Welke medicijnen bij hartaandoeningen?

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Welke medicijnen bij hartaandoeningen?

Bericht door Kattenbella »

Mijn Max heeft HCM en heeft Amlodipne capsules. Hij moet dagelijks een capsule. Het is een medicijn voor mensen. De dosering aangepast voor katten.
Wie kent dit middel en wat gebruiken jullie voor medicijnen?
Wat zijn de resultaten?

Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Mag ik vragen wat Max heeft?

Ik had ook een kat (Mickey) en die had op een gegeven moment een schildklierafwijking. Dit kwam door de ouderdom. Hij was 15.
Door die afwijking kreeg hij ook hart-tabletjes omdat zijn hartje te snel klopte. Ik weet alleen niet meer welk merk. Wel dat het een medicijn voor mensen was.

Hij had naar mijn idee geen last van die tabletjes. Wat ik wel opvallend vond was; toen hij die afwijking had (en die had hij waarschijnlijk al een tijd, maar dat is moeilijk te constateren) had hij altijd hele grote pupillen.
Ook als hij in de zon keek. Na die tabletten had hij dat niet meer. Zijn pupillen reageerden normaal op het licht.
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Loontje, ik zal op Max pupillen letten, maar volgens mij zijn deze ook vaak groot.
Max had braakneigingen en spinde met een open bekkie. Hij had en heeft een blauwige tong wat duidt op benauwdheid.
Zijn hart klopt ook te snel en is daardoor vergroot.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Ja, dat lijkt toch wel op wat mijn Mickey had.

Hij werd ook een stuk rustiger van die pillen. Voor die pillen rende hij zo 10 x de trap op en af achter me aan. Is niet helemaal normaal voor een kat van 15 :shock:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Bella,

Bij Felissana hebben ze veel informatie over HCM (en andere vergelijkbare hartaandoeningen) zowel wat het is als de behandeling.

http://www.felissana.nl/dutch/text/fold ... 3-2002.pdf

(homepage: http://www.felissana.nl)

Sterkte met hem!

Danielle
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Loontje, Max was juist erg sloom en is na de pillen wat levendiger geworden.
De mensen waar ik hem van heb gekregen dachten dat hij moe van de dag was. Ze werkten de hele dag en zagen hun katten pas op het eind van de dag.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

kattenbella schreef:Het is er even niet, maar ik zal het op mijn favorieten zetten.
Het is gewoon beschikbaar Bella, heb je wel acrobat reader? Als je die niet hebt zal hij ongetwijfeld vragen of hij het kan installeren.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ik zie een wit vlak met een kruisje en op de www pagina niet beschikbaar.
Ik lees het hier morgen weer na en probeer het nogmaals.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Danielle, als ik deze link aanklik zie ik een server niet te bereiken of een kruisje.
Jammer, lijkt me wel interessant :???:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Ik kan het helaas niet kopieren want het is een PDF bestand, en als je via de begin pagina gaat?
http://www.felissana.nl -> nederlandse versie -> informatie -> folders ->Hartproblemen

Hopelijk lukt het zo! Succes :wink:

Danielle
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Het is me gelukt het te kopieren, het is auteursrechtelijk beschermd dus durf het niet hierin te plakken, ik stuur het in een pb naar je toe :wink:
Plaats reactie