Medicatie aangeboden

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
JaxxyPippa
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2020 14:56

Medicatie aangeboden

Bericht door JaxxyPippa »

Hallo forumleden,

ik heb medicatie over van mijn overleden katje. Vind het zonde om dit weg te gooien. Wil iemand het overnemen?
Gratis ophalen in Breda of verzendkosten voor de koper. Alles is nog ruim houdbaar. Wel graag eerst een leeg doosje of recept van je dierenarts laten zien.

Clopidogrel (antistollingsmiddel) 75 mg 18 stuks (mijn kat gebruikte 1/4 pil dus 72 doses).
Felimazole (schildklierremmer) 2,5 mg 33 stuks en 1,25 mg 5 stuks.
Lege capsules van gelatine om de pillen in te stoppen en makkelijker toe te dienen. Circa 25 stuks.
Gebruikersavatar
Pelusa
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jan 2021 21:31

Re: Medicatie aangeboden

Bericht door Pelusa »

Heb je de felimazole 2,5 nog?
P † 17 jaarF † 6 jaar J ♥ 2023 N ♥ 2023
JaxxyPippa
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2020 14:56

Re: Medicatie aangeboden

Bericht door JaxxyPippa »

Pelusa schreef: 28 jan 2021 21:46 Heb je de felimazole 2,5 nog?
Ik heb je een privé bericht gestuurd.
Judith Poezenmoeder
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2021 12:19

Re: Medicatie aangeboden

Bericht door Judith Poezenmoeder »

Beste allemaal,

Poes Roosje weigert de Pronefra stug.
Iemand in omgeving Oosterhout die het heel hard kan gebruiken? Ik zit zelf door omstandigheden in de bijstand en weet hoe je alleen al financieel stuk gaat door ziekte van je beste poezenkindje.
Liever gooi ik het niet weg, het flesje is een dag of 10 aangebroken en zit zo goed als vol.
Pistache
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jun 2021 21:38

Re: Medicatie aangeboden

Bericht door Pistache »

Wegens overlijden van mijn poes, Pistache heb ik heel wat medicatie over. Aangezien alles best veel geld kost wil ik er toch graag nog wat van recupereren.
Amodip nog 95 pilletjes 50 euro (110 betaald voor de doos van 100 pillen)
Semintra 1000 ml fles open van 11/7 nog voor meer dan de helft vol 25 euro.
Felimazole 2.5 nog 85 pilletjes 15 euro.
Porus one nog 22 zakjes 15 euro. De add on krijg je er gratis bij.
Puur kidney nog ongeveer 250 pilletjes 10 euro
Ipakitine 180 gr voor 3/4 vol 10 euro.
Alles is nog goed tot minstens 2024 behalve de add on daarom geef ik die er gewoon bij.
Ik woon in België.
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Medicatie aangeboden

Bericht door cerna »

Ik heb misschien belangstelling voor een paar medicijnen.
Activeer je de PB even dan stuur ik je een bericht.
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Medicatie aangeboden

Bericht door cerna »

Ik begrijp nu dat je niet gelijk bij je eerste bericht kunt PB-en. Dan maar zo.
Ik zou Puur Kidney van je over kunnen nemen. Ik heb helaas net een nieuw potje opengemaakt, maar die is over 5 maanden leeg en aangezien ik ervan uitga dat Milka nog wel eventjes meegaat, zou ik ze kunnen gebruiken wanneer de uiterste houdbaarheidsdatum juli 2024 is (of ik begin met jouw potje, maar dan moet hij THT januari 2024 zijn).

Amodip heb ik ook belangstelling voor, echter, dat weet ik pas over 10 dagen.
Milka heeft een te hoge bloeddruk en omdat ze ook nierfalen heeft heb ik Semintra gekregen. Maar toen stopte ze na een week met eten. Toen ze met een kwart pilletje Cerenia wel weer ging eten, wist ik dat ze misselijk was.
In overleg met de dierenarts ben ik afgelopen woensdag met Amodip begonnen en over een dag of 10 moet ik opnieuw de bloeddruk laten controleren. Dan pas weet ik of Amodip aangeslagen is en wat de vervolgstappen zijn (= verdergaan met Amodip of toch iets anders).
Milka krijgt dagelijks een half tabletje 1,25 mg.

Mocht er verder geen belangstelling zijn, zou je de pillen dan voor me willen vasthouden?
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Pistache
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jun 2021 21:38

Re: Medicatie aangeboden

Bericht door Pistache »

Alles is denk ik nog langer houdbaar. Denk de amadip tot 2026.
Een half tabletje is de startdosis. Pistache kreeg er uiteindelijk 2 per dag. Ik hou ze voor jou.
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Medicatie aangeboden

Bericht door cerna »

Fijn.
Dan laat ik je zsm weten of ik met Amodip door moet gaan (nu kan ik wel PB-en zie ik)

Misschien dat jij mij kunt zeggen hoe dat werkt met Amodip?
Het verlaagt de bloeddruk (gelukkig bij Milka niet zo hoog - hoogste was 167, gemiddeld 155), maar wanneer de bloeddruk weer normaal is en je blijft het geven, wordt die dan niet te laag? De dierenarts was hier niet duidelijk over.
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Pistache
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jun 2021 21:38

Re: Medicatie aangeboden

Bericht door Pistache »

Pistache haar bloedruk stond veel hoger, dus zou wel kunnen dat een half pilletje genoeg is voor jou kat.
Ik moest gewoon zorgen dat ik telkens ongeveer t zelfde uur de amodip gaf.
Daarom moet je ook regelmatig op controle gaan om te zien of t stabiel blijft. Een half pilletje is niet veel.
Ik had/heb een bloeddrukmeter en hield t zelf ook wat in de gaten.
Van wat ik begreep was het belangrijk om die bloeddruk onder controle te krijgen omdat t ook belastend was voor haar nieren.
Je mag er normaal niet meer mee stoppen eens een te hoge bloeddruk is meestal voor altijd.
Na diagnose nierfalen heb ik haar nog 2.5 jaar gehad voor in haar moest laten inslapen. Ze werd 18 jaar en 4 maanden.
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Medicatie aangeboden

Bericht door cerna »

Nog heel veel sterkte!

18 jaar is een prachtleeftijd maar het gemis is er toch. Ik heb onze Amber in februari in moeten laten slapen. Ook nierfalen en ook na bijna 2 jaar zorgen. Zij werd op een maand na 18.
Op zo'n leeftijd kun je er vrede mee hebben.
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Pistache
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jun 2021 21:38

Re: Medicatie aangeboden

Bericht door Pistache »

Bericht gezien, maar ik kan niet reageren. Maar geen probleem, alles is voorlopig dus nog beschikbaar.
Pistache
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jun 2021 21:38

Re: Medicatie aangeboden

Bericht door Pistache »

Update:
Semintra is verkocht.
De rest heb ik nog maar aangezien Pistache mijn enige kat was kom ik hier niet zo vaak meer. Ik kom nog wel af en toe kijken maar log normaal niet meer in.
Bij Interesse best mailen, dat ga ik vlugger zien dan een prive bericht: marilyn_degryse@hotmail.com
Simoon030
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2023 22:30

Ook medicatie aangeboden

Bericht door Simoon030 »

Beste forumleden,

Helaas heb ik mijn lieve katje in het voorjaar moeten laten gaan na 2 jaar steeds intensiever wordende zorg. Nierfalen, schildklierproblemen, artrose, benauwdheid en nog meer. Op 1 maand na was ze 18 jaar, een respectabele leeftijd wat enige troost geeft. Doorgaan was geen optie meer. Het gemis blijft nog steeds groot, jullie weten dat als geen ander.
Ik heb als lezer veel steun en informatie van dit forum mogen halen, en daarom doe ik graag wat terug door nu te registreren om de overgebleven medicijnen gratis aan te bieden. Vooral bedoeld voor diegenen waarvoor de dierenartskosten een extra berg stress veroorzaken.

Het gaat om
Apoquel 3,6 mg tabletten 26 stuks, exp 1/2024 (6 tabletten) en 7/2024 (20 tabletten)
Prednoral 5mg tabletten 7 stuks, exp 12/2024
Felimazole 1,25 mg tabletten 63 stuks, exp 7/2025
Tukal-extra 175g halve pot, exp 12/1/2025

Ik weet niet hoe het hier werkt met pb's, ik las hier eerder dat je bij een nieuwe account die niet kunt ontvangen? Komen we vast wel uit. Ik hoor graag wie er interesse heeft. Ik woon in Utrecht, ophalen of versturen allebei mogelijk. Het zou mooi zijn als de medicijnen goed terecht komen.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Medicatie aangeboden

Bericht door Synemios »

Allereerst gecondoleerd met het verlies van je kat.
Het zorgen voor een kat die ziek is inderdaad intensief een al worden ze (bijna) 18 het gemis is er niet minder om
Super lief dat je dit doet.

Hoe het zit met priveberichten en nieuwe leden weet ik eerlijk gezegd niet.
Maar ik wilde je toch even condoleren.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie