Ondersteuning bij kanker

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Senti
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 mar 2014 22:39

Ondersteuning bij kanker

Bericht door Senti »

Hallo iedereen,

Na een paar slepende weken waarin onze oudste kat ineens ziek is geworden (fysiek zichtbaar) is het verdict darmkanker met uitzaaiingen naar de lymfe en eventueel aantasting beenmerg.
Omdat haar vitale functies en organen nog goed zijn mag ze nog ze nog even mee naar huis met een palliatieve behandeling.
(Cortisone en pijnstilling)
Mushu is 11 jaar oud maar sterk vermagerd waardoor er geen kankertherapie kan worden opgestart.
Mijn vraag is dan ook: kan ik haar thuis proberen behandelen met kruiden en of andere therapieën? Ik ben nog niet helemaal klaar om haar op te geven, zeker niet zolang ze niet afziet...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ondersteuning bij kanker

Bericht door castratenkoor »

Ik zou CBD met THC proberen. Dat geneest geen kanker (zoals sommige fanatiekelingen beweren) maar het kan wel helpen pijn en ongemak te verzachten. Je kunt het gewoon op de lipjes smeren zodat je haar bek niet steeds open hoeft te krikken.

Veel sterkte met Mushu, ik hoop dat ze nog een lange relatief goede periode mag hebben.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Senti
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 mar 2014 22:39

Re: Ondersteuning bij kanker

Bericht door Senti »

Ik heb enkel de CBD olie in huis. Waar zou ik die andere het gemakkelijkst kunnen halen? Of is die zonder THC ook te proberen, nadeel... tis wel de RAW versie (dacht gelezen te hebben dat daar een bestanddeel in zat die minder goed is voor een kat)

Ze heeft ondertussen nog steeds niet gegeten. Er is nu normaal net een sonde geplaatst om te kijken of dat nog een oplossing is. We kunnen alleen maar hopen op een klein wonder zodat we haar nog een tijdje goed en zonder al te veel klachten bij ons mogen hebben...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ondersteuning bij kanker

Bericht door castratenkoor »

Ik heb begrepen dat bij kanker CBD alleen niet genoeg is. Volgens mij hebben ze bij Hempishop ook wel THC. Maar met die shop heb ik persoonlijk geen ervaring en met THC ook geen ervaring. Ik zou daar eerst eens advies vragen als ik jou was.

Sterkte met Mushu, ik duim voor een wondertje.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Senti
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 mar 2014 22:39

Re: Ondersteuning bij kanker

Bericht door Senti »

Dank je! Ze is net thuis maar heeft tijdens de rit naar huis een paniekaanval gekregen. Nu is ze rustiger aan het worden op haar vertrouwde plek. Ik hoop echt dat ik er goed aan heb gedaan en ze er nog even een beetje door mag komen.
Binnen een uur of 2 de eerste sondevoeding zelf proberen geven. Hopelijk veroorzaakt ook dit niet teveel stress.
De DA stond achter het gebruik van de CBD olie maar niet achter de variant met THC...
Ze zei er bovendien ook bij dat de kat het niet zal lusten dus dat toedienen van die druppel ook niet wauw zal verlopen...
Plaats reactie