Spoedje, nog iemand wakker?

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Domi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 mei 2019 16:11

Spoedje, nog iemand wakker?

Bericht door Domi »

Hallo
Onze Vlekkie is vandaag geopereerd wegens een blaassteen. Nu was er een misverstand over de medicatie en om kort te gaan: ze heeft een injectie met pijnstiller gehad vanmiddag, maar we hebben haar per ongeluk vanavond alweer een dosis metacam gegeven ipv morgen weer starten.
Kan dat kwaad?
Het spoednummer biedt nu geen uitkomst omdat ze bezig zijn...
Liefs Domi
Groetjes Domi, personeel van Streepje en Vlekkie ;-)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Spoedje, nog iemand wakker?

Bericht door Rik »

Als de spoeddienst al geen uitkomst biedt kun je verder niet zoveel doen denk ik.

Hoeveel is de dosis?
Als de dosis nu net gegeven is ipv morgenochtend denk ik dat het nog wel gaat. Maar niet optimaal voor de nieren. Ik zou er dan voor zorgen dat ze nog even een hele plens water erbij krijgt (ev met spuitje geven) zodat ze echt voldoende vocht binnen heeft (en dit met de nieren weer meespoelt).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: Spoedje, nog iemand wakker?

Bericht door Cerna »

Domi heeft een spoedje, maar komt vervolgens niet meer kijken of er een reactie is :-(
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Spoedje, nog iemand wakker?

Bericht door Rik »

Inderdaad. Dus toch misschien niet zoveel spoed.
Je zou toch anders verwachten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Domi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 mei 2019 16:11

Re: Spoedje, nog iemand wakker?

Bericht door Domi »

Mijn excuses!!!
Ik heb de Tapatalk app niet aan de praat gekregen en de reacties waren in mijn mail niet zichtbaar 😱
Heel erg bedankt voor de reacties!
Gelukkig kom ik goed nieuws melden, na mijn bericht hier belde de spoedarts terug en bleek het niet zo'n kwaad te kunnen gelukkig. De dosis na de operatie was al in de ochtend en wij hadden pas in de avond bij gegeven. Ik was doodop na een erg lange spannende en drukke dag en ben vergeten te checken op het forum zelf 😬
Sorry mensen! Niet netjes, maar niet met opzet.
Gelukkig bleek het dus geen kwaad te kunnen. Vannacht nog enkele keren gaan checken en vanochtend de eigen dierenarts gebeld. Ze mag vanavond weer een dosis.
Erg bedankt!
Groetjes Domi, personeel van Streepje en Vlekkie ;-)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Spoedje, nog iemand wakker?

Bericht door Rik »

Gelukkig was de injectie vroeg gegeven. Een overdosis metacam is n.l. wel heel zwaar op de nieren. En zeker niet iets wat je meerdere keren achter elkaar kunt doen (de overdosis dan).

Hopelijk hersteld ze snel van de operatie.

En als het calcium(oxalaat)stenen waren dan moet je waarschijnlijk wel de pH van de urine even goed in de gaten houden zodat die een beetje goed op waarde blijft (6-6,5 pH).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Domi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 mei 2019 16:11

Re: Spoedje, nog iemand wakker?

Bericht door Domi »

Ja, daarom schrok ik me ook wezenloos!!
Ze had al eerder een oxalaat steen maar staat al jaren op dieetvoer...
Kan ik nog meer doen om dit te voorkomen?
Dank voor je reactie!
Groetjes Domi, personeel van Streepje en Vlekkie ;-)
Cerna

Re: Spoedje, nog iemand wakker?

Bericht door Cerna »

Mijn Milka had ook oxalaatstenen, maar wilde absoluut geen dieetvoer.
Ik heb haar Eurologist gegeven. Grote tabletten helaas, maar erg effectief. Ze heeft ze een half jaar gehad naast haar normale eten. Dat was in 2015/16 en sindsdien nooit meer klachten.
https://www.huisdierendokter.nl/blaasgruis.html
Plaats reactie