Metacam

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1621
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Metacam

Bericht door Asse-Poes »

sandy schreef: 19 mei 2023 12:42 Is het met haar leeftijd en issues niet tijd? Ben ik niet egoistisch bezig nu?
Die vraag kan je alleen zelf beantwoorden.
Jes is een bejaarde dame, maar ik had nog niet het idee gekregen dat ze geen zin meer heeft in het leven. Ze eet goed en ze verzorgt zichzelf nog steeds.

Als pijnbestrijding nu het eerste punt van zorg is, zou ik toch Solensia overwegen. Na een week moet je dan al verbetering zien.
En dan zelf leren spuiten.
Meld je anders even aan bij de Facebook groep, misschien woont er iemand bij jou in de buurt die kan helpen met spuiten, of andere adviezen en informatie voor je heeft
https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... 00#p762100

Oh zie net dat je toch nog een poging gaat doen met Flexadin
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Hier kan niemand binnenkomen, we laten al een paar jaar niemand meer toe in huis, niet dat we al veel aanloop hadden…maar ze leeft in de huiskamer, komt niet meer boven, al heel lang niet. En ze is doodsbang voor alles wat mens is.
Nouja ik probeer dat spul wel weer een keer. Andere opties zijn er niet meer.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1621
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Metacam

Bericht door Asse-Poes »

Oh ik wist niet dat Jes zó erg bang is.
Reden te meer om, geheel vrijblijvend, je licht op te steken bij die Facebook groep.
Kwaad kan het in ieder geval niet en dan weet je gelijk wat de (on)mogelijkheden zijn mbt Solensia.

Ik wil graag goed voorbereid zijn. Dat geeft mij rust, want als er een crisis komt, heb je meestal geen tijd of rust om alles nog uit te pluizen.

Voor nu hoop ik dat de Flexadin haar gaat helpen.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Ja ze is op straat geboren, in Riel blijkbaar. Met een week of 8 pas gevangen dn ondergebracht bij een stichting. Daar is ook heel veel fout gegaan wat haar angst voor mensen alleen maar meer bevestigde.
Met 4 en halve maand bij ons gekomen, en ze hangt het meest aan mij omdat ik dag en nacht met haar bezig ben geweest. Ik hield/hou van al mn dieren maar met haar is het op een of andere manier anders, een connectie die ik niet kan uitleggen. Maar goed, het is een angst die er nooit uit is gegaan. We kregen heel soms visite en dat zat zij boven met Buffy. Sinds onze 3 zijn overleden, Missy 2015 en Buffy en Redney 2019, 4 dagen na elkaar ben ik heel veel met haar bezig, ze had zoveel verdriet, vooral omdat Red haar maatje was die altijd bij elkaar sliepen, Sinds die tijd ben ik wellicht wat overbeschermend geworden.
Vwb de artrose, ik hou haar nauwlettend in het oog, ze wil nog, maar het moment dat ik zie dat ze niet meer wil is het klaar.
Mn da had het filmpje gezien hoe ze loopt en hij vond het nog acceptabel, genoeg om de flexadin toch een kans te geven. Dus nu duimen draaien dat ze niet gaat overgeven,
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5081
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door Synemios »

Ik hoop dat de flexadin er nu in blijft en zo niet dan weet je wel zeker dat het dat geweest is.

Er is nog een optie en dat werkt ook breder en dat is pea, dat kan voor zover ik het bekeken heb samen gegeven worden met amodip.

Jij bent de enige die samen met Jessie kan bepalen wanneer het tijd is 💜
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1621
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Metacam

Bericht door Asse-Poes »

Ach jee, wat een vreselijke start heeft Jessie gehad!
Ik snap dat ze een heel speciaal plekje bij jou heeft.
Ik hoop zo dat de flexadin gaat helpen.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Nou ik hoop het ook, mn duimen draaien voltijds nu. Ik heb altijd vreselijk te doen met haar gehad om wat ze in haar toen nog korte leventje mee moest maken. Ze heeft ook nog een abortus ondergaan omdat ze naar bleek achteraf, zwanger met ons mee was gekomen. En met 6 maanden bevallen? Ik wist dat ze dat niet zou overleven, de da toen was het daar wel mee eens. Was geen fijne beslissing, maar zij moest een kans krijgen en dit was de enige optie. Ze kwam helemaal bij erna, een kitten zoals een kitten hoort te zijn, en Buffy en zij waren de beste maatjes toen, van ongeveer dezelfde leeftijd. Rauzemauzen terwijl ze allebei nog met een vers litteken in hun buik rondliepen van de sterilisatie. Ach ja..waar is de tijd gebleven. Pea heb ik ook overwogen trouwens, maar vooralsnog geen gekots, dus 🙏
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5081
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door Synemios »

Triest is dat inderdaad.
Ik heb er ook meerdere katten met een slechte achtergrond.
Dus ik kan mij voorstellen dat je beschermend bent.

Maar ik ben erg blij om te lezen dat de flexadin erin gebleven is.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Nou na 4 dagen weigert ze nu dus gewoon het ‘snoepje’ op te eten😡 met veel pijn en moeite omdat het zachte snoepjes zijn, door een staafje vitakraft, en dan nog met veel moeite hopelijk alles erin gekregen, frustrerende k*tkat 🤬 ik wist het wel, ze deed gisteren ook al moeilijk over de tweede helft ervan. Af en toe ben ik er ff klaar mee dat dwarse gedoe van dr hoor.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5081
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door Synemios »

Dat begrijp ik heel goed ;-)
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Echt he….je wil ze helpen en dan werken ze niet mee. Sinds de hersenbloeding is het meer strijd geworden allemaal.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1621
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Metacam

Bericht door Asse-Poes »

Begrijpelijk, maar ja, ze doet het ook niet expres.

Als dit een gevecht gaat worden, zou ik toch gaan nadenken over solensia. Dan hoef je haar maar 1x per maand te 'pesten'.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5081
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door Synemios »

Of pea dat kan gewoon door het voer en smaakt nergens naar.

Of denk je dat spuiten bij haar wel gaat lukken want dan zou ik vragen of ze je dat kunnen/willen leren en voor solensia gaan
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Ik ga eerst kijken of het lukt door vitakraft heen, ze is gewoon dwars met medicijnen, als ik de amodip niet goed genoeg fijn maak haalt ze ook haar neus op.
Ze ligt nu voor het eerst sinds een lange tijd op schoot bij me, met het opstapje de bank op wat ze ook al weken niet gedaan heeft. Of ze van slag is nog weet ik niet, ze had een kleine en grotere haarbal opgekotst. Maar dan nog, ze ging in dr huisje, want haar mandje heeft het weer gedaan, en daar gaat ze dan normaal wel even slapen
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Gelukkig laat het zich vrij makkelijk mengen met een staafje vitakraft, als ik het geplet heb, en dat gaat er wel in.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Plaats reactie