Aechinaforce ook voor katten?

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Aechinaforce ook voor katten?

Bericht door yana »

Ik heb gelezen dat sommige van jullie dit ook aan de kat geven voor een verhoogde weerstand. In welke dosering? Kan het samen met een antibioticakuur? Geeft het niet dat dat spul 65% alcohol bevat? Hoe geven jullie het?
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Volgens mij verdampt de alcohol heel snel. Ik geef ze altijd de babydosering in het water. Ik heb dat gegeven omdat Ievie een smeurtje niesziekte heeft gekregen na de enting. Zo was ze er sneller vanaf.
Groetjes Gerda
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Ik ben het ook gaan gebruiken op advies van de DA. In druppelvorm voor baby's en dan de helft van de dosering, omdat het voor ons kitten van 6 mnd was.

groetjes Babiche
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

hoeveel druppels is de babydosering?
in de bijsluiter staat alleen voor 2-6jaar
ik geef nu 2-4 druppels per dag, maar dan over het eten
ik weet dat het vlg de bijsluiter beter voor het eten kan, maar ik vind het ZO vies smaken in water, dat wil ik de poesjes niet aandoen!
over het blikvoer wordt de geur nog beetje verbloemd
Gebruikersavatar
Chichkamaugu
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 feb 2004 23:09
Contacteer:

Bericht door Chichkamaugu »

Ik volg dit topic ook af en toe en dit is wat ik gevonden heb over gebruik van Echinacea purpurea ( het active bestandsdeel van Echinaforce )

Echinacea purpurea
Eén van de bekendste middelen uit de kruidengeneeskunde is Echinacea purpurea of de rode zonnehoed. Het is bekend als een middel, dat de afweer stimuleert, o.a. door een toename van de witte bloedcellen.

Dit komt van een dierenartsenpraktijk site
http://www.uwdierenkliniek.nl/bib-niesziektekat1.html

Ik denk dat het hier het belangrijkste is wat er in zit en dat bestandsdeel is zowel voor mensen als dieren te gebruiken.
Alleen is de dosering belangrijk. Ik ben dan ook erg benieuwd hoeveel jullie gebruiken. De meeste doen het hier door het water..... Hoeveel druppels is voldoende voor één kat. De dosering kan je heel ruim nemen, op de verpakking staat 2 - 5 daags 3- 6 druppels. Maar ik vind 6 of 30 druppels toch wel een behoorlijk groot verschil!
groetjes Esther
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik gebruik 10 druppels op een schaaltje water. Daar drinken dan zo'n 5 kittens uit. Gemiddeld krijgt elk kitten dus zo'n 2 druppels binnen.
Gebruikersavatar
Vanessa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 okt 2003 16:24
Locatie: Lelystad

Bericht door Vanessa »

Ik gebruik ook de "normale" echinaforce om de weerstand van Pippin op peil te houden (hij is een herpes-kat). Ik doe in elke waterbak 3 druppels per dag. Jesse drinkt hier ook van.

En of het werkt? Geen idee, maar Pippin heeft al een tijd geen herpes uitbraak meer gehad. Kwaad kan het in ieder geval niet.

Groetjes,
Vanessa, Pippin & Jesse (& Blink)
I think I'd be a pretty decent cat. I've been around them enough to know what the rule of being a cat is: WHEN ALL ELSE FAILS...WASH! (Neil Gaiman)
Sippie
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2007 22:24

Bericht door Sippie »

Onze Sippie, een echt probleemkatje die we in huis haalden toen 'm vijf weken was en ook de niesziekte had, kreeg op aanraden van onze DA Orovital toegediend.
Dit is eigenlijk een product voor duiven, maar bijzonder efficiënt om de weerstand bij kittens te verhogen.
Recent haalden we nog een kittentje en ik zou haar ook Orovital willen geven, maar ik ken de dosering niet meer en onze vaste DA is met zwangerschapsverlof. Iemand raad ?
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Aechinaforce ook voor katten?

Bericht door Kattenbella »

Ik heb hier echinapillen die ik verpulver of zo ingeef. Zo vermijd je het alcoholprobleem en weet je zeker dat het gegeven wordt.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
daantje_xxx
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:50
Locatie: N-H

Re: Aechinaforce ook voor katten?

Bericht door daantje_xxx »

Hoi,

Ik hier niet kon vinden wat nu de dosering is per kat (of ik heb niet goed gezocht).

Hier een knipsel van A. Vogel website bij Vraag en Antwoord:

Kan ik de homeopathische geneesmiddelen en gezondheidsproducten van A.Vogel ook aan dieren geven?
Ja. De homeopathische geneesmiddelen en gezondheidsproducten van A. Vogel zijn ook geschikt voor toediening aan dieren. U kunt dan een aangepaste hoeveelheid op lichaamsgewicht geven. De stelregel luidt: 1 druppel per kilo lichaamsgewicht, deze hoeveelheid kan over de dag verdeeld worden. Stel dat u een kat heeft van 4 kilo, dan mag deze kat 4 druppels hebben, verdeeld over 2x daags 2 druppels. U kunt de druppels over het voer verspreiden, of met een pipetje in de mond brengen. Tabletten zijn prima te vermalen en te verdelen door het voer.


Staat dan alleen weer niet bij hoeveel tabletten een kat mag hebben.
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Aechinaforce ook voor katten?

Bericht door Lana »

Ik heb het ook gebruikt voor Lana!
Ze was erg aan het niezen en aan het snotteren..

Ik heb 3 druppels gemengd met water en via een pipet in het bekkie gedruppeld.
Dit 2 x per dag. Ze was er na een week wel weer aardig van af!
The good, the bad and the pussy!
daantje_xxx
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:50
Locatie: N-H

Re: Aechinaforce ook voor katten?

Bericht door daantje_xxx »

een pippetje voor de druppels is wel handig, weet je zeker dat ze het binnen hebben gekregen.
Maar van druppels kan ik wel vinden hoeveel een kat ervan mag hebben, hoe zit dat met tabletten, weet iemand dat?
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Aechinaforce ook voor katten?

Bericht door Camoth »

Kattenbella schreef:Ik heb hier echinapillen die ik verpulver of zo ingeef. Zo vermijd je het alcoholprobleem en weet je zeker dat het gegeven wordt.
Wat is "het alcoholprobleem"? :icon_shifty:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re:

Bericht door Camoth »

Vanessa schreef:Ik gebruik ook de "normale" echinaforce om de weerstand van Pippin op peil te houden (hij is een herpes-kat). Ik doe in elke waterbak 3 druppels per dag. Jesse drinkt hier ook van.

En of het werkt? Geen idee, maar Pippin heeft al een tijd geen herpes uitbraak meer gehad. Kwaad kan het in ieder geval niet.

Groetjes,
Vanessa, Pippin & Jesse (& Blink)
Ik heb eens gehoord van een middeltje van Groene Os wat heel goed tegen herpesuitbraken bij katten schijnt te werken. Ga het eens voor je opzoeken, zal je dan wel pm sturen ;)

edit: wat kan het kwaad, even voor iedereen: https://www.dierapotheker.nl/product/Gr ... tring=1037
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
daantje_xxx
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:50
Locatie: N-H

Re: Aechinaforce ook voor katten?

Bericht door daantje_xxx »

alcoholprobleem: in de druppels zit 65% alcohol. Nu is dat op 4 druppels (kat van 4kg) per dag, denk ik niet veel. Maar liever niet toch.
Kids en volwassen mogen het ook.

Ik wil het geven voor extra weerstand, net als bij mensen. Ze hebben niet een bepaalde ziekte.
Plaats reactie