Lastig personeel wil geen Metacam, dus dier krijgt geen pijnstilling.

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Lastig personeel wil geen Metacam, dus dier krijgt geen pijnstilling.

Bericht door castratenkoor »

Begrijpelijk Erik dat je afhaakt. Ik wil het risico niet nemen en dus staat er bij de dierenarts bij mijn gegevens "geen Metacam". daar wordt verder ook helemaal niet over gesproken, ze houden zich er prima aan. Ik kijk facturen altijd na en dan staat er andere pijnstilling op. Ik ben heel blij met mijn dierenarts. Er zijn genoeg alternatieven.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Lastig personeel wil geen Metacam, dus dier krijgt geen pijnstilling.

Bericht door Dinky »

Stap 1 is altijd dat je moet weten hoe de nieren er voor staan voordat je een nsaid (waaronder metacam) geeft.
Mijn da adviseert dan ook altijd bloedonderzoek bij oudere kat (10+) en bij jongere katten meer optioneel, afhankelijk van de conditie van de kat. Daar passen ze dan vervolgens ook de pijnstilling op aan.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
stadsboerin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 jun 2016 13:16
Locatie: Tilburg

Re: Lastig personeel wil geen Metacam, dus dier krijgt geen pijnstilling.

Bericht door stadsboerin »

Hallo allemaal,

Het was hier even heel druk en ben niet in de gelegenheid geweest om te kijken laat staan te reageren. Excuus.
Inmiddels is Liesje onder het mes geweest, en zijn op de hoektanden na alle kiesjes getrokken. Lies had heel wat ontstekingen in haar bekje(ik mag niet kijken van haar, Lies is m'n schatje, maar geen polonaise aan haar lijf)
Tijdens de narcose is er een bloedonderzoek uitgevoerd, alle waarden, nieren, lever, suiker, waren goed. Na de ingreep heeft ze Buprecare gehad. Omdat ik haar geen pillen kan geven, en Buprecare heel bitter is heb ik toch wat Metacam suspensie meegehad met name ook omdat dat ontstekingsremmend werkt.
Aangezien haar nieren goed zijn geef ik haar dan maar een halve dosering van het goedje in de hoop dat dat afdoende werkt. Ik vermoed dat het kwijt zijn van die tandjes al voor veel verlichting zorgt(zo was het bij mij destijds i.i.g.)

Dank allemaal voor het meedenken!
Plaats reactie