thiafeline en bloedarmoede

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Synemios »

Roomboter of smeerkaas geprobeerd?
Er bestaan ook capsules met kipsmaak.
En anders als ze echt niet te pillen is met de dierenarts overleggen wat dan wijsheid is.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Gula »

Lily deed het eigenlijk heel erg goed de laatste maanden voordat juni begon, het liquid snack probleem loste zichzelf op, de schoteltjes werden weer schoongelikt, de medicatie ging er dus weer smakelijk in. Nu juni, einde lockdown, ik meer van huis, hitte in de flat net als vorig jaar en lily begint weer de dezelfde apatische eigenschappen te vertonen... moeilijk met eten enz. nieuw is het weigeren van harde brokjes en snoepjes, het lijkt wel of ze ze niet meer kan eten, Gisteren naar de DA geweest, bloedtest gedaan... T4 is nu 6, veel te laag! (minderen maar weer met medicatie)Calcium gehalte verontrustend hoog, kan wijzen op kanker of syndroom van Addison en nog wat andere narigheden...dus nieuwe zorgen....:(
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: thiafeline, schildklier toestanden

Bericht door Gula »

Dinsdag nieuwe bloedtest gedaan, T4 nu 14, iets beter... maar nog steeds het verhoogde calcuim, om erachter te komen waar dat vandaan komt zal lily weer een echo moeten ondergaan, afspraak woensdag.. Ondertussen wordt ze er niet levendiger op... verstopt zich veel, en gisteren was ze ineens aan het kwijlen, nooit eerder gezien bij haar... dr is echt wat mis...
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Synemios »

IK heb net ook even je andere topic gelezen over dat ze gek met haar bekje doet.
Vaak denken mensen dat hun kat iets heeft aan het bekje maar is het in werkelijkheid misselijkheid.
Zeker als er al meerdere malen naar gekeken is.
Ook kwijlen is een teken van misselijkheid.
Je schrijft ook dat de t4 te laag was maar ook dat de calcium verhoogd is.
De t4 is een kwestie van teveel thiafeline maar ik zie dat je dat al minder geeft.
Heb je al een uitslag van de echo en hoe gaat het nu?

Van de thiafeline zelf kunnen ze ook beroerd worden maar dat weet je al.
Maar het kan ook door een verhoogd calcium komen

https://mcvoordieren.nl/kennisbank/kat-eet-niet/
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Gula »

Vanwege de vakantie van een aantal echoscopisten tegelijkertijd in Enschede moest ik voor de echo uitwijken naar dierenziekenhuis Oldenzaal. De dierenarts aldaar zei dat het gebekkentrek van Lily ook kan zijn vanwege aangezichtspijn, nadat hij echt goed in de bek had gekeken en gevoeld, helaas tilde ze haar tong niet op.... De echo heeft weer niets opgeleverd, goed nieuws maar waarom dat calcium zo hoog is, blijft de vraag(dierenartsen ontkennen dat de schildklier dat heeft veroorzaakt), voorgesteld werd om dan maar een endoscopie te doen over een paar weken(moet lily even rust geven, 3 keer in een maand deze stress is ook niet goed) en in de tussentijd mirtazapine om de eetlust te bevorderen en gabapentine om eventuele pijn te stillen, maar daar wordt ze echt veel te sloom van, alsof ze net uit een roesje komt, dus dat was 1 keer en niet weer... beetje uitproberen. Ik weet het ook niet meer. Ik verdenk haar keel van narigheid en zit ook wat troep onder haar neus, wat dat nou weer is....?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Synemios »

Bij katten komt het soms ook voor zonder dat daar een echte oorzaak voor is.
( te hoog calcium)
Maar goed ze heeft klachten, is de alvleesklier gecheckt? ( via het bloed) want het komt niet altijd uit een echo.
En ik denk ook weer aan de thiafeline dat die toch mogelijk weer het eea veroorzaakt.

https://mcvoordieren.nl/kennisbank/calcium/

Troep onder haar neus? Snot? Of bedoel je wat anders?
Weet je of ze koorts heeft?

