Kat nu nog spugen door antibiotica?

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Kat nu nog spugen door antibiotica?

Bericht door Douraque »

Wat Sansan zegt inderdaad.

Mijn da zei vrijdag nog dat ik ook mijn rust moet pakken. Ik maak mij zoveel zorgen om mijn meisje, je stresst er zo erg van. Om inderdaad maar niet spreken over wat het allemaal heeft gekost, wil geen rekening meer zien.
Marleen1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 mar 2019 06:50

Re: Kat nu nog spugen door antibiotica?

Bericht door Marleen1980 »

Tot nu toe heeft het in totaal al 720 euro gekost, haha. Een hoop geld, maar heb alles over voor m’n lieve Leo.

Herinneringen of wekkers in m’n telefoon zetten wanneer hij weer gevoerd moet worden of als het tijd is voor medicatie.

Is er trouwens een manier om een foto van hem te plaatsen zonder url?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat nu nog spugen door antibiotica?

Bericht door Rik »

Ja, je hele leven staat dan op zijn kop. Ik kan me dat nog goed herinneren. Ondanks dat je het er meer dan voor over hebt, knagen die optelling van kosten ook wel in je achterhoofd. Dat had ik ook bij Bowy (nierfalen en bloeddruk). Maar je wilt toch het beste. En de zorg die je dan hebt drukt alles naar de achtergrond. En onduidelijkheid over de diagnose maakt het allemaal nog moeilijker.

Je zou een foto kunnen uploaden naar https://ibb.co (kan daar zonder account). Je kunt de link (bb code groot met link) dan in een post plaatsen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Marleen1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 mar 2019 06:50

Re: Kat nu nog spugen door antibiotica?

Bericht door Marleen1980 »

Rik schreef: 09 mar 2019 18:16 Ja, je hele leven staat dan op zijn kop. Ik kan me dat nog goed herinneren. Ondanks dat je het er meer dan voor over hebt, knagen die optelling van kosten ook wel in je achterhoofd. Dat had ik ook bij Bowy (nierfalen en bloeddruk). Maar je wilt toch het beste. En de zorg die je dan hebt drukt alles naar de achtergrond. En onduidelijkheid over de diagnose maakt het allemaal nog moeilijker.

Je zou een foto kunnen uploaden naar https://ibb.co (kan daar zonder account). Je kunt de link (bb code groot met link) dan in een post plaatsen.
Het ergste vind ik tot nu toe de onzekerheid: Gaat het nog goedkomen? Ben nog steeds erg bang om hem te verliezen.

Ik ging net even bij hem kijken en ik vind dat hij vrij zwaar ademt, geen snelle ademhaling, maar wel alsof hij lichtjes snurkt. Is dat zorgelijk of hoort dat bij het ziektebeeld?
Ook was hij behoorlijk aan het kwijlen, maar dat is volgens mij een bijwerking van de Buprecare.

Ik zal straks even kijken of het me lukt om een foto te uploaden.
Marleen1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 mar 2019 06:50

Re: Kat nu nog spugen door antibiotica?

Bericht door Marleen1980 »

Update: vandaag weer naar de dierenarts geweest. En voordat we gingen begon hij ineens uit zichzelf te eten, zo fijn!
We hebben voor de zekerheid Mitrizapine voor de eetlust meegekregen maar het ziet er naar uit dat we die niet nodig hebben. Hij had ook nog wat verhoging maar niet schrikbarend. We moeten doorgaan met medicatie, alleen laten we de onsior achterwege. De hechting op z’n buik geneest ook netjes.
Thuis komt hij ook weer koppies geven en probeert hij op de bank te springen, maar dat lukt nog moeilijk dus hebben we overal krukjes voor hem neergezet zodat hij makkelijker op de bank en vensterbank kan komen.
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Kat nu nog spugen door antibiotica?

Bericht door Douraque »

Dat klinkt positief, hopen dat het doorzet.

Heeft de DA nog gereageerd dat je gestopt was met de Onsior?
Marleen1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 mar 2019 06:50

Re: Kat nu nog spugen door antibiotica?

Bericht door Marleen1980 »

Douraque schreef: 11 mar 2019 13:58 Dat klinkt positief, hopen dat het doorzet.

Heeft de DA nog gereageerd dat je gestopt was met de Onsior?
Ze zei dat het klopt dat het niet geadviseerd wordt bij pancreatitis, maar ze vond dat het zo’n lage dosis was dat het niet veel kwaad kon.
Marleen1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 mar 2019 06:50

Re: Kat nu nog spugen door antibiotica?

Bericht door Marleen1980 »

Hallo allemaal,

Even een update en ik maak me een beetje zorgen:
Het ging/gaat goed met Leo, elke dag boekte hij vooruitgang. Hij komt weer lekker bij ons liggen, springt ‘s-ochtends luid spinnend bij ons op bed, braakte niet meer, eet en drinkt zelfstandig (alleen eet hij zijn bakje niet helemaal in 1x leeg maar doet dat nu in etappes van 5 of 6 keer), hij loopt weer vrolijk met z’n staart in de lucht en heeft weer praatjes (miauwt vrolijk als je tegen hem praat). Langzaamaan hebben we onze Leo weer terug.
We mochten van de dierenarts begin deze week stoppen met de Buprecare en kijken hoe het zou gaan zonder mitrazipine, cerenia en de maagzuurremmer en dat ging goed! Hij gaf geen pijn aan, was vrolijk etc.

Vanmorgen kwam hij aandacht vragen, mega aanhankelijk, heel hard spinnen, tegen ons aan liggen, koppies geven.. zo lief!
Nog geen 10 minuten later moest hij spugen, alleen wat slijm, beetje bruin/geel (gal denk ik?) Ik vond hem ook ineens wat lusteloos, maar dat kan ook mijn verbeelding zijn omdat ik zo op hem let. We hebben de dierenarts gebeld en ze raadde ons aan om hem toch nog cerenia en de maagzuurremmer te geven.
Rond half 5 krijgt hij zijn bakje eten, maar normaal gesproken begint hij om half 4 al te zeuren om eten, vandaag alleen niet. Heb wel het bakje gevuld en hij heeft er wel wat van gegeten, de helft ongeveer, in etappes. Dat is de laatste tijd normaal.

Ergens ben ik bang dat hij een terugval heeft of zo, of gebeurt dit vaker?
Ik snap ook dat hij nog lang niet herstelt is, maar nadat hij de hele week steeds vooruit ging heb ik nu het gevoel dat hij weer een stap terug doet nu.
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Kat nu nog spugen door antibiotica?

Bericht door Douraque »

Het is niet echt een terugval, je kat is gewoon nog niet van de alvleesklierontsteking af.

Het duurt namelijk enkele dagen voordat de buprecare uit het lichaam is. Dat hij nu niet eet, duidt duidelijk aan dat hij nog altijd problemen heeft

Voorbeeld met die van mij: twee weken geleden op woensdag buprecare afgebouwd van 0,2ml naar 0,1 ml per dag. Zaterdagochtend stopte ze met eten en had ze duidelijk last. Weer terug op 0,2 gezet en hup ze at weer. Hetzelfde met de Emeprid afbouw, te laag en ze stopte met eten.

Ik heb wederom bloed laten prikken, kwam een waarde van 23,3 uit. Gisteren echo laten maken, alles was prima in orde en alvleesklier zag er goed uit. Dus of biopten of prednison, nu gekozen voor prednison.

Ik herken je gevoel, aangezien ik exact hetzelfde mee heb gemaakt. Je kat heeft duidelijk nog een alvleesklierontsteking en nog steeds last.

Ik zou naar de da gaan, bloed prikken en tot aan de uitslag aan de medicatie. Na uitslag kijken wat je vervolgplan is.
Marleen1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 mar 2019 06:50

Re: Kat nu nog spugen door antibiotica?

Bericht door Marleen1980 »

Douraque schreef: 22 mar 2019 19:02 Het is niet echt een terugval, je kat is gewoon nog niet van de alvleesklierontsteking af.

Het duurt namelijk enkele dagen voordat de buprecare uit het lichaam is. Dat hij nu niet eet, duidt duidelijk aan dat hij nog altijd problemen heeft

Voorbeeld met die van mij: twee weken geleden op woensdag buprecare afgebouwd van 0,2ml naar 0,1 ml per dag. Zaterdagochtend stopte ze met eten en had ze duidelijk last. Weer terug op 0,2 gezet en hup ze at weer. Hetzelfde met de Emeprid afbouw, te laag en ze stopte met eten.

Ik heb wederom bloed laten prikken, kwam een waarde van 23,3 uit. Gisteren echo laten maken, alles was prima in orde en alvleesklier zag er goed uit. Dus of biopten of prednison, nu gekozen voor prednison.

Ik herken je gevoel, aangezien ik exact hetzelfde mee heb gemaakt. Je kat heeft duidelijk nog een alvleesklierontsteking en nog steeds last.

Ik zou naar de da gaan, bloed prikken en tot aan de uitslag aan de medicatie. Na uitslag kijken wat je vervolgplan is.
Bedankt voor je reactie, Douraque. Ik had toevallig net je topic weer doorgelezen. Ik hoop dat de prednison gaat helpen!

Leo eet wel hoor, maar hij kwam alleen niet uit zichzelf vragen om eten. Zodra ik merk dat hij echt weer pijn krijgt dan krijgt hij weer buprecare van me, heb sowieso nog genoeg liggen om het weekend mee door te komen.
Maar ik had echt zulke goede hoop nadat hij zo goed vooruit ging, dan is dit ineens zo’n domper en zit gelijk weer met een knoop in mijn maag.

Heb hem net een kattensnoepje gegeven, nou, die ging er wel in hoor!

Als ik merk dat hij achteruit gaat dan bel ik de dienstdoende DA, maar degene die nu dienst heeft staat niet heel goed bekend in deze regio.
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Kat nu nog spugen door antibiotica?

Bericht door Douraque »

Zolang de kat eet is dat goed, zodra hij stopt is het een ander verhaal. Maar die gedragsverandering laat wel zien dat er nog iets niet helemaal lekker zit. Dus goed in de gaten houden.

Ik begreep van degene waar ik de echo heb laten maken (spoed- en verwijskliniek Barendrecht) dat een alvleesklierontsteking met ups en downs gaat. Succes
Marleen1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 mar 2019 06:50

Re: Kat nu nog spugen door antibiotica?

Bericht door Marleen1980 »

Douraque schreef: 22 mar 2019 19:26 Zolang de kat eet is dat goed, zodra hij stopt is het een ander verhaal. Maar die gedragsverandering laat wel zien dat er nog iets niet helemaal lekker zit. Dus goed in de gaten houden.

Ik begreep van degene waar ik de echo heb laten maken (spoed- en verwijskliniek Barendrecht) dat een alvleesklierontsteking met ups en downs gaat. Succes
Dat laatste wist ik niet, bedankt! Ergens stelt me dat gerust.
Ben ook blij dat hij wel eet, ja. Anders had ik wel meteen de spoedarts gebeld. Mijn man bood al aan om vannacht op de bank te gaan slapen zodat hij hem in de gaten kan houden.
Plaats reactie