thiafeline en bloedarmoede

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Gula »

Ik heb ook mijn twijfels... ik wilde eigenlijk alleen medicatie ophalen, maar de dierenarts wilde mij die niet meegeven voordat ze de kat gezien had onder voorwendsel van die bloedtest, voelde me voor het blok gezet.

Nu na drie dagen 2x 2.5mg begint lily weer moeilijk te doen met eten, wil alleen nog droge brokken, weigert al mijn dure natvoer.. misschien is het nu weer te hoog...of is het de stress van het naar de dierenarts gaan... Lily is erg stress gevoelig en nu lijkt ze dus weer ontregeld.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Synemios »

Ja dan ben je dus ook echt voor het blok gezet.
Ze weet de achtergrond, dat er eerder problemen waren met de thiafeline/felimazole.
ook dat er aantoonbaar een T4 verhoging bewezen is en niet zo’n beetje ook en dan wil ze geen nieuwe medicijnen geven voor je langs komt.
Geen bloedonderzoek dus voor niks al die stress eigenlijk...
Maar wel een verhoging van de thiafeline.

Slecht of minder eten kan een bijwerking zijn van de thiafeline, maar stress helpt zeker ook niet mee

Maar hoe nu verder.

Je hebt verschillende opties.

Het nog even aankijken, om te kijken of het toch niet de stress geweest is.

Een andere dierenarts.

Bellen en zeggen dat het op deze manier niet goed gaat en desnoods nog eens vragen of ze zich toch willen verdiepen in de carbimazol pillen.

Of voorstellen te minderen met de thiafeline ( dus terug naar de vorige dosering) en kijken of dat verschil maakt en dan na een tijdje wel bloedonderzoek.
Als de T4 dan weer te hoog is maar Lily het wel beter doet moeten ze naar andere opties kijken.

Of bovenstaande zonder overleg als alle boven staande opties niet kunnen of ze niet mee willen werken.

*Het is enorm balen dat je zo je best doet voor Lily maar dat je een dierenarts treft die op deze manier met jullie omgaat.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Gula »

ik dacht al wel dat het lastig zou worden om Lily 2x per dag melkie met medicatie te geven, dat ze dan uitgekeken zou raken op de kattenmelk, en dat lijkt nu al het geval... weer wat anders verzinnen... pffff
Lily is nog steeds lastig met eten, maar dat gaat de ene dag beter dan de andere(maar in ieder geval slechter dan met 1x 2,5) en ze is weer geobsedeerd door water.
Al het gedoe van de laatste 2 en halve maand trekt wel een wissel op me... lily lag te still te slapen en ik moest haar wekken om te zien of ze niet dood was... beetje paranoide begin ik te worden. Ze maakt best een levendige indruk, ik moet me niet zo druk maken...
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Synemios »

Aangezien je toch al die pillen verpulverd. zou je het aandurven om haar anders 1x 2,5 en 1x 1,25 te geven dus de helft van die 2e 2,5?
Het zou namelijk ook kunnen dat er veel te snel opgehoogd is.
Misschien dat ze dan ook wat beter gaat eten.
Veel drinken kan met de schildklier te maken hebben.
Toevallig zei ik vanavond nog tegen mijn man dat Lizzy ook weer veel drinkt.

Begrijpelijk dat je je super veel zorgen maakt en dat het zijn wissel trekt.
Ik merk dat zelf ook hoor dit is ook allemaal niet niks.
Wat ik altijd doe is voorzichtig mijn hand in de buurt houden dan voel je of ze ademt ipv ze wakker te maken.
worden ze soms ook wakker van, maar goed ;-)

Heb je al katten soep geprobeerd?
Is ook gewoon in de supermarkt te koop.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Gula »

Vandaag had ik weer een afspraak met lily voor bloedtesten, maar net toen ik lily wilde pakken belde de dierenambulance aan en weg was ze, kon haar niet meer vinden, dus moest ik afzeggen en de dierenambulance wegsturen, mijn dee was dan om de afspraak te verzetten naar volgende week, ben heel druk de komende week en heel druk geweest de laatste maand, ik zou dan voor een week medicatie komen ophalen, prima voorstel vind ik zelf... maar nee, ik moet vandaag nog komen met kat anders geen medicatie... ik moest de kat maar vangen en haar net zo lang in het huisje moeten laten zitten todat hun een keer tijd tussendoor hebben of anders vanavond om kwart over 7, maar wel om 5 uur doorgeven of ik haar kan vangen, ... sorry maar ik laat dat beestje geen uren nodeloos in dat huisje zitten, ze is al gestressed genoeg.... ben echt klaar met dit rigide gedrag van deze dierenarts, dit is al de 2e keer dat ik zo bejegend word, voor het blok gezet, gechanteerd... echt pissig.
hoop dat het toch nog gaat lukken vanavond... maar de stress van dit gedoe kon ik nou echt niet gebruiken....pffffffffff
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Synemios »

