thiafeline en bloedarmoede

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Synemios »

Heeft ze ook gezegd dan waarom dat niet mag?
Zijn genoeg katten die wel carbimazol voorgeschreven krijgen als de andere 2 opties teveel bijwerkingen geven of niet werken.
Maar goed ik hoop dat dit dan wel werkt voor Lily zonder eetstakingen of andere narigheid.

Lees even de bijsluiter van de thiafeline want daar staat in dat de bijwerkingen best lang aan kunnen houden na stoppen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Gula »

Hij zei dat het beleid is dat ze dit niet mogen voorschrijven, Ik zei, dus die diergeneeskundige wet is niet in het belang van het dier. Hij zei: wij houden ons aan de regels. Tja...


Dat calcium verhaal heeft me op een verkeerd spoor gezet, daardoor heb haar allerlei vervelende onderzoeken laten ondergaan en heb ik onze relatie beschadigd... voel me hier klote door. Als ik nou eerder er van overtuigd was dat thiafeline- misselijkheid de echte oorzaak was was ik daarmee eerder gestopt.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Synemios »

Ze mogen het wel voorschrijven dat weet ik zeker, ze moeten wel eerst de middelen geprobeerd hebben speciaal bedoeld voor dieren maar als dat niet werkt of teveel bijwerkingen geeft dan mogen ze gewoon carbimazol voorschrijven dus het slaat nergens op wat hij zegt.

Er zijn hier op het forum meerdere mensen geweest die het gegeven hebben, en in mijn eigen omgeving ken ik er sowieso al 2 die het geven.

Ze hadden over dat calcium moeten vertellen dat het soms ook zonder reden afwijkend is en dat het ook weer spontaan goed kan komen.
En over de rest, vind ik het de omgekeerde wereld, want er is niet eerst geadviseerd te stoppen met thiafeline voordat ze die onderzoeken deden.
Schildklier medicatie daarvan is bekend dat het dit soort bijwerkingen kan geven en behoorlijk vaak.
Daarbij was al bekend dat Lily op de felimazole ook reageerde.

Maar ik vind dat het hen aan te rekenen is en niet jou.
Onderhand moet je af en toe zelf dierenarts zijn.
Heel erg dat de band tussen jou en Lily nu slechter is, maar geef haar de tijd en probeer het weer op te bouwen.
Veel knuffelen en als je iets vervelends moet doen beloon daarna dan meteen met iets van een knuffel en als ze weer wilt eten een snoepje.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Gula »

Viel me al op sinds gister dat lily veel aan haar buikje likte, en dat haar buikje zweterig aanvoelde, ben vandaag maar eens gaan kijken hoe het er uit ziet...scrhok me het apenlazarus, op de(vanwege de echo, anderhalve maand terug) kale onderhelft zitten grote rare plekken met witgeel-groene korsten, heb een foto gemaakt naar DA verstuurd, ben benieuwd wat hij hierover kan zeggen (hoe plaats je hier een foto? al is het geen fris gezicht)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Synemios »

Een foto moet je eerst uploaden naar een site zoals myalbum.

Hier een uitleg:

viewtopic.php?f=5&t=1922&start=75

Maar denk je dat het een ontsteking of infectie is?
Klinkt niet goed, bij Lizzy blijft het een kale plek die blijft er aan likken maar gelukkig is het bij haar niet meer open.
Zij kon niet tegen die gel die ze erop gedaan hadden, maar dat likken blijft ze nu helaas wel doen.

IK ben ook wel benieuwd, als je er niet uit komt dan mag je de foto ook naar mij toe mailen op lunalizzyoscar@gmail.com
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Gula »

<iframe width="850" height="478" src="https://myalbum.com/embed/kEv8iZbDj7vb" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

nou ja klik de link dan maar...
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Synemios »

Je moet even op de foto in het album zelf klikken en dan kiezen voor link.
En ik kies dan meestal maat m, maar goed zo kunnen we het ook wel zien.

Ziet er inderdaad niet goed uit, is dat natte echt van die plekjes of puur van het likken?
Kun je ook zien als je er met een zacht watje, keukenpapiertje of wattenstaafje overeen gaat, als het gelig is dan is het geen puur speeksel.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Gula »

Ik heb haar in laten slapen... De dierenarts zag dit niet meer goed komen... 5%-10% overlevingskans in haar conditie plus de pijn die die dingen veroorzaken als ze open barsten...kon niet anders meer...
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Synemios »

Heel veel sterkte,
Rust zacht lieve Lily 🖤💓🖤
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Gula »

De dierenarts zei vandaag dat ik het juiste heb gedaan, de rare abces achtige plekken zijn heel waarschijnlijk het begin stadium van necrotiserende fasciitis geweest, door een vleesetende bacterie waar Lily geen afweer meer tegen heeft gehad. veel leed bespaard dus... nu een goed plekje voor haar zoeken...mis haar zo...
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Synemios »

Ik ben me erin aan het verdiepen, meestal begint het met een wond, dus ik ga daar hier nog meer op letten.
Het schijnt erg pijnlijk te zijn en het zorgt voor oa misselijkheid.
Het zag er ook echt niet goed uit.

Ik kan me voorstellen dat je haar mist, maar ik denk wel dat je de juiste keuze gemaakt hebt.

Ik hoop ook dat je de komende tijd een beetje tot rust kunt komen want al die zorgen doen een hoop met een mens.
Nogmaals heel veel sterkte.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Anne »

Ach wat verdrietig
Heel veel sterkte met het gemis en het verdriet!

rust zacht Lily
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie