thiafeline en bloedarmoede

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Gula »

Dan ben ik weer bang voor de bijwerkingen van felimazole... kreeg Lily vreselijke wonden van op haar koppie
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Gula »

Nou krijg ik er helemaal niks meer in...geen liquid snack of iets anders... lijkt wel of ze niet meer weet hoe ze moet likken.... ze moet toch echt wat binnenkrijgen...
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Synemios »

Van de thiafeline kreeg ze toch ook last?
Als ze zulke wonden kreeg van de felimazole begrijp ik die dierenarts niet dat ze dat voorstelt.
Nogmaals er is ook nog carbimazol, vraag daar nog eens naar.

Enige manier om zeker te weten dat het door de medicijnen komt is ermee stoppen.

Ze heeft dat onderzoek gehad toch vandaag?
Misschien dat ze daar nu last van heeft ( zeker als ze met iets die keel in gegaan zijn)
Als dat zo blijft zou ik morgen toch maar weer bellen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Gula »

met thiafeline geen wonden maar blijkbaar wel eetstaking, met felimazole(vorig jaar juni) ook maar met wonden. van november 2019 tot maart 2020 heeft ze felimazole gehad en een week in juni 2020 toen de thiafeline bij de da op was en ik dus felimazole meekreeg wat prompt een eetstaking opleverde. Toen had ik nog een andere dierenarts... maar ze hebben alle gegevens doorgestuurd naar mijn huidige dierenarts, dus het moge bekend zijn dat van die wonden.
Ik krijg er nu dus niks in dus ook geen medicatie vandaag. Roesje is nog niet helemaal uitgewerkt denk ik, maar ik heb de da ook gevraagd om iets eetlust opwekkends te geven nu we er toch waren... daar zie ik dus geen elkel effect van nu.
ja misschien heeft ze nu dus wel extra last van de keel en mond... misschien moet ik geduld hebben... (maar niet te lang, leververvetting en zo)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Synemios »

Ja daarom anders morgen bellen.
Ik weet niet wat zij weet, maar ik weet wel dat je zelf ook steeds dingen aan moet geven.
Ik ga er vanuit dat ze dat van de felimazole niet onthouden/gelezen heeft en ik zou nogmaals vragen om carbimazol en anders vragen of ze andere oplossingen hebben want dit schiet niet op.

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom er niet eerder met de thiafeline gestopt is om te kijken of de klachten daardoor minder zouden worden maar goed.

Een dagje geen thiafeline is niet erg.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Gula »

vannacht er toch twee liquid snacks ingekregen, ik was te ongeduldig...
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Gula »

En weer te vroeg gejuigd nu weigert ze weer alle liquid snacks.... nu aan het klungelen om er een paar ml hills restorative in te krijgen, ik ben hier niet voor opgeleid... :(
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Synemios »

Dat zijn de meeste mensen hier niet.
Wat is er verder dan nu afgesproken qua vervolg plan met de dierenarts?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Gula »

Hoe hou ik mijn frustratie in de hand... pffff...

zag net iemand op het forum carbimazol aanbieden, een post van 20 augustus, hoop dat ze reageert op mijn bericht.

vorige dierenarts was te veel van het dwingelanden maar deze geeft weer iets te weinig sturing heb ik het idee, geen echt duidelijk plan dus, kijken naar andere medicatie kwam ter sprake, en dat ze moet gaan eten hoe dan ook.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Synemios »

Daarom zelf sturen, vragen, blijven aan geven.
Maar je hebt wel een arts nodig als je carbimazol gaat geven, sowieso ivm de doseringen en controles.
Misschien ook overleggen nu om eerst te stoppen met de thiafeline om te kijken of het dan qua eten beter gaat, want dan weet je ook wat meer.
En misschien helpt het om ipv pillen even een injectie te laten geven tegen de misselijkheid en daarna verder te gaan met pillen.
Bij Luna werken de medicijnen tegen de misselijkheid soms pas nadat ze een injectie gekregen heeft.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Gula »

ik heb denk ik het verkeerde spuitje laten geven woensdag, ik zei eetlustopwekker maar ik dacht anti-misselijkheid dus cerenia, ben altijd een beetje te overstuur om rationeel na te denken bij dierenartsen( vorig jaar heeft ze toen wel zo'n prikje gehad en de dag erop begon ze tijdelijk even uit zichzelf te eten)Moet nog even navragen wat ze nou gekregen heeft woensdag.
Ben aan het overleggen, dierenart belt me later terug.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Rik »

Gula schreef: 11 sep 2021 11:13 Moet nog even navragen wat ze nou gekregen heeft woensdag.
Staat dat niet op de factuur? Ik vraag altijd de factuur wanneer ik betaal aan de balie. Gewoon voor mijn eigen archief zodat ik weet wat er wanneer gedaan is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Synemios »

Gula, is er niet iemand die met je mee kan?
En misschien helpt het anders om van te voren als je rustig bent een briefje te maken.

Ik denk dat in dit geval het verstandig is om eerst te stoppen met thiafeline (en ja dan stijgt de schildklierwaarde weer maar dat is pas op langere termijn gevaarlijk)

De misselijkheid met deze t4 waarde komt in ieder geval niet door een te snel werkende schildklier in dit geval dus dat kun je nu uitsluiten.

En iets tegen de misselijkheid en misschien een eetlustopwekker en dan kun je kijken of ze weer beter gaat eten.

Je zou dan de carbimazol op kunnen starten.

Maar uiteraard wel in overleg met de dierenarts.

Als Lily die injectie tegen de misselijkheid gekregen heeft die werkt maar 24 uur.
Daarom starten wij altijd bij Luna een dag later meteen verder op met de pillen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Gula »

Eindelijk gaat de dierenarts achter carbimazol aan... thiafeline is gestopt.(merk wel dat ze rustelozer wordt), Hij gaat ook nog advies vragen aan zijn collega's in de kliniek op maandag.

Nu maar lily door het weekend heen helpen...
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Gula »

Dierenarts mag carbimazle niet voorschrijven helaas. thiamacare wordt het.

gisteren heeft ze zo waaruit zichzelf een klein beetje ecostyle kip gegeten... Ik had hoop(dit werkte vorig jaar zo goed) maar vandaag laat ze het weer staan.
Plaats reactie