Gabapentine vies; tips om toe te dienen?

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kittycat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jun 2009 14:42

Gabapentine vies; tips om toe te dienen?

Bericht door kittycat »

Ik heb een kat die sindskort Gabapentine krijgt tegen zenuwpijn (hernia, atrose, spondylose). Het zijn alleen ellendige capsules, die je uit elkaar moet halen om het poeder eruit te schudden en in 4 doses moet verdelen, pffoe! En dus 1 beetje poeder over het natvoer heen doen, 2 x daags.

Hij is normaal echt een grote snoeper, maar tot nu toe lukt het me niet om dat poeder goed toe te dienen. In een plakje ham geperst, in een easy pill, door gekookte koolvis heen, door de lekkerste blikjes die normaal altijd meteen opgingen....ik ben ten einde raad.

Wie is bekend met dit middel en wat werkte? Ik weet het, het is kat gebonden maar wie weet zijn er nog manieren waar ik nu niet aan denk!?
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Gabapentine vies; tips om toe te dienen?

Bericht door Zotvanpoezen »

Mijn poes neemt ook Gabapentine, 3x per dag.
Maar zij doet er helemaal niet moeilijk over: door het voer of in een theelepeltje gemengd met een beetje vloeibaar snack of yoghurt (als ze slaapt bv. of als het geen etenstijd is).
Maakt allemaal niet uit. Ze lust het altijd :grin:
Tip: laat de dosissen afwegen en klaarmaken door de apotheker. Je betaalt er wel extra voor, maar het is veel makkelijker en zo heeft je kat telkens de exacte dosis binnen ;-)
En als het echt niet gaat: met vloeibare snack of een beetje water of kookvocht van vis of vlees in een spuitje doen en rechtstreeks voorzichtig in het bekje spuiten. En daarna belonen met iets héél lekker!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Gabapentine vies; tips om toe te dienen?

Bericht door Synemios »

Mijn dierenarts maakt er een suspensie van, beter te doseren en minder vies.
Je kunt het ook door een snack of wat nat voer doen.
Indy at het poeder ergens door heen ook niet, de suspensie wel.
Wat ook nog kan is het in een kleinere capsule doen zelf.
Daar bestaan speciale mini lepeltjes en weegschaaltjes voor.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie