Poezenpil

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

:wink: Zoals ik al zei, ik vind 16 weken wel heel erg jong om haar al aan de pil te doen. Het zit er dik in dat ze nog lang niet krols wordt en lang de poezenpil geven is schadelijk.
Ik denk trouwens ook dat het op zo jonge leeftijd geven van de poezenpil schadelijk kan zijn. Ik zou mijn da even bellen als ik jou was :wink:
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Dit is een onderwerp waar ik nu midden in zit....
Ik heb de pil vanaf de zevende maand gegeven, omdat:

Er helemaal geen tekenen van krolsheid nog waren
en de kans op krolsheid in de winter erg klein is.

Ik denk dat ik in jou geval in maart zou beginnen, als de dagen echt gaan lengen.
Toch zou ik langs de DA gaan, heb ik ook gedaan, want die kan het je natuurlijk het beste vertellen.
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
Kattenvrouwtje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 jul 2004 23:07
Locatie: Zwolle e.o.

Bericht door Kattenvrouwtje »

Ik wil het poesje niet laten helpen omdat ik over 2 jaar ofzo evntueel ooit nog een nestje met haar wil fokken en de katertjes wil ik een paar keer laten dekken tenzij ze gaan sproeien.
Volgens de dierenarts kon het poesje vanaf 4 maanden al gedekt worden. Ook zonder dat ze ooit krols is geweest! Ik wilde graag ook nog even wachten met het geven van de pil vandaar mijn vraag hier. Ze blijft overigens geen 2 jaar aan de pil. Zodra haar broers zijn geholpen hoeft zij niet meer aan de pil.
Mijn liefdes: Mandy en Jessie (Europees Korthaar), Zoë en haar kids: Abel, Amber en Aaron (Heilige Birmanen)!
Gebruikersavatar
Mariekjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 sep 2004 16:39

Bericht door Mariekjuh »

ons poesje is nu 7mnd oud en sinds een maand aan de poezepil. dit omdat de dierenarts ons aanraadde vanaf 6mnd aan de pil te zetten of te steriliseren. we willen nog eens een nestje van haar, het is een binnenpoes, maar we hebben ook een niet geholpen kater van 7mnd hier rondlopen, dus vandaar de keuze voor de poezepil.
vanaf dat ze een maand of 5 was viel het ons al op dat ze bij vlagen erg overdreven en op een rare toon begon te knorren, hier een daar een schreeuwtje, en enorm aanhankelijk.
we waren dan ook blij dat ze eindelijk 6mnd was en aan de pil mocht, want we hadden het idee dat krolsheid niet lang op zich zou laten wachten. echter, al een week na de 1e poezepiltablet gedraagt ze zich nu wel erg overdreven. als je dr aait dr staart aan de kant, ze is opeens helemaal gefixeerd op mannen, terwijl ze voorheen niets van mannen moest weten, ze laat zich niet meer oppakken, vraagt overdreven veel aandacht, en de kater en zij rennen enorm veel achter elkaar aan, de plukken haar vliegen in het rond...

dit gaat nu al 3wk zo, komt dit nou juist door de pil, of is dit normaal en gaat het ook weer weg? de kater loopt ook enorm te schreeuwen door het huis (nu begrijp ik wel dat hij ook geslachtsrijp word, dat merken we aan alles, zijn urine stinkt vreselijk, hij schreeuwt, word steeds dominanter, duikt bovenop de poes), maar schreeuwt hij vanwege de poes, of is het normaal dat katers van 7mnd zo gaan lopen schreeuwen? hij wil ook overdreven veel geknuffeld worden.
we zouden wel blij zijn als beide katten weer wat tot rust komen (en ons ook tot rust laten komen :wink: )
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

de kater is dus duidelijk aan castratie toe. Katers die al dekgedrag vertonen en (stinkend) sproeien, moet je zo gauw mogelijk laten castreren, anders kunnen ze ook na de castratie blijven sproeien.

Ik kan me voorstellen dat ze elkaar opfokken op deze manier :???: Overigens begrijp ik niet waarom de poes zich nu liever door mannen aan laat halen; voor haar is een mens een mens en niet qua opwinding gebonden aan een sekse.
Gebruikersavatar
Mariekjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 sep 2004 16:39

Bericht door Mariekjuh »

euhm alleen is het de bedoeling dat de kater de poes gaat dekken als ze oud genoeg zijn hihi
gelukkig plast hij nu nog keurig op de bak, hopelijk blijft dat zo :???: we willen graag 1 nestje van hem en dan laten castereren. overigens hoorde ik van een vervangend dierenarts dat we onze kater beter rond 1jr kunnen laten castereren ipv nu al
hij duikt bovenop de poes, maar wij hebben het idee dat hij nog niet helemaal begrijpt hoe dat moet, zijn houding is nog niet de meest handige :lol: maar het is duidelijk dat hij 'er wel zin in krijgt'

ze fokken elkaar inderdaad enorm op. is het ook normaal dat katers juist als ze geslachtsrijp raken zo enorm knuffelig worden? hij is aan de ene kant echt enorm brutaal en dominant, maar knuffeliger dan ooit?

de poes moest nooit wat weten van mijn vriend en was volledig op mij gericht, enorm afhankelijk van mij tot vervelens toe. ze was bang van hem zonder aanleiding, hij heeft haar nooit per ongeluk pijn gedaan ofzo. sinds ze dit krolse gedrag vertoont is ze echter opeens helemaal lijp van mn vriend en wil ze steeds door hem geaaid worden :roll: als ze dan een dag heeft dat ze zich niet zo krols gedraagt dan wil ze weer niks van hem weten, en is ze weer dol in dr kop dan is ze weer helemaal fan van hem :?:
ze duikt dan ook opeens bij mn vader op schoot, waar ze normaal gesproken ook niets van moet hebben :?:

(doet me denken aan een paar jaar geleden, was er een jonge shetlander hengst op een manege, die bleef maar vrouwen bespringen, en nooit mannen :lol:)
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Nou, sproeien is toch een teken van geslachtsrijpheid hoor :wink: Dus het zit er dik in dat hij de poes bevrucht. Soms werkt de poezenpil niet afdoende... dan heb je over een week of 9 je nestje.
Plaats reactie