Rehmannia of iets anders

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Rehmannia of iets anders

Bericht door Synemios »

Zijn er mensen die er ervaring mee hebben?
positief of negatief.
En zijn er nog andere ondersteunende middelen die je aan nierpatienten kunt geven.
Liefst geen middelen waar dierlijke eiwitten of melkproducten inzitten ivm allergie.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Rehmannia of iets anders

Bericht door Anne »

Ik ben sinds zondag begonnen met rehmannia bij Bella. Kan dus nog niet zeggen of het werkt. Geef jij ook pronefra?
Verder zou je nog contact op kunnen nemen met Sita van Homeo Natura http://www.homeo-natura.nl/
Zij heeft mij fantastisch geholpen met Hummel*
Ik volg jouw topic, wellicht zit er iets bij wat ik aan Bella kan geven.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Rehmannia of iets anders

Bericht door Synemios »

Nee ik geef Lizzy ipa door haar natvoer maar heb wel naar pronefra gekeken.
Dat is wel handig als je er geen natvoer in krijgt.
Ik heb Lizzy inmiddels wel aan het nierdieet natvoer gekregen (kattovit)
Sowieso ga ik pas beginnen als ze terug is uit Gent.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Rehmannia of iets anders

Bericht door Anne »

Is Lizzy ook zo moeilijk met natvoer? Fijn dat ze het eet in ieder geval! Wat voor smaakje van kattovit?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Rehmannia of iets anders

Bericht door Synemios »

Ja Lizzy is sowieso een moeilijke eter, en dan mag ze ook nog een hoop niet hebben.
Ook qua brokjes is ze moeilijk.
kip en kalkoen lust ze graag, ik wil je anders wel wat zakjes sturen.
Ik heb ook nog nierdieet van purina maar daar zit zalm in, die at ze ook maar daar kon ze niet tegen.
En ik heb smilla pate nierdieet.
Anders gaat het naar de dieren voedselbank.
Ik kom er trouwens net achter dat er in ipakitine ook lactose zit, zucht...
Ik word er echt een beetje moe van kan ik weer op zoek naar wat anders.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Rehmannia of iets anders

Bericht door Anne »

Ingrediënten Pronefra: Vetzuren,verestend met glycerol, vlees en dierlijke bijprodukten (gevogelte),calcium carbonaat (3,8%)
astragalus poeder geconcentreerd in polysachariden (3,6%) viseiwithydrolysaat (2.0%) magnesium carbonaat (1,0%) chitosan
Tel: 0342 427127

Er zit dus iets van vis in, maar wel gehydroliseert,

Balen zeg dat er Lactulose in ipaktine zit, het is voor jou wel een heel gepuzzel :cry:
Bedankt voor het aanbod om zakjes te sturen, ik stuur je een pb
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Rehmannia of iets anders

Bericht door Synemios »

Ik vertrouw dat gehydroliseert eigenlijk ook niet volledig.
Als Luna iets krijgt heb ik pas echt een probleem want die kan ook niet tegen de brokjes van Lizzy ( nier/hypoallergeen) en er zit zowat overal graan of rijst in, en die krijgt echt ook problemen met haar ademhaling en dikke ogen als ze goed allergisch is,
en de mildere variant is dat ze zich tot bloedends toe open krabt of haar maag/darmen maar goed.
Nu krijgt ze aardappel/insect en het gaat met haar heel goed nog steeds.
Ik moet er maar niet te veel over nadenken.

Maar terug naar Lizzy, mijn dierenarts denkt dat de wonden die Lizzy nu heeft echt door de thiafeline komen.
Het zijn ook wel echte bloederige wondjes wat ik nooit eerder zo erg bij Lizzy gezien heb.
Volgens de bijsluiter zou het binnen 7 tot 45 dagen na het stoppen duren voor die klachten verdwijnen.
Dus ik ga even niets veranderen aan wat we nu geven aangezien het niet erger geworden is.
Maar soms word ik er wel verdrietig van want het lijkt wel alsof ik het nooit goed kan doen.
Als iets voor het 1 goed is dan is het weer niet goed voor het ander en zo blijven we tobben.
Ik moet met die nieren, allergie, schildklier en alvleesklier rekening houden.
Ik probeer nu maar te kijken naar waar Lizzy het meeste last van heeft en dan daarop weer dingen aan te passen.
Dan kiezen we toch voor kwaliteit maar ja ze is nog zo jong dus ik vind het heel moeilijk.

