Metacam

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door Synemios »

Dat is fijn, dan hoef je ook niet iets anders te geven.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Een paar weken verder even een update, ze voelt zich duidelijk beter met de flexadin. Hard lopen zal ze met haar doorgezakte voorvoetjes en 18 half jaar niet meer doen. Maar ze is wel levendiger en kan met wassen de spagaat sinds een tijdje weer doen. Dus moet zeggen, goed spul, ze krijgt het nog steeds door een staafje vitakraft anders krijg ik het er niet in.
Ander probleem wat sinds een week of 2 is begonnen is een bepaalde overgevoeligheid op haar rug, ze trekt er soms mee en als ik eraan kom reageert ze best heftig, hand likkenen mauwen, geen pijn maar hypergevoelig. Was ze op haar kont altijd al meer, maar het gaat nu om haar onderrug vanaf het midden zeg maar. De haartjes staan ook meer overeind in die regio. Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Da bezoek word gewoon weer een drama, ze heeft echt een tijd moeten herstellen van maart. Ik heb haar een paar weken meermaals per dag op bach moeten houden, en ze heeft in die tussentijd ook een paar vrij stevige toevallen gehad. Da dacht paar jaar terug aan partiele epilepsie door de hersenbloeding. Ze is in dat opzicht gewoon heel kwetsbaar. Vraag me af of dit hiermee kan samenhangen, ze heeft in die paar jaar wel meer rare gedragingen gehad, maar dit gaat vooralsnog niet weg.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door Synemios »

Ze vind het in ieder geval niet prettig.
Maar heb je het filmpje al naar de dierenarts gestuurd? dan hoef je niet langs.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1621
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Metacam

Bericht door Asse-Poes »

Ik vind dit een moeilijke.
Als ik Bellow pijn doe met aaien, doet hij alsof hij mijn hand wil bijten. En dan loopt hij weg.
Maar ik ken Bellow en weet precies hoe dingen werken bij hem.
Jij kent Jes, dus jij ziet en hoort de verschillen.
Ik vond het wel opvallend dat ze aan het begin van het filmpje, dus nog vóórdat jij haar aanraakte, al mauwde.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Jes is een prater, die mauwt al als ik naar haar toe kom. Dat staat buiten dit gedoe. Haar haartjes voelen ook anders aan dan de rest, wat droger lijkt het. Ze heeft niet constant last zeg maar, maar dat trekken af en toe geeft wel aan dat het irriteert. Maar als ik haar rug aanraak lijkt het eerder of ze in extase gaat. Ik heb haar wel vaakgeborsteld, met rubberen handschoen, vraag me af of dat niet een trigger is. Ik zal mn da morgen is bellen, hij is normaal vrijdags in driebergen, allicht dat ik m even persoonlijk kan spreken en dit laten zien.
Ze krijgt sinds een tijdje andere snoepjes erbij, nutri pockets zalm van gimcat, daar ben ik voor nu mee gestopt, ik kijk de ingrediënten wel altijd na omdat ze niet alles mag.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Heb mn da net gesproken en hij heeft het filmpje gezien, hij denkt zelf aan een overgevoeligheidsreactie. En dat kan rustig 2 tot 3 weken duren voor die reactie weg is, er vanuit gaand dat het de nieuwe snoepjes zijn. Die hebben een hoog eiwitgehalte wat allergische reactie kan veroorzaken. Nou heb ik gezien dat alle snoepjes dat hebben dus ik dat wel meer beperken. Hoewel ik zelf het idee heb dat het door de toevoeging van de nieuwe snoepjes komt.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Nou tot mijn grote schrik blijkt ze wel degelijk vlooien te hebben, of een vlo, ze heeft een vlooienallergie dus 1 vlo geeft al een heftige reactie. Ik had haar al een paar keer gekamd met de vlooienkam, niet op haar buik natuurlijk want dan heb ik een probleem. Maar niks er vanaf gehaald, nog niet 1 vlooienpoepje. En gisteren lag ze zich te wassen, ik zat bij haar en kon haar buikje zien en ik dacht…zag ik daar wat lopen? 😲 ik steeds voorzichtig zonder het risico vermoord te worden gekeken, zag welgeteld 1 vlooienpoepje en de vlo😱 gelijk advantage gehaald en nu maar hopen dat dat afdoende is.
Ik gaf de katten in het verleden trouwens een half theelepelthe edelgist omdat dat vlooien schijnt af te weren, iemand daar bekend mee?
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door Synemios »

Ik heb er geen ervaring mee.
Maar wel lastig dat ze vlooien heeft en daar ook allergisch voor is, maar ik hoop dat je er snel bij bent en ze snel weg zijn.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Nouja ik las dat het rijk aan eiwit is en dat lijkt me gezien haar leeftijd niet raadzaam. Ik hoop ook dat dit afdoende is. Ze heeft al jaren geen vlooien meer gehad dus ik schrok wel.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door Synemios »

Ik geef alleen iets als ze vlooien hebben en dan altijd advantage en dat is hier eigenlijk alleen maar sporadisch als er nieuwe kittens in huis zijn.

Hier hielp dat altijd wel goed.

Preventief staan er allerlei middeltjes op internet en ik overleg altijd met mijn dierenarts, zeker bij ziekte.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Ik geef ook nooit preventief ontvlooi of ontwormmiddelen, ze heeft dus jaren geen spul nodig gehad, waarom ze nu ineens wel vlooien heeft is mij een raadsel.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1621
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Metacam

Bericht door Asse-Poes »

Vlo (of eitje) is stiekum met jou mee naar binnen gekomen? (Jess komt niet buiten toch?)
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Nee ze komt al een paar jaar niet meer in de tuin, ik heb wel met die hitte de achterdeur van de huiskamer een paar keer open gehad. Zit een hordeur voor hoor. Zelfs dat vind ze niet prettig.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Ik heb het idee dat de afvantage zn werk wel gedaan heeft, maar de allergische reactie is er nog steeds. En gezien wat ik weet vrees ik dat ze weer aan de prednison moet
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Plaats reactie