Pil geven en toch zwanger ?

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Gast

Pil geven en toch zwanger ?

Bericht door Gast »

Heb hier een "klein" probleempje. Ik heb dus een kat,Sarah is haar naam. In september is zij bevallen van 2 gezonden kittens. Ik durfde haar niet direct laten sterliseren, want de kittens hebben lang melk gedronken bij haar.

Dus om haar niet weer zwanger te laten worden gaf ik haar de pil, maar nu sinds een goeie 2 maand dat ze aan de pil is, wordt ze altijd maar dikker en dikker. Ze moet ook niets meer weten van haar bijna volwassen kittens. Ze mogen zelf niet in haar buurt komen. Mijn andere 3 katten trouwens ook niet. Nu heb ik schrik dat ze toch wel eens zwanger kan zijn.

Voor mij zelf maakt het niet uit, hoe meer katten, hoe meer vreugt zeg ik altijd maar ik denk gewoon aan haar gezondheid. Voor ik haar had ik ze nog is bevallen bij haar vorig baasje, en dan vorig jaar en moest ze nu weer zwanger zijn is het haar derde keer. En ook dat ik de pil gaf, hoop dat ze er niets aan over houd.

Deze week ga ik zeker naar de DA. Hoop echt dat hij me het nieuws geeft dat ze niet zwanger is en dan laat ik haar meteen sterlizeren.

Heeft er iemand van jullie dat ook al meegemaakt, de pil geven en toch zwanger?
Anonymous

Re: Pil geven en toch zwanger ?

Bericht door Anonymous »

Nee heb dit nog nooit meegemaakt. Mssn heb je de pil gegeven toen het al te laat was. :?: :???:

Gr Lieke
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze de pil een keer uitgespuugd heeft zonder dat jij dit wist. Dan is ze toch krols geworden en dus zwanger :???:
Als ze al twee maanden dikker wordt, en ze is zwanger, dan zullen de kittens zich wel snel aandienen. Je ziet vanaf een week of vijf dat een kat zwanger is. De bolling zit eerst hoog en aan beide kanten, als zadeltassen. Later zakt de buik echt naar beneden en hangen de kittens onder en naast mama.

Veel succes; ik ben erg benieuwd!
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Sommige vrouwen worden ook dikker van de pil, misschien is dat bij sommige katten ook zo??? Als je het niet vertrouwt, zou ik toch even een bezoekje aan de da brengen, dan weet je het zeker.
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Kan goed zijn dat er eens een pil is uitgespuwd zonder te weten ??
Wanneer ben je begonnen met die pil?

Ik ben mee benieuwd, ik zou ook naar de da gaan. Maar dat was je al van zin ;-).
Laat maar wat horen vanaf je iets meer weet.
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gast

Bericht door Gast »

Ze krijgt de pil al sinds 6 januari 2004. Heb ze gisteren nog eens goed gevoelt bij haar en je voelt duidelijk iets zitten. Zijn zo precies 2 zakjes, ze hangen niet echt naast haar maar ook niet echt onder haar buikje, eigenlijk zo juist tussenin. En gisteren was ze echt onrustig, wou altijd maar op vreemde plekken gaan liggen, dus denk dat ze een plekje aan het zoeken is.

Als alles goed gaat komt strakjes ofwel morgen de DA effe op huisbezoek en hopelijk weet ik dan meer , laat jullie zeker iets weten zodra ik meer nieuws heb.

groetjes xxx
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Dat klinkt inderdaad zwanger, twee zakjes... Kon je bewegingen voelen? Soms kun je een kitten voelen schoppen als je een beetje port.
Ik hoop dat de dierenarts je gauw uitsluitsel kan geven!
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

heeft ze medicijnen gehad? sommige medicijnen verminderen nml de werking vd pil
bij diarree kan de pil ook slecht opgenomen zijn
pil een keer vergeten misschien?
en tja, de pil is nooit 100% safe, 'slechts 99%...
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik ben benieuwd of je al iets meer weet......
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gast

Bericht door Gast »

De DA is daarstraks langsgeweest en hij is er 99% zeker van dat ze zwanger is. Normaal gezien zou ze deze week of ten laatste volgende week moeten bevallen. Hij zei ook dat het er waarschijnlijk maar 2 of drie zijn.

Echt heel gezond was het niet dat ik de pil ben blijven geven, maar normaal gezien kan het bijna geen effect hebben, hopelijk heeft hij gelijk en komen er geen complicaties :shock:

Ben zo zenuwachtig al, lijkt wel of ikzelf ga bevallen :grin: Heb heel m'n huis al vol met dozen en dekens gezet voor haar, zodat ze een lekker plekje heeft voor te bevallen :grin:

Vanzodra de kleine spruiten er zijn,en alles goed is gegaan, laat ik jullie zeker iets meer weten en komen zeker ook de eerste foto's van hen online.

Alvast iedereen bedankt voor de recaties :grin:

Groetjes medusa
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Medusa schreef:Heb hier een "klein" probleempje. Ik heb dus een kat,Sarah is haar naam. In september is zij bevallen van 2 gezonden kittens. Ik durfde haar niet direct laten sterliseren, want de kittens hebben lang melk gedronken bij haar.
Medusa schreef:De DA is daarstraks langsgeweest en hij is er 99% zeker van dat ze zwanger is. Normaal gezien zou ze deze week of ten laatste volgende week moeten bevallen. Hij zei ook dat het er waarschijnlijk maar 2 of drie zijn.

Echt heel gezond was het niet dat ik de pil ben blijven geven, maar normaal gezien kan het bijna geen effect hebben, hopelijk heeft hij gelijk en komen er geen complicaties :shock:
Dat hoop ik ook aangezien Sarah nog maar zo kort geleden van een vorig nestje is bevallen. Ik snap best dat dit niet je bedoeling was aangezien je haar de pil hebt gegeven, maar voor Sarah lijkt me dit behoorlijk uitputtend. In ieder geval succes en sterkte ermee.

Groetjes, Carol
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Over de poezenpil wordt sowieso niet meer zo positief gedacht; er wordt tegenwoordig gedacht dat een poes er veel eerder kanker van zal krijgen.

Je kunt straks, als ze weer (te) lang doorvoedt, eventueel medicijnen halen waardoor de melkgift opdroogt. Ze kan dan snel en probleemloos worden gesteriliseerd.

Sterkte met het nestje; zo te horen is ze een goede moeder, dus het zal wel goedkomen!
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Heb ik net gelezen...
Ze is dus degelijk zwanger ;-). Nou is het maar spannend afwachten. Ik hoop ook dat er geen complicaties gaan zijn voor haar.
Veel sterkte !! Of is ze al bevallen ? Ben benieuwd ;-)
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Ik kan mij voorstellen dat je je kapot schrikt van dergelijk nieuws. Ik zal duimen voor Sarah en de kleintjes.
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Plaats reactie