Ik zie je pb wel verschijnen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Rehmannia of iets anders

Bericht door Anne »

Fijn dat Luna onder controle is!! Wat heb jij toch veel zorgen en zoveel dingen waar je aan moet denken en rekening mee moet houden.
Ik hoop dat je iets vind voor Lizzy wat werkt. Je zou ze nog kunnen bellen over die gehydroliseerde viseiwit, het is toch alleen voor Lizzy? Of ook voor Luna?
Je hebt ook nog dit
https://www.medpets.nl/puur+kidney/
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Rehmannia of iets anders

Bericht door Synemios »

Ik weet wat gehydroliseert eiwit is en het kan alsnog een reactie geven, dus ik waag me er toch maar even niet aan.
Het is alleen voor Lizzy,
Luna kan ook niet tegen kip en gevogelte dus dat zou sowieso al geen optie zijn.
Ik durf bij haar echt niet teveel te proberen, maar dat hoeft gelukkig ook niet nu.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Rehmannia of iets anders

Bericht door Anne »

ja je bent behoorlijk beperkt wat betreft die allergien. Nee als je het niet vertrouwt moet je het niet doen.
Zou mooi zijn als je een andere fosfaatbinder kan vinden
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Rehmannia of iets anders

Bericht door Synemios »

Ik ga als ze terug is uit Gent alles opnieuw bekijken.
Misschien gaat het geven van de ipa wel gewoon goed.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
softvoice2007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 jan 2019 16:32

Re: Rehmannia of iets anders

Bericht door softvoice2007 »

hi,anne and synemios, i dont know whether you still give rehmannia (or something similar as it)--chinese herbs medicine to your nierfalen cat, my cat's condition is definitely improved a lot after i provide her the chinese herbs medicien, BUN-to-creatinine ratio:13.5--370 was changed to current ratio:14.5--210, phosphorus:1.90 to current:1.65, the chinese herbs i give her that contains not only rehmannia, but also other herbs too, she will be 16 years old very soon this year, still very active like to play, althrough she is still picky on the foods, but eventually still will finish her bowl. I am very glad with the current result.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Rehmannia of iets anders

Bericht door yana »

Ongetwijfeld heb je allang wat gevonden Synemios maar toch nog wat info. Heb telefonisch consult hehad met complementaire da ( dus ook altermatief). Die zei voorzichtig te zijn met chinese kruiden voor de nieren igv allergie. Die supplementen bevatten nl vaak “ verwarmers” en die kunnen de allergie doen opvlammen.
Zoals je weet heb ik ook een poes met allergie ( en nier en artrose). Ik heb heel medpets uitgeplozen😎 en vond producten van Wepharm. De Wenefro en Wejoint. Ik was erg geinteresseerd. In de meeste producten voor artrose zitten maar 1-2 ingredienten nl ( sashas blend trovet mobility canosan.). En degene met meer ingredienten bevatten smaakjes en dus dierlijke eiwitten. Bij Wepharm stond wel smakelijk maar niet hoe dus de da van medpets contact op laten nemen met Wepharm. Ze gebruiken inderdaad dierlijke smaakjes maarrrr gehydrolyseerd! Dus net als rc hypoallergenic voer. Het moet daarmee dus te gebruiken ziin ook voor allergische dieren aldus Wepharm. Ze hadden ook nog geen enkele melding gehad van dieren die er niet tegen konden.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Rehmannia of iets anders

Bericht door Anne »

Dat is mooi Yana dat jij iets hebt gevonden wat je allergische kat verdraagt
Ik heb ondertussen geleerd van Roedi dat elke voedingssuplement een reactie kan geven, ongeacht hypoallergeen of niet
Je had het over hyoallergenic van rc, hier reageert Roedi ook overgevoelig op
Dus ik zou toch heel voorzichtig zijn, vooral met gevoelige-allergische dieren

@softvoice
i see your post now. Its wonderfull that the rehmannia works for your cat. For Bellla it doesnt work :???:
I am gladd for you,
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Rehmannia of iets anders

Bericht door Synemios »

Dank jullie wel.
Lizzy reageert ook op hypoallergeen voer van rc en hills inderdaad en de rehmannia en puur nier ging bij haar ook niet goed.
Overgeven, jeuk.
Ik wacht dan ook altijd een paar weken voordat ik weer iets nieuws gebruik.
Ik geef Lizzy nu pea en dat werkt wel goed bij Lizzy,maar daar reageert Roedi van Anne dus ook heel slecht op.
Dus het blijft toch steeds weer zoeken bij katten die al het eea mankeren.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie