Meloxidyl alternatief

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Hallohallocat
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2021 09:13

Meloxidyl alternatief

Bericht door Hallohallocat »

Hi kattenvrienden,

Ik ben nieuw op het forum. Ik heb een Britse korthaar kater van 19 weken. Het is mijn eerste katje en wat ben ik blij met hem :).

Nu zit de castratie er binnenkort wel aan te komen. Onlangs las ik toevallig ergens over een gezonde kater die na castratie overleden was. Ik ben door gaan lezen en zoeken en las veel ellende over het medicijn Meloxidyl wat na castratie vaak wordt gegeven. Ik ben blij dat ik nu op de hoogte ben van de gevaren hiervan. Mijn vraag is dus aan jullie wat een goed alternatief medicijn is voor na de castratie? Mocht dit überhaupt nodig zijn?

En kennen jullie dierenartsen die kritisch zijn naar dit medicijn toe in de omgeving Rotterdam? Ik snap namelijk niet hoe het kan dat zo’n potentieel gevaarlijk medicijn voorgeschreven blijft worden.

Ik hoor graag jullie tips:)
Gebruikersavatar
Pisces2202
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 feb 2013 14:37

Re: Meloxidyl alternatief

Bericht door Pisces2202 »

Welkom!

Wij hebben onze kat jaren geleden op tolfedine gezet ipv meloxidyl/metacam/novacam. Dit wordt door de lever afgebroken, en niet door de nieren (als ik me kan herinneren). Weet alleen niet of het überhaupt nog gebruikt wordt door dierenartsen, maar je kan het altijd vragen.
Plaats reactie