Problemen met pil toedienen?? probeer dit eens!!

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Yllanda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 okt 2012 21:19

Re: Problemen met pil toedienen?? probeer dit eens!!

Bericht door Yllanda »

Hallo,
Ik heb hier een kleine heks rondlopen als het om pillen gaat.
Ze is een moeilijke eter en omdat ze nu pijn heeft en van slag is eet ze helemaal weinig. Dus met een lekker hapje lokken zit er niet in. Op dit moment houdt mijn vriend haar vast en doe ik haar bekkie open en stop zo'n pil erin. Maar het is een hele knokpartij waarbij mijn vriend en ik opengehaald worden en het beestje heel veel stress heeft. Vooral dat laatste vind ik echt heel rot.
Nu moet ze 3 keer per dag een halve pil, dus iets te vaak om te gaan worstelen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Problemen met pil toedienen?? probeer dit eens!!

Bericht door Adriana »

we hebben tig topics met trucs+tips voor het ingeven van pillen, via de zoekfunctie rechtsboven en anders via het forumoverzicht.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Lillith
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 09 aug 2015 21:21

Re: Problemen met pil toedienen?? probeer dit eens!!

Bericht door Lillith »

Dalí laats voor het eerst zelf een antiworm pil gegeven. Ik had me op het ergste voorbereid, want met oefenen van op schoot en mondje open gaat het ook altijd nog niet goed. De dierenarts had gezegd van, bied het eerst met wat eten aan als ze nog niet gegeten heeft. Helaas had poes toen ik thuis kwam net d'r buikje rond gegeten. Maar goed, Dalí op schoot pilletje in de ene hand en spuitje water in de andere (De dierenarts zei, ja als ik een paracetemol neem doe ik dat ook niet zonder water toch? Vond ik wel een goede) maar toen liet ik het pilletje vallen op de grond. Dalí sprong zo van m'n schoot af, hap slik weg was het lekkere pilletje haha. Gek beestje is het toch.
Plaats reactie