Overgeven na geven van Frontline

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Overgeven na geven van Frontline

Bericht door JoBoris76 »

Hallo allemaal.

Ik heb vanmorgen om 8.00 uur de vervangende dierenarts gebeld omdat Demi vannacht 4x heeft overgegeven. Twee keer kwamen brokjes mee en vanmorgen was het gal/water (ook 2x over). Ik heb hem gistermiddag een pipetje Frontline gegeven en ik ben als de dood dat er iets ernstigs is maar de dierenarts zegt dat er nog geen reden tot paniek is maar ja, kan ik hem geloven??

Ik wil mijn lieve kleine ventje niet missen. Ik denk ook dat dit de laatste keer is geweest dat ik Frontline heb gebruikt.
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Het kan toeval zijn, Jolanda.

Heb je al op de bijsluiter gekeken wat de mogelijke bijwerkingen zijn?
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door JoBoris76 »

[quote="Loontje"]Het kan toeval zijn, Jolanda.
Heb je al op de bijsluiter gekeken wat de mogelijke bijwerkingen zijn?[/quote]

Nee nog niet. Maar dit is niet de 1e keer dat hij het krijgt. Vorig jaar hebben we nergens geen problemen mee gehad. :???: Wel heeft hij grote pupillen. :-( Wat kan dit dan betekenen??

Er staat op de bijsluiter: "Indien het product toch wordt opgelikt, kan een korte periode van speekselen worden waargenomen."
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Het kan toeval zijn hoor, hij is ook pas veel later gaan kotsen. Bij een overgevoeligheidsreactie hadtie volgens mij veel eerder last moeten krijgen :???:
Redney heeft het toevallig vorige week gehad, alles kotste hij uit, tot gal aan toe.
Wel meer als 4 keer ook, hij was niet ziek ofzo dus ik heb het ook maar ff aangekeken.
Bleek dat er na verschillende keren kotsen uiteindelijk een paar haarballen tevoorschijn kwamen. En toen was het ook over.
Die grote pupillen weet ik helaas niet :???: Meestal betekent het dat ze zich ergens op focussen.
Alleen als ze gewoon zo staan durf ik het niet te zeggen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ik denk dat er wat anders aan de hand is Jolanda! Dat speekselen hebben ze hier ook gehad en dat is absoluut niet overgeven! Ze gingen zichzelf wassen, kregen iets Frontline binnen en gingen even erg slijmen. Maar dat was zo weer over en ze hebben 't nooit weer gedaan!
Kan het niet zijn dat Demi iets gegeten heeft wat niet voor hem bedoeld was?
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door JoBoris76 »

[quote="claudia"]Ik denk dat er wat anders aan de hand is Jolanda! Dat speekselen hebben ze hier ook gehad en dat is absoluut niet overgeven! Ze gingen zichzelf wassen, kregen iets Frontline binnen en gingen even erg slijmen. Maar dat was zo weer over en ze hebben 't nooit weer gedaan!
Kan het niet zijn dat Demi iets gegeten heeft wat niet voor hem bedoeld was?[/quote]

Hoi Claudia.

Nee; dat kan niet het geval zijn. Ik heb hier niks gevaarlijks of giftig in huis want het is hier kat- en konijnproof. ;-)
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Ik zou het even aankijken, Jolanda.

En als je het niet vertrouwd, toch even langs de dierenarts gaan ;-)
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik heb mijn meiden ooit ook frontline gegeven en uiteraard gingen ze eraan likken. Ze zijn er een hele middag van slag door geweest, liepen continu te schuimbekker en werden er wild van :shock: .
Overgeven deden ze niet, dus ik zou het nog even aankijken en als het aan blijft houden toch nog maar even langs de DA gaan. Succes!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door JoBoris76 »

Hallo allemaal.

Ik wilde even zeggen dat Demi alweer helemaal de oude is. Ik heb nu van meerdere mensen gehoord dat hun ook problemen hadden met Frontline dus ik geef de katten geen Frontline meer. Bedankt voor jullie reacties. :-P
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Fijn dat Demi opgeknapt is. Dan is het waarschijnlijk toch een iets heftige reactie geweest op Frontline?

Wij gebruiken Stronghold, dat werkt meteen tegen oormijt en wormen. De meiden hebben ook geen last van schuimbekken daarna.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Bjørn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2005 13:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door Bjørn »

Wij hebben onze Luna vanmiddag voor het eerst behandeld met Frontline.
Hij is een maand geleden bij de DA behandeld met Stronghold, omdat hij toen onder de vlooien zat.
Een paar minuten nadat we het spul tussen de schouderbladen gestopt hadden, begon Luna erg te kwijlen.
Het is nu een paar uur geleden, maar hij doet het nog steeds.

Sjors heeft nergens last van, maar die is vorige maand wel al behandeld met Frontline.

Kan het kwijlen van Luna te maken hebben met de verandering van product?
En hoe lang kan dit aanhouden?
Het is voor het eerst dat we dit meemaken en weten niet zo goed wat we er mee moeten doen.

groetjes, Monique & Bjørn
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ja dit kwijlen kan tot 24 uur duren. Het komt vermoedelijk door de frontline, dat staat erom bekend (zoals je in de antwoorden boven kunt lezen ;-))
Het gaat vanzelf over en het is niet ernstig of gevaarlijk.
Gebruikersavatar
Bjørn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2005 13:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door Bjørn »

Bedankt Emma,

Ik ben nu enigszins gerustgesteld.
Ik wacht het gewoon nog even af.

Over een maand maar weer gewoon met Stonghold behandelen ;)

groetjes, Monique
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Monique, ik zou zeker overstappen op Stronghold. Daar voorkom je dit mee, maar je pakt ook meteen meer dingen aan.
Succes!
Plaats reactie