Aechinaforce ook voor katten?

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Aechinaforce ook voor katten?

Bericht door Camoth »

Ik zie het probleem niet zo. In die Bachbloesem-spul zit het ook en daar is ook iedereen druk mee met hun beestjes...

Bij mij krijgt Bindi vanaf 2 weken voor haar castratie ook homeopathisch weerstandverhogend spul (heb het al binnen, ben ff de naam kwijt). En ze krijgt dan ook Viyo (ook weerstandverhogend).
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Aechinaforce ook voor katten?

Bericht door Kattenbella »

Probleem is een groot woord ;-) Ze vinden het alleen niet zo lekker, de pillen gaan er dus wat gemakkelijker in ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Aechinaforce ook voor katten?

Bericht door Adriana »

alcohol staat op iedere lijst 'giftig voor katten', lever en nieren krijgen er een opdonder van en relatief veel kan leiden tot coma. het alcoholpercentage in sommige bach bloesems is vrij hoog (> 50 %) en dan kun je je afvragen waar ze rustig van worden..

sowieso lijkt t me link om middelen uit de humane geneeskunde/homeopathie/fytotherapie op dieren toe te passen, (ja, mits goed begeleid zijn er een paar uitzonderingen, bv carbimazol, lantus etc. maar die middelen gaan via apotheker en da) want je zit niet alleen met een goeie dosering maar ook met de samenstelling, die in de stofwisseling van een kat wat anders kan uitpakken dan bij een mens.

wij hebben hier drie nierfaalkatten in diverse stadia, twee licht en eentje matig. vanaf dat we het wisten hebben we het voer rigoureus aangepast en krijgen ze wat medicatie en getuige de crea/urea-waardes uit het bloedonderzoek helpt dat.
daarnaast krijgen de katers echinaforce om te proberen de ontstekingshaardjes in het nierweefsel zo snel mogelijk de baas te worden en voor algemene weerstand. (http://www.nmlhealth.com/p,36,544/Weers ... situm.aspx),
dat is poeder, dat dient wat gemakkelijker toe en je vermijdt alcohol.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie