Bijwerkingen moderin injectie

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Yenneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mei 2019 15:26

Bijwerkingen moderin injectie

Bericht door Yenneke »

Hallo,

Onze coondame heeft afgelopen maandag een moderin injectie gekregen ivm haar allergie om de wondjes te laten helen.. ze moest sinds maandag ook op andere voeding ivm haar allergie nl anallergenic nu.. het valt me op dat ze sinds de injectie een ander gedrag vertoont... beetje depri met momenten.. soms ook schichtig reageren bij geluiden dit deed ze vroeger nooit... ook haar eetlust is afgenomen sinds de injectie , dacht eerst dit te maken had met de nieuwe voeding maar ook als ik haar hypo allergeen voer aanbied wat ze reeds 11 wk vlot gegeten heeft staat ze niet voor tr springen.. kan moderin zulke bijwerkingen geven?
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Bijwerkingen moderin injectie

Bericht door ErikPhilippus »

Prednison kan zeker (soms heftige) bijwerkingen hebben, waaronder de door jou aangegeven stemmingsverandering. Anderzijds heeft prednison een halfwaardetijd van max 36 uur, dus je zou zeggen dat het nu toch wel uit het lijf verdwenen moet zijn. Prednison verlaagt het afweersysteem, dus maakt het de kat vatbaarder voor infecties - wel iets om in de gaten te houden.
Yenneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mei 2019 15:26

Re: Bijwerkingen moderin injectie

Bericht door Yenneke »

ErikPhilippus schreef: 25 mei 2019 07:57 Prednison kan zeker (soms heftige) bijwerkingen hebben, waaronder de door jou aangegeven stemmingsverandering. Anderzijds heeft prednison een halfwaardetijd van max 36 uur, dus je zou zeggen dat het nu toch wel uit het lijf verdwenen moet zijn. Prednison verlaagt het afweersysteem, dus maakt het de kat vatbaarder voor infecties - wel iets om in de gaten te houden.
De injectie dat ze gekregen heeft zou volgend de dierenarts 3 weken werken... heeft dit effect op de tijd ( halfwaardetijd van max 36u)?

Mvg Annick
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Bijwerkingen moderin injectie

Bericht door Sansan »

Ja heeft echt wel een paar weken nodig zo’n injectie. Ze kunnen er onrustig van worden. Ik zou in ieder geval de moderin niet herhalen met deze bijwerkingen van jullie kat. Is er inmiddels wel al wat meer gegeten? De halfwaardetijd geldt niet voor de moderin afgifte, die werkt echt wel een paar weken. Wel zal je als het goed is de aankomende dagen de klachten zien verminderen want de hoge piek-concentratie moderin gaat langzaam omlaag.
Yenneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mei 2019 15:26

Re: Bijwerkingen moderin injectie

Bericht door Yenneke »

inderdaad onrustig is het juiste woord.. ze krijgt precies met momenten geen rust meer... zonet heeft ze toch zelf wat gegeten uit haar surefeeder ... niet veel maar toch .. hopelijk gaat het elke dag beetje beter met haar eten terug en ook haar gedrag... enige positieve is dat haar wondjes genezen zijn en de jeuk weg is...
Yenneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mei 2019 15:26

Re: Bijwerkingen moderin injectie

Bericht door Yenneke »

Sansan schreef: 25 mei 2019 13:15 Ja heeft echt wel een paar weken nodig zo’n injectie. Ze kunnen er onrustig van worden. Ik zou in ieder geval de moderin niet herhalen met deze bijwerkingen van jullie kat. Is er inmiddels wel al wat meer gegeten? De halfwaardetijd geldt niet voor de moderin afgifte, die werkt echt wel een paar weken. Wel zal je als het goed is de aankomende dagen de klachten zien verminderen want de hoge piek-concentratie moderin gaat langzaam omlaag.
Indien ze terug wondjes krijgt ( wat we hopen van niet) kan er nog iets anders van medicatie gegeven worden tegen de jeuk?
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Bijwerkingen moderin injectie

Bericht door Sansan »

Je hebt dingen als apoquel en cytopoint. En je zou nu puur kunnen gaan voeren via kvv of Barf om te elimineren waar ze allergisch voor is. Ook zou je andere merken hypoallergeen kunnen proberen, of bijv de single protein natvoer lijn van trovet samen met gekookte aardappel of rijst en hun vitaminenpoeder.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Bijwerkingen moderin injectie

Bericht door Zotvanpoezen »

Sansan schreef: 26 mei 2019 00:04 Je hebt dingen als apoquel en cytopoint.
Dat zijn toch geneesmiddelen voor honden? bij de cytopoint staat zelfs vermeld dat het niet aan katten gegeven mag worden.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Bijwerkingen moderin injectie

Bericht door Sansan »

Oeps, heb je gelijk in, cytopoint sowieso niet. Apoquel kan off label.
Yenneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mei 2019 15:26

Re: Bijwerkingen moderin injectie

Bericht door Yenneke »

Sansan schreef: 26 mei 2019 00:04 Je hebt dingen als apoquel en cytopoint. En je zou nu puur kunnen gaan voeren via kvv of Barf om te elimineren waar ze allergisch voor is. Ook zou je andere merken hypoallergeen kunnen proberen, of bijv de single protein natvoer lijn van trovet samen met gekookte aardappel of rijst en hun vitaminenpoeder.
Bedankt voor deze info... helaas KVV geprobeerd wil ze echt niks van weten hebben barf konijn en barf eend geprobeerd maar beiden geen succes... de kuipjes van trovet ga ik zeker eens bekijken bedankt voor de tip!
jinx857
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 jan 2015 20:38

Re: Bijwerkingen moderin injectie

Bericht door jinx857 »

Hoi, ik ben blij dat ik jouw bericht zie. Lucky heeft ook zo n prik gekregen en valt af. Hij eet ook heel weinig. Dierenarts gebeld, die snappen het niet. Hij moet juist meer gaan eten en drinken. Niet dus. Ook veel slapen. Wondjes zijn genezen, jeuk weg, tandvlees minder rood. Maar wat een paardenmiddel. Hij is 1 jaar en wil dit niet blijven geven. Maar volgens de dierenarts zit r niks anders op.
Maar ik denk dat ik wel de trovet ga proberen.
Sterkte met jouw kat!!
jinx857
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 jan 2015 20:38

Re: Bijwerkingen moderin injectie

Bericht door jinx857 »

O ja, apoquel deed niks voor Lucky. Immunosporine wel, maar was een gevecht om elke avond dat spuitje in zijn bekje te doen.
Plaats reactie