Solensia door eigenaar laten toedienen

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kittycat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jun 2009 14:42

Solensia door eigenaar laten toedienen

Bericht door kittycat »

Hoi allen!

Sinds 1 maand staat 1 van onze katten op Solensia, het nieuwe pijnbestrijdingsmiddel tegen artrose (hij heeft vrij ernstige artrose en spondylose). Tegen al mijn verwachtingen in werkt het supergoed, en ben ik nu novacam aan het afbouwen.

Ongelooflijk trouwens want onze kat spuugde dus dagelijks bergen voer uit, we dachten een bijwerking van de novacam. Maar een paar dagen na de 1e Solensia injectie is het spugen gestopt terwijl hij nog wel de volle dosis Novacam kreeg toen. Wonderspul dus!

Het grote nadeel is dat we nu elke maand met hem naar de dierenarts moeten om die injectie te laten zetten. Veel stress voor onze kat, onnodig naar mijn idee want het is puur om medicatie toe te dienen. Dat moet toch anders kunnen? Laat het de eigenaar zelf geven. Zijn er eigenaren die dit mogen van hun dierenarts? Als je kat diabetes heeft mag je toch ook insuline spuiten...ik heb het idee dat omdat het een nieuw middel is, we toch nog deelnemen aan een veldexperiment ofzo en de dierenarts er goed zicht op wil/moet hebben.
Brico
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 nov 2021 16:52

Re: Solensia door eigenaar laten toedienen

Bericht door Brico »

Ik kom hier pas kijken Kittycat, maar kan het eventueel zijn dat Solensia in de spier ingespoten wordt terwijn insuline onderhuids ingespoten wordt? Misschien is het risico van iets verkeerd te doen minder hoog bij onderhuids toedienen
Ik denk maar hardop hoor.
Vriendelijke groetjes,
Brico
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 750
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Solensia door eigenaar laten toedienen

Bericht door Lovecat »

Voor mijn kat is ook Solensia voorgesteld (braakt ook op Novacam) voor zijn spondylose.

Dierenarts zei dat ik het zelf mocht toedienen. Het is onderhuids. Ik geef zelf voor mn werk subcutane (onderhuidse) en intramusculaire (in de spier) injecties dus heb wel wat ervaring.

Heb wel eens onderhuidse injectie Cerenia moeten toedienen bij m'n andere kat, maar ik vond het knap lastig.

Elke maand naar de da is ook teveel stress dus bij mij komen ze aan huis als ik dat zou willen, maar geef nu dagelijks een pilletje Onsior. Dit werkt prima en geeft geen braak en diarreeklachten.
marialouisekok
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2024 12:34

Re: Solensia door eigenaar laten toedienen

Bericht door marialouisekok »

Ik mag de solencia zelf toedienen van mijn dierenarts. Hij heeft me laten zien hoe het moet. Was de eerste paar keer spannend, maar nu zit de routine er wel in.

Mijn kater doet het er goed op. Een uurtje na de injectie springt hij weer als een jong hert.

Duur grapje wel, iedere maand meer dan € 80, maar ik heb het voor hem over.
Plaats reactie