Vitamine C kuur

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meisje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 mar 2004 21:38
Locatie: Sfeervol Antwerpen

Vitamine C kuur

Bericht door Meisje »

Meisje niest af en toe en ik zou haar graag een vitamine c kuurtje willen geven om haar weerstand wat te verhogen. Hoe werkt dat eigenlijk precies? Kan ik dat gewoon in een dierenspeciaalzaak kopen of alleen via een DA? Is dat in druppelvorm of tablet? Alvast bedankt!
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Hier wordt ook af en toe geniest door de 3 katten, als ze in een stoffig hoekje komen, of aan het spelen zijn met een speelgoedmuis, of hun neusje te diep in het blikvoer duwen. Net zoals een mens soms moet niesen heeft een kat dat ook, ik zou dan ook oppassen om 'zomaar' vitamines te gaan geven. Zou dat toch in overleg met de dierenarts doen en als meisje jaarlijks wordt ingeënt lijkt het me niet dat er echt een reden voor is.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik zou denk ik ook niet gauw kiezen voor vitamine C gewoon omdat een overdaad aan vitamine ook niet goed is. Wat wij doen om de weerstand wat te verhogen is druppeltjes echinaforce in het drinkwater doen. Misschien een tip?
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hoi Meisje,

Ik zou geen Vitamine C geven. Dat heeft geen nut.
Katten kunnen zelf Vitamine C aanmaken.
Ow een teveel aan Vitamine C kan trouwens niet. Dat is een van de weinige vitamines waarvan het teveel wordt uitgescheiden.
Dan kun je beter bij de dierenarts een Antibioticum kuurtje halen of een injectie met Multivitamine?
Veel succes ermee!

Groetjes Eva
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Je kunt wat echinaforce door het drinkwater doen of wat colloïdaal zilverwater om de weerstand wat te verhogen.
Maar ik denk niet dat je echt niesen daarmee onder controle krijgt.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik geef Xandor af en toe wat colloidaal zilver door zijn eten als hij weer aan het niesen is. Maar bij hem komt het doordat hij als kitten heel erg last heeft gehad van niesziekte, dan kan dit net even zijn weerstand verhogen en is het niesen en snotteren weer over.
Maar ik denk inderdaad dat je wel eerst moet weten waar het niesen vandaan komt.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Ik ken iemand die haar blaasontsteking heeft bestreden met flinke dosis Vit C.
Zou dat niet ook kunnen werken bij katten? Niet zozeer de vitaminen, maar het feit dat het ZUUR is en dat veel bacterien, misschien ook die in de blaas, daar niet teggen kunnen?
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Ik zou dat bij katten niet uit willen proberen! Om het simpele feit dat katten niet te vergelijken zijn met mensen vwb medische problemen.
Plaats reactie