kat lusteloos na een narcose

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
remi
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2005 21:23
Locatie: apeldoorn

kat lusteloos na een narcose

Bericht door remi »

ik heb een kater die nu erg lusteloos is en geen eetlust heeft. Ik moet hem dus dwangvoeren.

Dit is na een narcose voor een tandreiniging gebeurd. Dit is nu bijna 2,5 weken geleden.
Ik heb bloed laten onderzoeken, hij blijkt geen hiv en fip te hebben, maar wel een tekort aan rode bloedlichaampjes. Dit is dus waar die lusteloos vandaan komt.
nou is mijn vraag kan een kat zomaar van een narcose een bloedarmoede hebben en wat kan ik er aan doen. Hij drinkt normaal en heeft veel lopen poetsen, een beetje zenuwachtig zelfs.
Zondag was hij weer even in zijn oude doen, maar dat was van korte duur.

Hij is wel in nov. aan zijn miniscus geholpen. Dus hij heeft een grote narcose gehad.
Kan dit misschien een stress geval zijn of is het iets heel anders.
Ik ben al 5 keer naar de dierenarts geweest en die weten het ook niet meer.
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Hoi Remi,

wat ontzettend moeilijk! En erg :-(

Ik denk niet dat dat tekort aan rode bloedlichaampjes door de stress kan komen. Maar ik kan het fout hebben hoor.

Ben je al eens naar een andere dierenarts geweest?

Heeft hij wel eens teken gehad? Daar kunnen ze ook bloedarmoede van krijgen.

Heeft hij er medicijnen voor gekregen trouwens?

Jeetje, wat een vragen :oops:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Kunnen ze niet kijken hoe het komt dat hij een tekort heeft daaraan? Het lijkt mij ook sterk dat dat door stress komt.
Mischien heeftie wel pijn aan zn bekkie van die behandeling? Dat zou een reden zijn om niet te eten.
Een andere dierenarts consulteren zou ook geen slecht idee zijn, die hebben er mischien een andere kijk op.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
remi
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2005 21:23
Locatie: apeldoorn

Bericht door remi »

hij heeft vorig jaar een teken gehad, maar of dat nu pas naar buiten komt, tja ik weet het niet.

ik moet nog naar de DA voor verdere bloedonderzoek, maar hij heeft een spuit gehad om op te knappen, maar dat zou weer een vertekend beeld geven voor verdere bloedonderzoek, dus ik moest nu een week wachten. maar ja de kosten zijn voor mij nu te hoog uitgevallen dat ik het even niet meer red.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Van een teek kunnen ze ook ziek worden en daar kan ook vrij veel tijd overheen gaan voordat dat zich uit.
De ziekte van Lyme is berucht. Mischien moet je is in die richting gaan denken :geenidee:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Onze Coffee had vreselijke bloedarmoede van leukose :-( .
Toen de DA dat zag (zijn tandvlees was helemaal wit) zei ze dat dat sowieso niets goed voorspelde in elk geval.
Ik denk dat het eerder een symptoom is dan iets op zich.
Wat vervelend dat je niet weet wat. Natuurlijk voelt ie zich slapjes, de stakker.

Ik hoop dat je snel wat meer te weten komt door de verdere bloedonderzoeken,
sterkte,

sKatje
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hebben ze een snaptest gedaan op Fiv en FelV? Leukose is de besmettelijke FelV (bloedarmoede). Ik hoop dat hij wat opknapt.
Hou in elk geval zijn temperatuur en kleur in de gaten: bleke slijmvliezen e.d. moeten wat rozer worden en hij mag niet te koud aanvoelen.

Hopelijk brengt nader bloedonderzoek meer aan het licht, maar het zijn inderdaad erg dure onderzoeken.
Plaats reactie