Welk medicijn tegen lintworm?

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Welk medicijn tegen lintworm?

Bericht door Marije »

Onze katten krijgen elke 6 weken een pipetje Stronghold in hun nek. Ik vind dit echt superspul en het werkt tegen heel veel verschillende soorten ongedierte. Behalve, helaas, tegen lintworm. Nu heb ik weleens ergens gelezen of gehoord dat je ook spul kunt kopen wat alleen tegen lintwormen is. Mijn dierenarts had hier nog nooit van gehoord en raadde me een gewone ontwormingspasta aan. Nu vind ik het zelf een beetje zonde om een pasta te gebruiken tegen alle wormen, terwijl ze tegen een heleboel al beschermd zijn. Ik vroeg me af jullie misschien weten of er een specifiek medicijn tegen lintwormen bestaat. En dan vooral hoe dit heet. ;-)
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Wieke, wij gebruiken naast de gebruikelijke Stronghold wel iets voor een eventuele lintworm. Ik heb even gezocht, maar ik kan het niet meer vinden. Ik zal mijn dierenarts van de week even bellen om te vragen wat de meiden extra krijgen, eens per jaar ;-) . Het is wel een pasta die extra is en ook tegen de gewone worm werkt. Ik denk dat jouw dierenarts hetzelfde bedoelt. Inderdaad wel zonde, maar Stronghold mist net dat kleine beetje extra.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Op deze pagina http://www.dierenartsonline.nl/ zag ik dat dieren alleen besmet raken met lintwormen door vlooien, dus als je ze vrij houdt van vlooien worden je katten er ook niet door besmet.
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Je kunt Drontal geven tegen lintworm, of praziquantel. Dat laatste is goedkoper, maar lastiger te doseren ;-)
Ikzelf geef het de katten terwijl ik ze ontworm en ontvlooi, standaard erbij. Als je wilt, kan ik je wel een tabletje opsturen.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Er bestaat wel een spuit alleen tegen lintwormen maar dat is gedoe. Wel handig als je kat allergisch is voor wormespul.
Plaats reactie