En heeft ze niets gekregen tegen de misselijkheid?
Want dan zou je kunnen kijken of het kwijlen verdwijnt en het moeizame eten verbeterd.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Gula »

Ondanks dat ze de halve dag een zombie was door de gabapentine heeft ze vandaag goed gegeten, ze viel het eten echt aan, en volgens mij niet alleen de saus gelikt dit keer, zou eten dan toch pijn doen zonder pijnstilling? Iets met een wat minder sterke werking zou dan misschien handig zijn... heb haar ook niet zien kwijlen vandaag, helaas zat ze vooral onder de stoel, lekker donker en privé.

Ik denk dat de alvleesklier wel was meegenomen in die uitgebreide bloedtest(maar zal het nog wel even navragen), dierenarts zei de andere dingen zijn allemaal goed, nieren etc... lever was ietsjes verhoogd maar dat kon aan het slechte eten van de laatste tijd liggen.

de troepigheid bij dr neus kan ook zijn dat ze zich niet zo goed meer schoonmaakt.... ik kam en fatsoeneer haar dagelijks, als ik dat doe, drukt ze tegen de kam met haar hoofd vooral het gebied tussen neus en mond aan, vrij fanatiek, heeft daar last of jeuk denk ik. ik zie niet echt uitslag, maar een beetje kaalheid en zwarte restjes, spikkeltjes, precies onder de neus.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Synemios »

Maar als ze pijn heeft moet de oorzaak wel gevonden worden vind ik.
IK zou het in ieder geval wel door geven aan de dierenarts,
Dat ze zichzelf niet meer verzorgt vind ik ook alarmerend.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Gula »

De dierenarts in oldenzaal noemde het "the process of elimination".En dat ben ik dus aan het doen, volgende stap endoscopie, dentale foto?(tot zo ver mijn portomonee, Lily zelf en ik het nog trekken...)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Synemios »

Ik zat nog even te denken over pijnstilling.
Als Lily’s nieren ok zijn, en de alvleesklier ook ok is zou je nog onsior kunnen overwegen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Gula »

gister een zombie, vandaag een kotsende kat door 1 likje met mirtazapine... geven dierenartsen tegenwoordig vergif mee ofzo of is lily zoooo gevoelig...?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Synemios »

Heb je niks tegen de misselijkheid gekregen? Of nog iets in huis.
Mirtazapine wekt vooral de eetlust op.
Is de ontlasting wel goed?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Gula »

ik heb nog 1 pilletje cerenia hier liggen van vorig jaar, is dat nog goed? Maar ik neem even pauze met medicatie experimenten, ga maandag even met al mn dierenartsen bellen, overleggen.....
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Synemios »

Ik begrijp überhaupt niet dat ze wel mirtazapine voorschrijven en dan niets tegen de misselijkheid.
Heb je geen origineel doosje meer?
Als Lily blijft overgeven zou ik het gewoon geven, ik zie dat ze hier van vorig jaar nog goed zijn.

Heeft ze trouwens ook nog steeds bloedarmoede?
Ik hoop dat ze nu eindelijk eens door pakken volgende week.

Waarom krijgt ze eigenlijk gaba?
Heb je daar de bijsluiter al van gelezen? Misschien heeft het daar ook mee te maken.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Gula »

Gaba was om te kijken of pijn de reden was dat ze niet goed at.(geen bijsluiter bij)cerenia pilletje kreeg ik los vorig jaar... ze geeft niet meer over dat was eenmalig van de mirtza(afgezien van een paar druppeltjes speeksel schuim)... volgens mij geen bloedarmoede meer sinds september vorig jaar moet ik nog navragen(kan de titel niet veranderen...)...

Belde met oldenzaal, maar natuurlijk de dierenarts die de echo heeft gedaan heeft is nu met vakantie, een andere stond me te woord en zei dat het beste was om een CT scan te laten maken van de hele kat....800 euro minimum(dat begint nu toch wel de spuigaten uit te lopen, weet niet of ik dat kan opbrengen met mijn bijstandsuitkering, ik heb heel veel voor lily over, maar wat wil lily zelf? handen in het haar...)

ontlasting is heel donker dun langwerpig van vorm, niet heel nat maar ook niet hard zoals die van Lotje, beetje opgedroogde pue chocolade vla, ze eet dan ook alleen liqiud snacks en saus van natvoer.
Plaats reactie