Meerokende katten

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
The Lizard Queen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 jan 2003 04:30

Bericht door The Lizard Queen »

Joren schreef:Ik vind het trouwens geen bezwaar als mensen op het forum duidelijk aangeven dat ze denken dat iets wel of niet slecht is en dus zaken niet als feiten verkondigen. Natuurlijk is het prettig als men altijd exact weet hoe alles inelkaar zit, maar niemand weet alles, toch? Dus "ik vind...", "ik denk..." geeft al meteen duidelijk aan dat je de mening van iemand leest en niet een feit.
Klopt, maar veel mensen gaan al gauw denken dat hun eigen mening (of die van iemand anders) een feit is, doordat ze selectief lezen en datgene wat ze niet willen horen gewoon negeren.

Gelukkig geef jij al wel aan dat je begrijpt dat roken slecht is voor katten. :)
Joren
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 mei 2003 00:46
Locatie: Veldhoven

Bericht door Joren »

Ah zo bedoel je! Op dit forum ben ik het gelukkig nog niet echt tegengekomen (ik zit hier ook nog niet zo lang), maar het is inderdaad de reden dat ik bij een ander kattenforum ben vertrokken. Dus ik herken het zeker en deel jouw mening.

Eerlijk gezegd wilde ik ook liever niet lezen wat ik op jouw 5 linkjes heb kunnen lezen, maar het geeft een nog duidelijker antwoord op mijn vraag dan ik al had en daar ging het mij om. Als roker kan ik wel mijn kop in het zand steken, maar daar worden de katten niet beter van (ikzelf trouwens ook niet :???: )

Dus nogmaals bedankt voor de moeite die je hebt genomen, Lizard Queen!
Gebruikersavatar
Gerdy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 feb 2004 18:21
Locatie: Almere
Contacteer:

meerokende katten

Bericht door Gerdy »

Hoi,

Wij hebben twee katten en we roken allebei. Roy, de rode kater wil niet bij mij zitten als ik rook, dan trekt hij met zijn neus. Simba de andere kater lijkt er geen erg in te hebben.

Vind wel dat hun vachten stinken door de rook.
Gebruikersavatar
DarkElf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 dec 2003 00:30
Locatie: ergens in vlaanderen

Bericht door DarkElf »

ik rookte ook flink en mijn man ook.
elke keer als ik een bericht las over meeroken en huisdieren voelde ik me schuldig maar laf als ik was verschool ik me achter allerlei redenen om niet te stoppen, want dat doe je als roker :D

nee ik zeg niet dat alle rokers laf zijn, ik zie mezelf zo in die periode... ;)

maar ik vond het wel steeds viezer worden verleden jaar en nadat bij mijn Eva chronische bronchitus werd ontdekt aangezien ze zooo benauwd was steeds voelde ik me schuldig!

elke keer als ik een sigaret opstak en zij liep te reutelen en te hijgen dan voelde ik me schuldig.

Uiteindelijk ben ik iets meer dan een week na de diagnose gestopt met roken, vooral voor haar ja. Juist door het schuldgevoel is het me gelukt om te stoppen en elke keer als ik twijfel denk ik daar aan.

Eva is aanzienlijk minder benauwd, dooor medicijnen maar ik merk duidelijk verschil nu hier nauwelijks meer gerookt wordt.

Mijn man is niet gestopt maar rookt minder en minder en aangezien hij de hele dag werkt wordt er hier in totaal nog maar 3 of 4 sigaretten per dag gerookt.

Anieway, stoppen kun je alleen als je echt wilt, maar stel jezelf niet op je gemak met kleine leugentjes... ;) wordt je nl. uiteindelijk ook niet gelukkiger van
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

ik denk zelf net als shaz dat er toch een mate van gevoeligheid voor moet bestaan om daar last van te krijgen.ik rook niet,mijn vriend een pakje per dag dus ik rook mee,kan er niet mee zitten eigelijk.je loopt in principe elke dag wel risico's niet dan?denk maar aan luchtvervuiling is eigelijk nog erger dan sigarettenrook al die troep.denk dat er vaak overdreven word wat sommige dingen aangaat hoor.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik weet trouwens nog wel dat een forummer hier altijd onder de afzuigkap (wel aanzetten natuurlijk ;)) rookt. Schijnt ook wel weer wat te schelen. Voor de rest zou ik me aan willen sluiten op sommige voorgaande post dat je een luchtfilter in huis kunt zetten en/of een raam op een kiertje zet. (Dit natuurlijk als je door wilt blijven roken)
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Wij zijn ook flinke rokers, en binky zit daar niet zo mee geloof ik hij zsit gewoon bij ons op schoot tijdens dat wij roken, Barney is gen schoot kat maar zit wel altijd bij mij in de buurt, ik geloof graag dat het zslecht voor ze is. Bij mijn ouders thuis staat het vaak echt blauw van de rook maar ik heb hun hond nog nooit weg zien lopen er voor.

Ik weet het stoppen is beter maar als je goed ventileert dan kan het vast niet zoveel kwaat.


Het beste is stoppen dat weten wij ook. maar dan wel op onze tijd als het mag.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Binky schreef:...
Bij mijn ouders thuis staat het vaak echt blauw van de rook maar ik heb hun hond nog nooit weg zien lopen er voor.
...
Blauw van de rook :shock: Ik denk dat je het pas ziet of het goed of slecht is voor de dieren als je een "schoon" dier in huis neemt en goed kijkt hoe deze op reageert. Vaak hoor je mensen die flink hebben gerookt en daarna zijn gestopt dat de kleren heel erg vies ruiken :???:
Gebruikersavatar
Gerdy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 feb 2004 18:21
Locatie: Almere
Contacteer:

meerokende katten

Bericht door Gerdy »

Klopt inderdaad, je hoeft er niet eens niet voor te roken. Ook als je rookt merk je dat je kleren stinken. Mijn katten gaan regelmatig naar mijn moeder omdat zij alleen is, ze is sinds drie jaar weduwe en vind het geweldig om zo af en toe mijn katten te hebben. Bij haar thuis wordt niet gerookt. Als ik ze dan weer ophaal ruiken mijn katten heerlijk fris. Ik rook ook wel eens onder de afzuigkap, maar Simba gaat altijd met mij mee. Hij haalt zelfs (heel erg smerig) als ik vergeet de asbak weg te zetten, peukjes er uit en gaat er mee spelen, alsof hij zelf geen speelgoed heeft. Meestal zet ik een andere asbak op de gebruikte asbak zodat hij er niet bij kan, maar ja, dat vergeet ik wel eens en dan benut Simba zijn kans. :wink:
Gebruikersavatar
DarkElf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 dec 2003 00:30
Locatie: ergens in vlaanderen

Bericht door DarkElf »

het verschil tussen meerokende honden en meerokende katten is dat de aanslag uit hun vacht door katten opgelikt wordt waardoor zij dus de afvalstoffen van rook en nicotine aanslag oplikken tijdens het wassen. Honden wassen zich minder uitgebreid dus krijgen ook minder zooi binnen op die manier.

Dus raam open of afzuigkap aan helpt wel tegen de rookwalmen etc maar de aanslag is er nog steeds, ook op de beesten.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Sabrina schreef: Blauw van de rook :shock: Ik denk dat je het pas ziet of het goed of slecht is voor de dieren als je een "schoon" dier in huis neemt en goed kijkt hoe deze op reageert. Vaak hoor je mensen die flink hebben gerookt en daarna zijn gestopt dat de kleren heel erg vies ruiken :???:
Ja ik begrijp wat je bedoelt, nou dan doen we toch een raam open hier extra ventileren dus, binnen kort willen we toch proberen te stoppen met roken. Alleen moet op dit moment mijn gezondheid het wel toe laten sta nog niet zo sterk in mijn schoenen.
Gebruikersavatar
Gerdy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 feb 2004 18:21
Locatie: Almere
Contacteer:

meerokende katten

Bericht door Gerdy »

Inderdaad een raampje open en af en toe de deur open zodat het lekker kan waaien. Roy en Simba genieten er ook enorm van als de deur openstaat, kunnen ze lekker achter de hordeur een grote mond geven aan al die vervelende buurkatten die het lef hebben om in hun tuin te komen.

En over dat stoppen met roken; een tevreden roker is geen onruststoker.

Wat denk je van al dat gevaar wat buiten op de loer ligt, gif in de bosjes, snelwegen of wat dan ook. :wink:
Gebruikersavatar
DarkElf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 dec 2003 00:30
Locatie: ergens in vlaanderen

Bericht door DarkElf »

Poezel schreef:
:eclap:
<grin> thenks..

enne nog ;) rokende baasjes: het gaat vooral om aanslag op de vacht die opgelikt wordt en dus niet alleen om de blauwe walmen zoals mijn dierenarts mij vertelde.... die Lijken te verdwijnen met een raampje open...

dat wist ik dus ook niet toen...
Gebruikersavatar
Gerdy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 feb 2004 18:21
Locatie: Almere
Contacteer:

meerokende katten

Bericht door Gerdy »

Zou het dan niet helpen om ze regelmatig in bad te doen? Roy schijnt daar wel van te genieten, tot dat zijn broer in bad gaat, die gaat zo jammeren dat Roy uit sympathie gaat mee jammeren.
Gebruikersavatar
DarkElf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 dec 2003 00:30
Locatie: ergens in vlaanderen

Bericht door DarkElf »

geen idee, zou je gewoon even aan de DA moeten vragen..

Ik als leek denk dat dat wel iets misschien zou kunnen doen....

Maar zeker weten?

En misschien is vaak wassen ook helemaal niet goed voor ze?

Dus gewoon even navragen ;)
Plaats reactie