het einde van de middag kwam ze, tot mijn grote blijdschap, weer aanlopen! Nu ben ik hier ontzettend blij mee, maar ik ben toch niet helemaal gerust op d'r verwondingen... Ze heeft boven haar rechteroog een wondje waar een korstje op is gekomen, waar ik wel vertrouwen in heb. Maar haar linkeroog traant behoorlijk, lijkt voor zover ik het kan zien dieprood en je kunt het vlies aan de neuskant zien, wat ook helemaal rood is. Ze heeft dat oog bijna helemaal dichtgeknepen, maar volgens mij ziet ze er nog wel mee want als ik vanuit haar ooghoek m'n hand voor d'r oog langs richting d'r neus beweeg, reageert ze daar best snel op. Verder zitten er wat kleine wondjes omheen, maar die zien er allemaal wel rustig uit Iemand enig idee wat er, vooral met haar oog, kan zijn??
Alvast bedankt!

Groetjes
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Aangereden, gevochten, mishandeld door de buurman, geen idee. Ben je al naar de dierenarts geweest? Die kan een behandeling voorschijven om je kat er weer bovenop te helpen.
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

met zo'n verwonding zou ik toch echt naar de da stappen hoor!
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Daniellee
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2006 13:29

Bericht door Daniellee »

Foul Smelling Pig schreef:Aangereden, gevochten, mishandeld door de buurman, geen idee. Ben je al naar de dierenarts geweest? Die kan een behandeling voorschijven om je kat er weer bovenop te helpen.
Nee, dat ga ik nog doen. Ik moet alleen even wachten tot 1 van m'n ouders thuis is omdat die wel een auto hebben en ik niet. Gistermiddag wilde ik eigenlijk al gaan met d'r, maar m'n ouders moesten weg dus ze hadden toen geen tijd...
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik vind je ouders wel erg makkelijk omgaan met de verwondingen van je 11-oude kat. Echt onbegrijpelijk dat ze niet onmiddellijk in de auto zijn gestapt om naar de dierenarts te gaan, maar gewoon een paar dagen hebben gewacht. Maar ja, dat ik mijn mening :???:.

groetjes,
Sandra
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Da's inderdaad wel een goede reden om eens flink ruzie met ze te maken. Doen ze dat ook als ze zelf ziek zijn of rennen ze dan wel meteen naar de huisarts? Let wel, dit is niet tegen jou persoonlijk hoor, maar van volwassenen mag je wel wat meer verantwoordelijkheidsgevoel verwachten dan dit.
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Daniellee
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2006 13:29

Bericht door Daniellee »

Ik ben het met volkomen jullie eens en ik heb dan ook tegen ze gezegd dat ik het nergens op vind slaan dat ze het arme beest maar gewoon nog een dag lekker laten zitten, maar of ze echt luisterden... :???:
Kijk, nou weet ik dat ze niet zo van katten houden en juist wel van honden (we hebben 3 katten en 3 honden), maar toch: als een kat er zo aan toe is zou een normaal denkend mens volgens mij meteen naar de dierenarts gaan. Maar helaas, mijn ouders niet... Als ze vanavond weer geen tijd hebben of niet willen (ze hebben gister gezegd dat m'n moeder mee zou gaan) denk ik dat ik m'n familie af ga bellen o.i.d, zodat ik er evengoed kom.
En even over wat Foul Smelling Pig zei: ze rennen niet voor zichzelf meteen naar de huisarts maar wel voor de honden meteen naar de dierenarts... Soms begrijp ik die ouders van mij echt niet. Maar helaas, ik ben afhankelijk van ze dus zal ik het maar met ze moeten doen... :???: Ik laat het jullie weten als ik geweest ben en in ieder geval bedankt voor de tip om naar de da te gaan, sommige mensen hebben inderdaad die kleine hint nodig ;)
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Balen zeg. Nou ja, als het dier maar snel bij de dierenarts terecht komt. ;-)
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Balen dat je ouders niet willen gaan!! Kun je anders niet even naar de dierenarts bellen? Of zelf even gaan op de fiets of met de bus? (ik weet niet hoe oud je bent?)

Succes ermee en beterschap voor je kat!
Gesloten