Is er geen andere dierenarts in de buurt want dit slaat natuurlijk weer nergens op.
Wat een gedoe elke keer, dat kun je er echt niet bij gebruiken.
Ze helpt jou en Lily ook niet echt verder als ik het zo allemaal eens lees.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Gula »

probeer mijn hartslag naar beneden te krijgen maar dat lukt nog niet zo goed... zo over een kwartier poging 2. Ik ben zelf ook erg stress gevoelig...
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Synemios »

Inderdaad eerst proberen rustig te worden.
Maar wat niet gaat gaat niet.
Jou dierenarts kan je dat niet verplichten.
Voor hoe lang heb je nog thiafeline?
Ik ga even kijken of ik het nog heb liggen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Gula »

poeh, dat is gelukt, ik moest wel want de thiafeline was op.... ze was een beetje overgedoseerd zoals jij en ik al vermoedden, dus de ene dag 2X 2.5 en dan een dag 1X, vergeten te vragen naar de precieze waarde(te moe van het vele stressen vandaag), maar ze was goed aangekomen, van 3.7 naar 4.1 kg, voor drie maanden medicatie meegekregen op mijn dringend verzoek... nu even bijkomen...
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Synemios »

Ok, Ik hoop dat ze het beter gaat doen met deze dosering.
Mocht je echt een probleem krijgen met dat je zonder komt te zitten, wij hebben het hier nog liggen en gebruiken het niet meer.
Dus dan mag je een pb sturen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Gula »

Heb je een PB gedaan... Het gaat al een paar maanden redelijk goed met lily. Maar de medicatie raakt binnenkort weer op.
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Gula »

De succesvolle formule kattenmelk, vitakraft cheese cream en pilletje lijkt z'n langste tijd gehad te hebben, het is me toch een half jaar daarmee gelukt on lily te foppen, is ze misschien bang geworden voor het schoteltje?... helaas ze deed er nu maar twee dagen over om de easy pill te doorzien, wat nu? verstoppen in sticks werkt ook niet, ze likt ze stuk... ze heeft echt een heel extreme lik obsessie.
Zolang ze maar wat binnenkrijgt van haar medicatie minimaal 1 pil, lijkt ze het nog wel goed te doen. Ik doe mijn uiterste best zoveel mogelijk medicatie in haar te krijgen maar pfff ik word er zo gestresst van.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Synemios »

Wat likt ze stuk?
Heeft ze jeuk? En weet je wat de waarde nu is?
Als ze echt niet te pillen is dan kun je kijken naar voer voor katten met schildklierproblemen, oorzalf ( maar is lastig te doseren en de oortjes gaan er vaak van kapot) of toch een behandeling met radioactief jodium.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Gula »

als ik een pilletje omhul met easypill of een stukje vitakraft stick dan likt ze zo hard dat het omhulsel breekt en het pilletje eruit valt....ze eet altijd heel tong-georienteerd, zeg maar... nee ze likt zichzelf niet stuk, vacht ziet er nu goed uit. oorzalf heeft die nadelen ja, lily heeft wel een gevoelige huid, van felimazole kreeg ze bijvoorbeeld al vreselijke uitslag op haar koppie,Voer kan niet vanwege de andere kat... En god wat ben ik jaloers op de mensen die hun schildklier poesje naar lienden kunnen brengen, ik zie gewoon geen manier op hoe ik dat voor elkaar zou moeten krijgen, het is te ver weg, als het in bijvoorbeeld Oldenzaal (ik woon in enschede, deventer zou ook nog net kunnen misschien)kon zou ik het zeker doen, het geld vind ik wel ergens, maar vervoer met auto als je er geen hebt etc. is veel lastiger en trekt dat beestje dat wel? ze wordt al gek van naar de dierenarts gaan 15 minuten hier vandaan... arm gevoelig poesje...
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: thiafeline en bloedarmoede

Bericht door Gula »

pffff... wat kan ik nog bedenken...had het in de liquidsnack kip verwerkt, dat ging bijna twee weken goed... nu wil ze die niet meer...wordt er echt moedeloos van...
Plaats reactie